پنجشنبه 1 تیر 1396 - 17:25

تنش میان نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد بر سر بودجه (+تصاویر)

نشست شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با تنش و اختلاف‌نظر نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی بر روی نحوه توزیع اعتبارات یک سوم نفت برگزار شد.
به گزارش بویرنیوز، نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز به ریاست استاندار و با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل و فرمانداران شهرستان‌ها در حالی با دستور کار توزیع اعتبارات استان برگزار شد که حاشیه‌های زیادی با خود به همراه داشت، تنش بین نمایندگان استان در خصوص بررسی توزیع درآمدهای نفتی از مهم‌ترین این حواشی بود.

رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه سهم اعتبارات یک سوم درآمدهای نفتی مختص به شهرستان‌های تولیدکننده نفت و گاز در هر استان بود، اظهار داشت: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه نمایندگان مجلس تصویب کردند که همه شهرستان‌های استان‌های نفت‌خیز و گازخیز از یک سوم درآمدهای حاصل از نفت برخوردار شوند.

غلام‌محمد زارعی با بیان اینکه این موضوع در بند 3 ماده 26 قانون برنامه ششم توسعه بیان شده است، افزود: سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد در توزیع اعتبارات سال 96، این مصوبه را تاکنون اجرایی نکرده که ما به عنوان ناظرین درخواست داریم که سهم یک سوم درآمدهای نفتی برای همه شهرستان‌های استان در نظر گرفته شود.

این صحبت‌های غلام‌محمد زارعی واکنش غلام‌رضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی را به همراه داشت، وی گفت: اگر من به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی قانون بودجه را نوشته‌ام، توزیع اعتبارات یک سوم اینگونه نیست که شما بیان می‌کنید و این اعتبارات تنها مختص شهرستان‌های تولیدکننده نفت است.

زارعی: مسئولان به قانون احترام بگذارند

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در پاسخ به این صحبت تاجگردون گفت: همه ما یک هدف مشترک داریم و اختلاف نظری بین ما نیست، از این رو  تلاش می‌کنیم در این فضای همدلی مسائل توسعه‌ای استان را به پیش ببریم، نمایندگان مجلس قانون تصویب کرده و شورای نگهبان این قانون را تایید کرده است و همه مسئولان باید به این قانون احترام بگذارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای سلامی گفت: گاهی کسی ناشنواست و حرف‌ها را نمی‌شنود، اما گاهی کسی نمی‌خواهد حرفی را قبول کند، هر چه هم به او بگویید اما حرف خودش را می‌زند.

عدل هاشمی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام نیز به صحبت تاجگردون واکنش نشان داده و گفت: این موضوع را در جلسه‌ای با حضور لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در تهران حل و فصل می‌کنیم.

وی افزود: عقب ماندگی‌های ما با این اعتبارات جبران نمی شود، سال گذشته تنها 50 درصد اعتبارات استانی تحقق پیدا کرده و نباید دلمان را به این منابع خوش کنیم.

هاشمی‌پور گفت: امیدواریم همانگونه که در استان با الفاظ بازی می شود، با شاخص‌ها بازی نشود و حق شهرستان‌ها محفوظ بماند.

در این بین، تذکر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد و رئیس دیوان محاسبات استان به نوبه خود قابل توجه بود، غلام‌رضا تاجگردون گفت: اگر مشکلی در توزیع اعتبارات استان وجود دارد باید با من هماهنگی می‌کردید نه اینکه به تهران نامه‌نگاری انجام می‌دادید.

استاندار: برای رفع ابهام نیازی به هماهنگی با تاجگردون نبود

این تذکر منجر به واکنش استاندار کهگیلویه و بویراحمد شد، سید موسی خادمی گفت: اگر رئیس سازمان برنامه و بودجه استان برای رفع ابهام در بررسی بودجه استان به سازمان ناظر خود در تهران نامه‌ای زده است مشکلی نداشته و با احترامی که برای آقای تاجگردون قائل هستم تذکر وی قابل قبول نیست و نیازی نبود با آقای تاجگردون در خصوص رفع ابهام هماهنگی شود.

اما این حواشی این نشست به همین جا ختم نشد و سایر مدیران حاضر در نشست و دو فرماندار شهرستان‌های بویراحمد و دنا در موضوع توزیع اعتبار برخی شاخص‌ها نیز تذکراتی را به رئیس سازمان برنامه و بودجه دادند که استاندار قول داد در جلسات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها، دغدغه فرمانداران برطرف شود.

اعتراض فرماندار کهگیلویه به کاهش اعتبارات

فرماندار شهرستان کهگیلویه از دیگر حاضرین در نشست بود که به نحوه توزیع اعتبارات به رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تذکر داد و گفت: مگر شما در جریان نبودید که در قطعی آب شهر سوق و برخی از شهرهای کهگیلویه در چند روز گذشته چه بلایی بر سر ما آمد، مگر گزارش‌های پخش شده در رسانه ملی در مورد وضعیت نابسامان آب آشامیدنی مردم برخی شهرهای کهگیلویه را ندیده‌اید که امروز ما را با کاهش اعتبارات مواجه کرده‌اید.

صحبت‌های فرماندار کهگیلویه مورد تأیید نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و سبب شد تا عدل هاشمی‌پور خواستار توزیع عادلانه بودجه در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد شود.

بعد از حواشی به وجود آمده در توزیع اعتبارات، استاندار کهگیلویه و بویراحمد فرصت 10 روزه‌ای را در جلسه تصویب کرد تا اعتراضات نمایندگان به نحوه توزیع اعتبارات بررسی شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=239305
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    نمایندگان محترم و مسئولین استان نگذارند این آقا تاجگردون کار رو به درگیری قبیله ای بین گرمسیر و سردسیر بکشونه، مردم هم تا اندازه ای تحمل دارن زودتر این بساط رو جم کنید
    آقای تاجگردون اگر تهران به قول خودت کاره ای هستی اینجا جای گردن کلفتی نیست، حد و حدود خودتون رو نگهدار

  2. داریوش گفت:

    متاسفانه سالهای ساله که آقای تاجگردون داره حق استان را فقط برا گچساران هزینه میکنه و حق استان را به تنهایی میخوره،و کسی هم نیس جلوشو بگیره ایشون داره از موقعیت شغلی خودش تو مجلس به عنوان رئیس برنامه و بودجه سواستفاده میکنه ،باید یه جایی جلوی این حق خوریش گرفته بشه ،چاههای نفت مربوط به کل استان میباشد تا الان خوردید دیگه بسه دیگه باید به صورت مساوی بین استان تقسیم بشه حتی باید به شهرستانهای محروم سهم بیشتری بدهند ،آقای تاجگردون نذاره ،بویراحمدی،و ،باوی،دوباره تو استان باعث اختلاف بشه که اگه بخواد این کار راربکنه ایشان ضرر میکنه ما بویراحمدیها در طول تاریخ زیر بار کسی نرفته و نخواهیم رفت و نخواهیم گذاشت کسی حقمون را پایمال کنه ،پس آقای تاجگردون مواظب حرفا و کارهات باش،واز آقای هاشمی و زارع و استاندار هم تشکر ویژه دارم که مقابل کار خلاف تاجگردون ایستادند

  3. ناشناس گفت:

    قانون تقسیم سهم درصدی از درآمدهای نفتی مگه فقط توسط تاجگردون نوشته شده که میگه من نوشتم و میدونم چی میگه!!!!!!؟!!
    اینطور که ایشون افاضات میفرمایند کل نمایندگان مجلس کشک هستن.

  4. شهروند گفت:

    تاجگردون یه عکس سلفی بگر بفرست تا خیالمون راحت شه که دعوا نیکنیت

  5. گندمکار گفت:

    خداقوت خدمت نمایندگان استان و به ویژه حاج زارعی که همیشه از همه توانش برای ارتقاء شهرستان های بویراحمد و دنا به ویژه در تخصیص اعتبار برای پروژه های این شهرستان ها مایه گذاشته است

  6. بویراحمد گفت:

    با سلام
    ای شیر مادرت حلالت اقای حاج زارع و عدل هاشمی
    بالاخره بقیه استان هم حق دارند این اختلاف افکنی جدید تاجگردون هست بعد از تغییر نام استان بعد از جدایی گچساران و عکس های سلفی و همراه فقرا و حالا هم سوژه بعدی فقط مردم هوشیار باشند.بالاخره ما یه استان هستیم آقای تاجگردون اگر قدرت اجرایی داره و به قول خودش تنهایی بودجه نوشته و تصویب کرده داخل تهران یه سهمی برای مشکل بیکاری جوانان گچساران مشکل ازدواج و این خودکشی های شهرستان بکنه همه اش شد مصاحبه عکس سلفی و حرف زدن گزارش بده از عملکردت مخصوصا در حوزه اشغال شهرستان گچساران نه فقط حاشیه سازی ……

دیدگاه شما