شنبه 5 اسفند 1391 - 13:38

انهدام باند سارقان پيچ گوشتی در یاسوج

بویرنیوز: رييس پليس آگاهي کهگيلويه و بويراحمد از دستگيري اعضاي باند سرقت منزل ياسوج که به روش زدن زنگ منازل سرقت مي‌کردند، خبر داد.

به گزارش مردم سالاری، سرهنگ جعفري‌نژاد در تشريح دستگيري اعضاي باند سارقان شب‌روي استان کهگيلويه و بويراحمد، گفت: در پي وقوع سرقت‌هاي متعدد منزل و اماکن در سطح شهر ياسوج يک فقره پرونده در مورد سرقت منزل به پليس آگاهي ياسوج ارجاع شد.

وي افزود: شاکي به يک دستگاه خودروي سواري پرايد با پلاک معلوم به عنوان مظنون، مشکوک بود که کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت و در استعلام از خودروي مورد نظر مشخص شد که اين خودرو طي چندين مرحله خريد و فروش شده است تا اين که توسط شخصي به نام «ميثم» خريداري شد که در بررسي کارآگاهان مشخص شد که اين خريدار از سارقان حرفه‌اي منزل است.

رييس پليس آگاهي کهگيلويه و بويراحمد با بيان اينکه پس از چندين روز تعقيب و مراقبت، منزل «ميثم» شناسايي شد، اما کارآگاهان دريافتند که وي به دليل اطلاع از حضور ماموران در منزل حضور ندارد، گفت: شناسايي مخفي‌گاه «ميثم» در دستور کار قرار گرفت و اين فرد در مخفي‌گاهش در يک عمليات ضربتي دستگير شد.

جعفري‌نژاد با بيان اينکه تحقيقات از «ميثم» نشان داد که اين فرد 24 ساله بيکار و داراي سوابق متعددي است، گفت: وي در تحقيقات به 20 فقره سرقت از منزل و اماکن با هم‌دستي دو تن به نام‌هاي «حاتم» و «اصغر» اقرار کرد. وي با بيان اينکه هم‌دستان اين فرد نيز در دو عمليات جداگانه دستگير شدند به ايسنا گفت: بررسي‌هاي پليسي نشان داد که «حاتم» و «اصغر» نيز داراي سوابق متعدد هستند.

رييس پليس آگاهي کهگيلويه و بويراحمد با بيان اينکه بررسي از متهمان نشان داد که «حاتم» و «اصغر» به تنهايي هفت فقره از سرقت‌ها را انجام داده‌اند، گفت: در اين راستا سه مالخر نيز که جملگي طلافروش بودند، شناسايي و دستگير شدند. جعفري‌نژاد با بيان اينکه سارقان در اعترافات خود به ربودن طلا و جواهرات از داخل منازل اعتراف کردند، گفت: بررسي‌ها نشان داد که سارق اصلي به اتهام سرقت‌هاي متعدد منزل و اماکن در زندان تحمل حبس مي‌کرده، اما در زمان مرخصي از زندان، به اتفاق هم‌دستان خود اقدام به سرقت از منازل مي‌کرد.

وي با بيان اينکه سارقان منازل ياسوج در اعترافات خود عنوان کرده‌اند که اکثر سرقت‌هايشان را از منازل آپارتماني داراي درهاي چوبي انجام مي‌دادند، گفت: متهمان با استفاده از پيچ‌گوشتي در منزل را بدون خسارت باز کرده و اقدام به سرقت مي‌کردند. رييس پليس آگاهي کهگيلويه و بويراحمد با بيان اينکه سارقان در برخي موارد شيشه کوچک بالا و پايين درها را شکسته و وارد منزل مي‌شدند، گفت: سارقان در اعترافات خود عنوان کردند که اکثر سرقت‌هاي خود را در هنگام ظهر يا اوايل شب انجام داده و با زدن آيفون منازل و عدم پاسخگويي صاحبخانه، متوجه عدم حضور وي شده و از منازل سرقت مي‌کردند.

وي افزود: سارقان به همراه پرونده متشکله در اختيار مقام قضايي قرار گرفتند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=23786
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما