سه شنبه 30 خرداد 1396 - 9:24

یک اتفاق عجیب در سیستان و بلوچستان

روابط عمومی بیمارستان خاش از مراجعه افراد زیادی بابت استشمام بوی غیر طبیعی در این شهر خبر داده و تاکید کرده، هیچ گونه نگرانی در رابطه با این موضوع وجود ندارد.

 

به گزارش بویرنیوز؛ در پیام روابط عمومی بیمارستان خاش اینگونه آمده است: به اطلاع همشهریان گرامی میرساند که پیرو مراجعات مردم به بیمارستان خوشبختانه مورد حادی وجود ندارد و یک سری بیماران مراجعه که بصورت سرپایی مداوا شدند و جای نگرانی نیست، لطفا از مراجعه غیر ضروری به بیمارستان خودداری نمائید.

 

فرمانداری خاش هم اعلام کرده که به محض دریافت اخباری مربوط به استشمام بوی نا مطبوع در این شهر کمیته بحران تشکیل و مراتب به مقامات بالادستی استان اعلام و کار گروه ستاد مدیریت استانی نیز تشکیل و علت اصلی این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

 

برخی از پزشکان متخصص استانی و محلی خاش در حال بررسی این بو هستند.

 

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم اعلام کرده؛ تیمی از کارشناسان مجرب به منطقه خاش اعزام شده اند تا این بو و مسمومیت های ناشی از آن را بیشتر بررسی کنند.

 

اقدامات و اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در خصوص وجود بوی نامطبوع در خاش

 

به دنبال دریافت گزارشاتی مبنی بر استشمام بوی شبیه به گوگرد در مناطق مختلف شهر خاش، بررسی های میدانی توسط کارکنان و کارشناسان مرکز فوریت های پزشکی، اورژانس ۱۱۵ و کارکنان بهداشتی و درمانی صورت گرفته است.

 

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، در این اطلاعیه آمده است؛ تاکنون بالغ بر ۵۰  نفر از ساکنان شهر خاش که عموما مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند آسم بوده اند با علایمی از قبیل تنگی نفس و حالت تهوع به بیمارستان امام خمینی خاش مراجعه نموده اند که ۲۵ نفر از آنان به منظور دریافت خدمات طبی بیشتر بستری شده اند.

 

بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی به دنبال کاهش شدت بو در سطح شهر، روند کاهش مراجعین به بیمارستان شروع شده است.

 

ارتباط مستمر با فرمانداری شهرستان و ستاد بحران این شهرستان به منظور شناسایی و کنترل منبع ایجاد آلودگی برقرار می باشد.

 

در ادامه این اطلاعیه آمده است؛ ستاد بحران دانشگاه از هموطنان درخواست می نماید تا ضمن حفظ خونسردی، اطلاعات صحیح و توصیه های بهداشتی را از طریق این ستاد و یا سایر مراجع ذیصلاح مانند فرمانداری خاش پی گیری نمایند.

 

تیم تخصصی درمان این دانشگاه نیز به خاش عزیمت نموده است. بیمارستان امام خمینی (ره) خاش نیز در حالت آماده باش کامل بوده و کادر درمان در محل کار خود حضور دارند. همچنین تجهیزات پزشکی مورد نیاز و از جمله دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان نیز در سرویس خدمت قرار دارد.

 

در شرایط حاضر توصیه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به هموطنان خاشی و به خصوص  افراد سالخورده، مبتلایان به بیماری های ریوی و قلبی، زنان باردار و کودکان این است که حتی المقدور تا رفع کامل بوی نامطبوع از منزل خارج نشوند.

 

همچنین در صورت بروز هر گونه علائم تنفسی، گوارشی و پوستی به پزشکان مستقر در مراکز جامع خدمات سلامت (درمانگاه ها) و یا بیمارستان مراجعه نمایند.

 

رئیس پلیس سیستان و بلوچستان درمورد استشمام بوی تعفن در خاش هم گفت:۶۰ نفر دچار مسمومیت شدند که ۱۹ نفر آنها سرپایی مداوا شدند. در حال بررسی موضوع هستیم تا علت این بو و مسمومیت شهروندان مشخص شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=238810
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما