یکشنبه 28 خرداد 1396 - 21:36

فاجعه ملی در انتظار کهگیلویه و بویراحمد

بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در نامه‌ای خطاب به شورای تأمین استان از بروز فاجعه ملی در این استان خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج، گروه جهادی ثارالله دانشگاه آزاد یاسوج  و گروه جهادی یاران مهر دانشگاه یاسوج در نامه‌ای خطاب به اعضای شورای تامین استان و مسؤولان ارشد استانی در خصوص آتش سوزی‌های اخیر در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد خواستار رسیدگی فوری و جمعی در خصوص موضوع و تشکیل اضطراری جلسه شورای اداری و تامین استان شدند.

در این نامه آمده است: اعضای محترم شورای تامین استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل محترم بحران همانگونه که مستحضر هستید این روزها به طور مداوم اخبار آتش سوزی از گوشه و کنار استان به گوش می‌رسد.

هنوز چند روزی تا رسیدن فصل تابستان و اوج گرما مانده است و بخش قابل توجهی از جنگل‌های استان بنا به هر دلیل در آتش سوختند و خاکستر شدند.

سوختن جنگل‌ها و مراتع استان به معنای سوختن اقتصاد، تولید، اشتغال و از بین رفتن فرصت‌ها و زیرساخت‌های خودکفایی استان و در عین حال تغییرات آب و هوایی در استان و هزاران خسارت  دیگر به امروز و فردای این دیار است که این روزها به شدت هرچه تمام‌تر در حال سوختن است.

تلاش شبانه‌روزی ماموران و کارمندان منابع طبیعی و محیط زیست استان بی‌وقفه و به تنهایی ادامه  دارد و حقیقتا قابل تحسین است، اما عمق آتش، کمبود شدید امکانات و حتی نیروی انسانی و صعب العبور بودن منطقه موانع بزرگی هستند که مهار آتش را با مشکل مواجه کرده است.

برخی شواهد متقن نیز حکایت عمدی بودن آتش در برخی موارد خصوصا در مراتع حواشی شهرها و روستاها و جاده های اصلی برای دست یازیدن سودجویان در مراحل بعدی دارد.

با توجه به مشاهده حضوری جمعی از گروه‌های جهادی دانشجویی از وضعیت آتش‌سوزی‌ها، اگر خیلی سریع تدبیری استانی و حتی کشوری برای موضوع اندیشیده نشود، این مسئله به یک فاجعه ملی تبدیل خواهد شد.

با این حال تشکیل جلسه شورای اداری و تامین استان و راه‌اندازی ستاد بحران در این خصوص و مشارکت همه دستگاه ها و استفاده از تمام طرفیت‌های استانی و آمادگی گروه‌های ویژه برای اطفاء حریق بسیار لازم بوده حتی به نظر می‌رسد، بسی دیر شده است، چرا که مهار این حجم به تنهایی از عهده دستگاه‌های متولی خارج است.

بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج

گروه جهادی ثارالله دانشگاه آزاد یاسوج

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=238359
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما