شنبه 3 تیر 1396 - 1:30

موضوعی که آبروی کهگیلویه و بویراحمد را لکه دار کرده است

گروه اجتماعی – موضوع چم گنجشکی در یاسوج و درگیری میان علوم پزشکی و آبفا از حد و حدود خارج شده است و خبرهای ناخوشایند درگیری چهره زشتی از استان در سطح کشور به نمایش گذاشته است.

به گزارش «بویر نیوز»، از علت ماجرا روایت های متعددی است و هر دستگاه برای خود استدلالی دارد و واضح نیست که حق با چه کسی است اما چیزی که واضح است اینکه چم گنجشکی ملک پدری کسی نیست و هر دستگاه قصد خدمت رسانی به مردم را دارد.

اما نحوه ورود به ماجرا که باعث دو بار درگیری فیزیکی شده است، از سوی هر دو دستگاه بسیار زننده است بطوریکه مردم از خیر خدمت رسانی گذشته اند و به دنبال پایان یافتن درگیری و جلوگیری از انتشار چهره زشت از استان هستند.

در این میان نحوه برخورد استاندار کهگیلویه و بویراحمد منفعلانه و بسیار مورد انتقاد است، بطوری که پس از دو مرحله درگیری فیزیکی، مدیریت ارشد استان در این خصوص نتوانسته تصمیم قاطعی بگیرد و به ماجرا پایان دهد.

همین عملکرد استاندار نیز از نگاه نماینده ولی فقیه در استان و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان نیز پنهان نمانده است و حضرت آیت الله ملک حسینی در دیدار با مدیران شرکت های صنعت آب استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت آغاز هفته ملی آب گفت: “استاندار باید موضوع را حل کند، نه شما می توانید زور بگویید نه آنها؛ باید بنشینید حل کنید، اگر اینجا گفتند نه جای مناسب دیگری انتخاب کنید، نه اینکه بگوید حالا که سر به لج گذاشتند ما باید همینجا بزنیم، صبح تا شب دانشجویان علیه تان راهپیمایی دارند(با خنده). از اینکه مردم باید آب داشته باشند به هیچ قیمتی نمی توان گذشت اما قیمتش توی خیابان و کوچه و کنار سنگ تعیین نمی شود، باید مدیریت واحد ورود کند و با چند جلسه اختلاف را تمام کند.”

قطعا بی توجهی و ضعف خادمی در این قضیه باعث شده تا نماینده ولی فقیه هم به ماجرا ورود پیدا کند و البته عملکرد استاندار در مسائل مشابهی همچون استخدام های غیرقانونی برخی مدیران خاص نیز علیرغم درخواست های مکرر مردم در ورود نکرد و نتوانست شفاف سازی کند و چهره ای قاطع از خود بجای بگذارد و اگر در این موضع نیز که در کانون توجه افکار عمومی قرار گرفته است، استاندار هر چه سریعتر تعیین تکلیف نکند نه وجه خوبی از خود بجای می گذارد و نه سنگ روی سنگ بند می شود.

بر این اساس بنظر می رسد، دیگر فرصتی برای مماشات نیست و وقت آن رسیده است که استاندار کهگیلویه و بویراحمد قاطعانه به موضوع ورود کند و یکبار برای همیشه به مساله پایان دهد تا نه در میان دستگاههای دولتی جو بدبینی ایجاد شده، رواج پیدا کند و نه تصمیمی که به صلاح مرکز استان است، معطل بماند و انرژی دستگاههای دولتی صرف این حواشی نشود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=239385
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ظریف گفت:

    اینجاست که دیگه فرق بین درک و مدرک معلوم میشه…هه

  2. هماستانی گفت:

    متاسفانه مدیریت هر دو دستگاه ضعیف هستند و گرنه با یک جلسه این قضیه حل و فصل می شد و باعث آبرو ریزی استان نمی شد .

  3. کارمند بیطرف گفت:

    احسنت
    مدیریت هر سه از ضعیف ترین ها هستند
    هم سرپرست علوم پزشکی استان خیلی ضعیفه
    هم مدیر آبفای شهری استان
    و هم استاندار

دیدگاه شما