یکشنبه 28 خرداد 1396 - 1:51

گمانه زنی ها برای انتخاب استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد

گروه سیاسی – مدت زمان زیادی برای تشکیل کابینه جدید دولت روحانی باقی نمانده است.

آنگونه که منابع آگاه به بویرنیوز خبر دادند دولت قصد دارد در سمت جدیدی از خدمات دکتر موسی خادمی بهره ببرد.

به گزارش بویرنیوز، هر چند انتقاداتی به عملکرد استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم وارد است اما همه به مدیریت علمی و کارشناسی و بی حاشیه وی معتقد هستند، اما بنظر می رسد حضور یک نیروی باانگیزه و تازه نفس می تواند نشاط بیشتری به فضای کار و مدیریت در استان بدهد.

رایزنی های مختلف میان اصلاح طلبان، فعالان ستادی روحانی و مدیران تراز اول استان در سطح ملی برای تعیین استاندار شکل گرفته است.

یکی از نکات برجسته در این دوره، عدم اصرار و تعصب بر بومی بودن استاندار و تاکید بر توانمندی و قدرت چانه زنی و مدیریت ریسک پذیر است.

پروژه های کلیدی استان روند کندی را طی می کنند، پتروشیمی ها که می توانند مشکل بیکاری را حل کنند در دهدشت و گچساران حال و روز خوبی ندارند، کاهش منابع آبی تهدید جدی برای آینده استان است و در این زمینه احداث سدها عملا متوقف شده است و سد چشم شیر در گچساران و تنگ سرخ در یاسوج عملا تعطیل می باشد.

راه ها نیز علیرغم تعریف پروژه های خوب، اما روند حرکت آنها لاک پشتی است، از راه آن یاسوج و چهار خطه کردن یاسوج سمیرم گرفته تا جاده های دسترسی دهدشت و گچساران.

با این حال، گزینه های متعددی برای استانداری کهگیلویه و بویراحمد شنیده می شود اما شاید نیاز امروز استان کهگیلویه و بویراحمد، فردی اجرایی با روحیه مدیریتی خاص باشد، کسی که بتواند قاطعیت به خرج دهد و در عین تعامل با نمایندگان مستقل عمل کند و خود تصمیم بگیرد.

سپردن تعیین استاندار به نمایندگان اشتباهی است که روحانی را در کهگیلویه و بویراحمد از محبوبیت انداخت و خود استاندار را نیز دچار چالش نمود و این فرمول اشتباه هر فرد توانمندی را به عنوان استاندار خوار و زبون خواهد کرد و روحانی باید همان گونه که در استان فارس مستقل عمل نمود و بی توجه به نمایندگان استاندار منصوب کرد در استان کهگیلویه و بویراحمد هم اینچنین کند تا محبوبیت از دست رفته را بازآفرینی کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=238285
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    خدا از زبونتون بشنوه ک استاندار بخواد عوض بشه

  2. علی گفت:

    اگر غیر بومی باشه عالی میشه چون استان ما طایفه گرایی مد شده و غیر بومی بودن استاندار باعث تقسیم منصفانه بودجه و سایر برنامه های استانداری در واگذاری آنها به افراد متخصص میشه

  3. م ر گفت:

    گل گفتی، متاسفانه در استان «کهگیلویه و بویراحمد» استاندار دقیقا تو دست نماینده ها بود، نماینده ها اجازه دخالت حتی برای جابجایی یه آبدارچی رو میدن اگر اینطور همون نماینده ها کفایت میکنن و استاندار لازم نیست

  4. من گفت:

    الهی شکر فقط یک کار خوب انجام می داد از صحنه بیرون راندن اصول گرایان از صحنه مدیریت باعث افتخاره تا رفت بهش مدال لیلقت می دهیم

  5. ناشناس گفت:

    انشالله که هر فردی بر منصب بنیشند منشا خیر وبرکتی باشد برای همه استان

دیدگاه شما