سه شنبه 13 تیر 1396 - 8:00

اره کردن کتف برای دریافت دیه!

مجله بویرنیوز- مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت : سال 95حدود هزارو11نفر برای دریافت دیه اقدام به خود زنی، تصادف ساختگی وحتی اره کردن استخوان ترقوه خود کرده اند که این آمار نسبت به سال گذشته 14درصد افزایش داشته است.

به گزارش روزنامه خراسان، دکتر آریا حجازی روز گذشته در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، افزود: افراد برای دریافت دیه از بیمه ها اقدام به خودزنی، صحنه سازی تصادف وحتی شکستن دست وپای خودبه صورت عمد می کنند .وی اضافه کرد : این افراد با زدن اسپری یا تزریق مواد بی حس کننده، دست یا پای خود را بی حس کرده و سپس اقدام به شکستن استخوان خود می کنند تا دیه دریافت کنند.وی تصریح کرد: چندی پیش موردی داشتیم که برای دریافت دیه اقدام به خود زنی کرده وپس از بی حس کردن محل مورد نظر استخوان ترقوه کتف خود را با اره بریده بود.

وی بابیان این که برخی برای دریافت دیه اقدام به خود زنی به اشکال مختلف می کنند، اظهارکرد: مواردی نیزداشته ایم که برای دریافت دیه با قیچی آهن بر دندان های خود را بریده اند یا ابتدا پوست خود را بی حس کرده وبا کشیدن خود روی زمین پوست خود را کنده وسپس با موتور خود را به عمد به لاستیک خودروها برای دریافت دیه کوبیده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: برخی نیز از طریق خودزنی کلاهبرداری می کنند که نمونه آن فردی بود که از داوطلبان خودزنی وکالت می گرفت و مبلغ یک میلیون تومان به آن ها می پرداخت و پس از آن که آن افراد خود را به عمد زیر خودروها می انداختند با وکالتی که گرفته بود، نسبت به دریافت دیه اقدام می کرد که متاسفانه یکی از افراد داوطلب خودزنی دریک تصادف به همین شکل کشته شد.

حجازی افزود: حتی گروه هایی را داشته ایم که قبل از سوار شدن به خودرو صورت وبدن خود را زخمی کرده وسپس اقدام به انداختن خودرو در دره یا تصادف ساختگی می کرده اند و از این راه دیه های سنگینی می گرفتند اما خوشبختانه اکنون با توجه به این موارد، بررسی های دقیق تری انجام می شود تا جلوی این سوءاستفاده ها گرفته شود.

140 هزار مراجعه، 46هزار به دلیل نزاع

مدیرکل پزشکی قانونی استان درادامه گزارشی از عملکرد یک سال گذشته پزشکی قانونی استان ارائه کردو گفت : سال گذشته 140هزار مراجعه به پزشکی قانونی انجام شده که از این میان 46هزارو305مورد مربوط به نزاع بوده که نسبت به آمار سال گذشته 1.1درصد افزایش داشته است .وی اضافه کرد: از این تعداد نزاع 29هزارو607 فقره مربوط به مردان و16هزارو698 فقره مربوط به زنان بوده است.وی با اشاره به افزایش معاینات تصادفات جرحی در پزشکی قانونی استان اظهارکرد: سال 95بیش از27هزارو632معاینه در ارتباط با تصادفات جرحی درپزشکی قانونی خراسان رضوی به ثبت رسیده که این آمار نسبت به سال گذشته 11.2درصد افزایش داشته است.حجازی گفت: همچنین سال گذشته 21هزارو931معاینه پزشکی وهزارو677معاینه روان پزشکی برای بررسی صلاحیت امور مالی وسرپرستی توسط پزشکی قانونی انجام شده است .مدیرکل پزشکی قانونی استان اضافه کرد: یکی از معضلات جامعه، کلاهبرداری از افراد سالمندی است که به دلیل آلزایمر یا کهولت سن، صلاحیت امورمالی خود را از دست داده اند که در همین زمینه هزارو677معاینه روان پزشکی صورت گرفته است.

افزایش 13.2 درصدی فوت ناشی از تصادفات

وی به انجام 2هزارو110 معاینه درارتباط با حوادث کار درسال 95اشاره کرد وافزود: سال گذشته 109نفر براثر حوادث ناشی از کار دراستان فوت کرده اند که بیشتر براثر سقوط از ارتفاع بوده است.حجازی گفت: همچنین سال گذشته هزارو124 نفر در استان براثر تصادف جان خود را از دست داده اند که این آمار نسبت به سال گذشته 13.2درصد کاهش داشته است.وی به فوت 61نفر براثر گاز گرفتگی در سال 95 اشاره واظهارکرد: این درحالی است که سال گذشته 135نفر براثر سوختگی ،33مورد براثر غرق شدن،144نفر براثر مسمومیت،45نفر براثر برق گرفتگی و241نفر نیز براثر سوء مصرف مواد مخدردر استان فوت کرده اند.

6923 فقره زن آزاری و 426 فقره مرد آزاری

وی تصریح کرد: سال 95حدود 7هزارو 385 فقره همسرآزاری در پزشکی قانونی به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته 821 فقره افزایش داشته است که از این تعداد 6هزارو923 مورد زن و462 مورد مرد بوده اند. حجازی گفت: همچنین سال گذشته 123مورد کودک آزاری در پزشکی قانونی استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی با بیان این که سال 95برای سقط درمانی هزارو154پرونده تشکیل شده است افزود: از این تعداد برای 966مورد مجوز سقط درمانی صادر شده است.وی با اشاره به این که روزانه 9-8 جسد درسالن تشریح پزشکی قانونی تشریح می شوند، اظهارکرد: یکی از مشکلات شهروندان صدور گواهی فوت برای افرادی است که درخانه فوت کرده یا پزشک معالج نداشته اند که این امر فشار روانی بر خانواده ها وارد می کرد به همین دلیل با امضای تفاهم با وزارت بهداشت، طرح دادپزشک اجرا ومرکز سامان دهی متوفیات راه اندازی شد. این مرکز پس از بررسی جواز دفن صادر می کند تا نیاز به کالبد شکافی بی مورد جسد به دلیل نداشتن گواهی فوت نباشد.

ثبت 1700 نمونه ژنتیکی از مجرمان

حجازی با بیان این که تا کنون 6هزارو547 نمونه در بانک ژنتیک پزشکی قانونی کشور متعلق به مجرمان ثبت شده است، افزود: از این تعداد هزارو700نمونه مربوط به پروفایل های ژنتیکی است که توسط پزشکی قانونی استان از مجرمان تهیه ودربانک ژنتیک پزشکی قانونی کشورثبت شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=239844
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما