چهارشنبه 7 تیر 1396 - 13:28

حاشیه‌های ناتمام «زير پاي مادر»

«آخرين قسمت سريال «زير پاي مادر» (لبخند رخساره) ساخته بهرنگ توفيقي كه براي پخش در ماه رمضان در كنداكتور شبكه يك قرار گرفته بود هم دچار سانسور شد تا سريال حاشيه‌هاي اين سريال كه در طول اين يكی، دو هفته بيشتر شده بود، كامل شود.»

به گزارش بویر نیوز، روزنامه اعتماد در ادامه نوشت:‌ «واكنش‌ها به پايان‌بندي اين سريال در فضاي مجازي از سوي مخاطبان شروع شد؛ واكنش‌هايي كه بعدها پريوش نظريه، بازيگر نقش «رخساره» و كامبيز ديرباز، بازيگر نقش «خليل كبابي» هم با آن همراه شدند و هر كدام از آنها در صفحات شخصي‌شان به پايان‌بندي اين سريال اعتراض كردند.

پريوش نظريه از حذف يكي از سكانس‌هاي اصلي اين سريال در قسمت پاياني خبر داد و در واكنش به اين قسمت پاياني كه يكشنبه شب روي آنتن شبكه يك رفت، نوشت: «اسم سريال كه تغيير كرد… سكانسي اصلي كه سانسور شد… فينالي كه حذف شد… طفلك رخساره… طفلك نويسنده… طفلك كارگردان.»

نظريه از هشتگ لبخند – رخساره براي اين پستش استفاده كرد تا اشاره‌اي داشته باشد به نام اصلي اين سريال كه بعدها با توجه به پخش آن در ماه رمضان به «زير پاي مادر» تغيير كرده بود.

كامبيز ديرباز كمي ديرتر به پريوش نظريه ملحق شد. اين بازيگر ابتدا در پستي همزمان با پخش قسمت پاياني اين سريال با نقش خليل كبابي خداحافظي كرد و آرزو كرد تا بتواند چيزهايي را كه از اين نقش ياد گرفته، در زندگي واقعي‌اش ادامه دهد اما حجم انتقادات به پايان‌بندي سريال «زير پاي مادر» باعث شد تا ديرباز در پست ديگري در روز دوشنبه با انتشار عكس‌هايي از واكنش‌هاي مجازي به «زير پاي مادر» از حق دادن به مخاطب براي ناراضي بودن از پايان اين سريال بگويد. ديرباز در ادامه از مخاطبان هم عذرخواهي كرد و نوشت: «اميدوارم سهل‌انگاري و قصور و بي‌توجهي به سليقه مثال‌زدني تك‌تك شما عزيزان رو به بزرگي و مرام ايروني خودتون ببخشيد ولي اين رو بدونيد كه من و همكارانم تمام تلاش و توانمون رو گذاشتيم كه شما راضي باشيد اما…»

اما واكنش‌ها به پايان‌بندي اين سريال از صفحه اينستاگرام سريال «زير پاي مادر» شروع شد و مخاطبان زير پستي كه از پخش آخرين قسمت اين سريال خبر مي‌داد، از پيش‌بيني اتفاقات قسمت آخر گرفته تا اعتراض به پايان‌بندي آن را رديف كردند. دامنه اعتراضات به توييتر هم كشيده شد. بخشي از اين اعتراضات هم شخص سعيد نعمت‌الله، نويسنده اين سريال را هدف مي‌گرفت. اعتراضاتي كه به‌ نظر مي‌رسيد زياد هم به او مربوط نباشد.

او پيش از اين در گفت‌وگو با روزنامه «اعتماد» از عدم تغيير فيلمنامه اين سريال گفت و تغييراتي كه در آن اعمال شده را با زمان پخش آن يعني ماه رمضان مرتبط دانست و گفت: «لبخند رخساره» اصلا براي ماه رمضان نبود اما به نظر مي‌رسد واكنش‌ها به سانسور بخش پاياني اين سريال تازه كليد خورده باشد.

هنوز بهرنگ توفيقي، كارگردان اين سريال يا زينب تقوايي، تهيه‌كننده آن در اين مورد اظهار نظري نكرده‌اند و از آن طرف مسوولان صداوسيما هم هيچ توضيحي در مورد اين تغييرات نداده‌اند. تجربه ولي ثابت كرده كه براي چنين واكنش‌هايي اول بايد چند روزي صبر كرد و كمي كه گذشت بي‌خيال همه‌ چيز شد.»

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=240291
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما