یکشنبه 6 اسفند 1391 - 13:07

پشت پرده قطع گفت‌وگوی زنده احمدی‌نژاد

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز-

گفت‌وگوی مستقیم تلویزیونی شنبه شب رئیس جمهور حاوی اتفاقی کم نظیر و البته نه چندان عجیب بود.

خبرگزاری فارس: پشت پرده قطع گفت‌وگوی زنده احمدی‌نژاد

به گزارش بویرنیوز به نقل از عصرایران،  گفت و گوهای تلویزیونی رئیس جمهور، عمدتاً تک مجری بود و در اغلب موارد نیز مرتضی حیدری اجرای برنامه را بر عهده می گرفت.

اما دیشب، برای نخستین بار در چنین برنامه هایی، از تعدادی از خبرنگاران نیز دعوت شد تا در این برنامه زنده حاضر شوند و سوالات خود را از رئیس جمهور بپرسند.

بخش اول این برنامه، همانند گفت و گوهای قبلی، به سوال و جواب دو نفره حیدری-احمدی نژاد گذشت و نوبت به خبرنگاران رسید.

در اینجا، احمدی نژاد رو به خبرنگاران کرد و به آنها گفت که فقط درباره عیدانه و هدفمندی بپرسند و وارد مقولات دیگر نشوند.

سپس به طور ناگهانی، برنامه قطع و آگهی بازرگانی پخش شد و بعد از آن هم، سریال صدراعظم بر روی آنتن رفت و ساعتی بعد، دوباره جلسه پرسش و پاسخ احمدی نژاد و خبرنگاران پخش شد.

اما این بخش از برنامه، با بخش قبل از سریال، یک تفاوت عمده داشت: بخش اول، که حیدری می پرسید و احمدی نژاد جواب می داد، پخش مستقیم بود ولی بخش دوم، یعنی سوال و جواب خبرنگاران، نه تنها پخش مستقیم نبود، بلکه سانسور هم شده بود.

در واقع، صدا و سیما و ریاست جمهوری، در فاصله ای که سریال پخش می شد، بخش سوال و جواب خبرنگاران را ضبط کرده و بعد از سانسور، آن را بر روی آنتن فرستادند تا مردم گمان ببرند که شاهد پخش زنده هستند!

در این فاصله، تنها پرسش چالشی نیز که از سوی خبرنگار خبرگزاری مهر مطرح شد، به طور کامل حذف و سانسور شد!

خبرنگار مهر، برخلاف خبرنگارانی که سوالاتی مانند راه حل گرانی چیست؟ بودجه فرهنگ چه می شود؟ با روسای قوا چه توافقاتی برای حل مشکلات تورم کردید و …مطرح کردند، از رئیس جمهور درباره فساد مالی در دولت او، خط قرمز شمردن کابینه و اطرافیان، همه چیز را به گردن تحریم ها انداختن در حالی که قبلا همین ها کاغذپاره خوانده می شدند، عدم تحقق وعده اشتغالزایی 3 میلیون نفری و … پرسید و خواستار پاسخ شفاف احمدی نژاد شد.

احمدی نژاد در پاسخ، او را متهم به بیانیه خوانی علیه دولت کرده و گفت: ماجرای سه هزار میلیارد هم چه ربطی به دولت دارد؟ در زمان دولت ما پنج جنگ هم اتفاق افتاد چه ربطی به ما دارد؟! و سپس به توضیحاتی در خصوص عملکرد موفقیت آمیز دولتش و تکرار این که دولتش پاک ترین بوده است، پرداخت.

با این حال، صدا و سیما، که این بار با ژست آزاداندیشانه گفت و گوی زنده همه خبرنگاران به میدان آمده بود، در شرایطی که سریال صدراعظم(امیرکبیر) در حال پخش بود، این خبرنگار، سوال او و جواب رئیس جمهور را کلاً سانسور کرد تا احمدی نژاد با لبخند همیشگی اش از روی آنتن برود و مرتضی حیدری هم بتواند، شبی بسیار آرام برای همه بینندگان آرزو کند!

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=23905
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. امین گفت:

    ممنون از بویر نیوز به خاطر آگاه سازی هایش…..خدا قوت

دیدگاه شما