شنبه 3 تیر 1396 - 22:56

آزمون بزرگ برای استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ مردم تماشاگرند!

گروه سیاسی – پنج شنبه هفته پیش جلسه شورای برنامه ریزی با حضور مسئولان و نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد.

به گزارش بویرنیوز، یکی از مهم ترین مباحث طرح شده در این نشست موضوع تخصیص سهم نفت در بودجه سال 96 بود.

بدون پرداختن مجدد به مباحث پیش آمده در این جلسه، یکی از نکات مهم بحث استاندار و تاجگردون است.

در بخشی از مجادله ظاهرا تاجگردون از رئیس سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات انتقاد می کند که چرا بجای رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به من نامه نزدید.

بخشی از مباحث رد و بدل شده این جلسه در ادامه می آید:

تذکر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد و رئیس دیوان محاسبات استان به نوبه خود قابل توجه بود، غلام‌رضا تاجگردون گفت: اگر مشکلی در توزیع اعتبارات استان وجود دارد باید با من هماهنگی می‌کردید نه اینکه به تهران نامه‌نگاری انجام می‌دادید.

استاندار: برای رفع ابهام نیازی به هماهنگی با تاجگردون نبود

این تذکر منجر به واکنش استاندار کهگیلویه و بویراحمد شد، سید موسی خادمی گفت: اگر رئیس سازمان برنامه و بودجه استان برای رفع ابهام در بررسی بودجه استان به سازمان ناظر خود در تهران نامه‌ای زده است مشکلی نداشته و با احترامی که برای آقای تاجگردون قائل هستم تذکر وی قابل قبول نیست و نیازی نبود با آقای تاجگردون در خصوص رفع ابهام هماهنگی شود.

هر چند باید خوشحال بود که در ظاهر مسئولین استانی مستقل هستند و استاندار با اقتدار پاسخ درخواست تاجگردون را داده اما باور این موضوع هم دشوار است که مسئولان استانی مسائل بودجه ای استان را با تاجگردون هماهنگ نکنند.

فرض کنیم آنچه رد و بدل شده درست باشد اما مردم منتظر این هستند تا عدالت و قانون درباره آنها اجرا شود.

یافتن حقیقت موضوع کار دشورای نیست و با یک استعلام از معاونت قوانین مجلس می توان ریز مکاتبات و قانون مورد اشاره را پیدا کرد هر چند در استان نفت خیز خوزستان از ابتدای 96 همین قانون مورد اشاره نماینده بویراحمد و نماینده کهگیلویه اجرا شده اما ظاهرا قوانین تاجگردون با قوانین مجلس تفاوت دارد.

جناب آقای خادمی و مسئولین محترم استانی امروز شما در برابر آزمون بزرگی قرار دارید و مردم به خوبی نظاره گر تصمیمات شما هستند و در نهایت مشخص خواهد شد حق مردم به کرسی خواهد نشست یا ….

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=239791
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    این اولین حرکت درست و منطقی استاندار استان تا الان بوده و جای امیدواری و خوشحالی دارد البته استاندار خیلی دیر با این قضیه و مسائل دیگر استان برخورد میکنه
    الان مردم از عملکرد دکتر خادمی به علت عدم جذب بودجه و مصوبات ریاست جمهوری و عدم حضور در مسائل عمومی استان و نگرفتن حق استان محروم مان از بودجه کشوری بسیار ناراحت و دلگیرن و خواسته عمومی رفتن ایشان است

  2. رحمان گفت:

    تاجگردون منطقی تره
    هر وقت تو بودجه کم میارید باید تاجگردون حلش کنه ولی وقتی حساب پر میشه دیگه نباید خبری از تاجگردون باشه.
    ..

  3. محمود گفت:

    انصافا استاندارفرد مناسبی برای مدیریت استان است

  4. دنا بویراحمدی گفت:

    ای کاش تاجگردون که در حال حاضر دارای یک وجهه ملی است این طور خودر ار در گیر مناقشات منطقه ای و درون استانی نمیکرد !!!!! آقای تاجگردون اگر یادتان باشد در سخنرانی های یاسوج مردم بویراحمد متفق و متحد شما را تشویق می کردند و از شما استقبال ویژه ای کردند اما متاسفانه تفکرات به شدت مکنطقه ای برخی دوستانتان مشکلات زیادی ایجاد کرده است

  5. ملا عقرب گفت:

    استاندار منطقی جواب داده ! مگر اقلیم کردستان عراق است که استاندار از تاج دستور بگیرد وسهم دیگر شهرستانها را به سفره دیگران ببرد عدالت آن است همه از استان سهم داریم ونژاد پرستی وقوم گرایی را رواج ندهید.

دیدگاه شما