چهارشنبه 24 خرداد 1396 - 16:41

شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با طعم تهدید/شرط ماندن مدیران استان در دولت دوازهم/جزئیات تعطیلی پنج شنبه ها

در این دولت کسانی حضور خواهند داشت که با سلیقه و انتخاب مردم سازگاری داشته باشند و برای این سلیقه تلاش کنند.

گروه سیاسی- ظهر امروز نشست شورای اداری استان با حضور مقام ارشد استان و مدیران کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

تهدید مدیران توسط مدیرتامین اجتماعی

نورمحمدی با اشاره به عدم پرداخت بدهی ادارات به سازمان تامین اجتماعی، بیان کرد: تا آخر تیر وقت میدهیم اگر سازمان ها برای تقسیط بدهی شان آمدند که آمدند اگر نه که ….!، این مطالبات مربوط به مردمی است که تحت پوشش سازمان هستند و مدیران سازمان ها باید نسبت به حقوق آنها حساس باشند

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج نیز با اشاره به وضع منطقه و شرایط ویژه کشور قطر بیان کرد: الان با توجه به شرایط کشور زمان خوبی برای گسترش مراودات غیرنفتی به ویژه در بخش محصولات کشاورزی است و باید از این موقعیت نهایت استفاده را برد.

هشدار به کشتارگاه ها

معاون عمرانی استاندار در این جلسه اظهار داشت: با توجه به تعطیلات امسال پیش بینی می شود عید فطر شلوغ تری را نسبت به سالهای گذشته تجربه کنیم و ضروری است همه مدیران آمادگی کامل برای استقبال از مسافران را داشته باشند.

نیک اقبالی به آتش سوزی های عمده در استان هم اشاره کرد و گفت: همه دستگاه های استان باید آمادگی مقابله با آتش سوزی ها را داشته باشند، هر سازمان باید تیمی را ایجاد و معرفی کند که در مواقع نیاز به کمک سایر افراد و سازمان ها در فرایند مقابله با آتش سوزی ها مشارکت کند.

وی ادامه داد: در پایان ماه رمضان کشتارگاه هایی که نتوانند خود را مطابق با شرایط جدید تجهیز کنند تعطیل می شوند.

نیک اقبالی به موضوع برگشت اعتبارات در پایان سال مالی هم پرداخت و در این باره گفت: چند پروژه به ویژه مربوط به سفر ریاست جمهوری هنوز تعیین تکلیف نشده که باید سریعا انجام شود.

معاون عمرانی استاندار افزود: بیشتر وقت ما صرف اختلافات دستگاه های دولتی می شود در حالیکه مسئولان باد خودشان بنشینند و مشکلات را حل کننذ، مدیران نباید جزیره ای فکر و عمل کنند باید همه همراه باشند.

دل پر سازمان ها از تامین اجتماعی!

در ادامه مدیرکل راه و شهرسازی به سخنان مدیرکل تامین اجتماعی واکنش نشان داد و گفت: متاسفانه دستگاه ها پول ما را ضبط میکنند و اجازه کار نمیدهند.

وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی 5 میلیارد از بودجه این سازمان را مسدود کرده بیان کرد: با این وجود دیگر از تهران اعتباری نمیگیریم، چرا که وقتی نتوانیم با این پول ها کاری کنیم به دردمان نمیخورد و اگر بگیریم مسدود میشود و در پایان هم باید به مرکز برگشت داده شود.

انتقاد از تامین اجتماعی به اینجا ختم نشد، در ادامه نیز یکی از معاونین دانشگاه علوم پزشکی با انتقاد از بیمه ها و تامین اجتماعی گفت: همه میدانید طرح تحول سلامت یکی از خدمات مهم و ضروری در کشور است که تامین اجتماعی با تاخیر طولانی مدت بدهی های خود به این طرح مشکلاتی برای دانشگاه و پزشکان ایجاد میکند.

منابع طبیعی هم با تهدید وارد شد، مدیرکل منابع طبیعی با اشاره به عدم پرداخت موضوع قانونی بند «ب» ماده 12 توسط سازمان های استان و مشکلاتی که این امر در بودجه و امکانات این سازمان به بار آورده، مدیران را تهدید به اقدامات از راه های دیگر کرد! و به مدیران هشدار داد اگر در پروژه های عمرانی مجوزهای لازم را اخذ نکنند جلوی ادامه فعالیت پروژه ها را میگیرند.

در ادامه رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه مجموع اعتبارات عمرانی استان از منابع مختلف در فاصله سال‌های 92 تا 96 از حدود 370 میلیارد تومان به حدود 1200 میلیارد تومان رسید، افزود: در سال 96 حدود 443 میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و 273 میلیارد تومان در قالب ماده 180 به استان ابلاغ شده است.

دکتر حسن نوروزی با اشاره به اینکه امسال در مجموع حدود 720 میلیارد تومان اعتبار به استان ابلاغ شده است، گفت: ظرف 10 روز آینده شورای برنامه‌ریزی استان تشکیل شده و این اعتبارات بین فصل‌های مختلف توزیع می‌شود.

در پایان این نشست، استاندار استان با بیان اینکه در این انتخابات مردم نشان دادند که علیرغم مشکلات عدیده اقتصادی و اشتغال،  کار و  روش دولت را پسندیده اند تاکید کرد: مردم فریب شعارهای ظاهر فریبانه را نخوردند و آگاهانه به عقلانیت، اعتدال و تدبیر رای دادند.

شرط حضور مدیران استان در دولت دوازدهم

خادمی گفت: مردم نشان دادند که مشکل تنها اقتصادی نیست بلکه حوزه سیاست داخلی و خارجی نیز نیازمند تدبیر است و  نشان دادند سطح اقتصاد به سطوح بالاتر سیاسی مرتبط است و مشکلات اقتصادی تنها با اقتصاد حل نمی شود مثل اینکه بگوییم یارانه را افزایش میدهیم و مشکلات تمام! بلکه برخی مسائل ریشه در فرهنگ و سیاست دارد.

خادمی با بیان اینکه رقابت ها به  پایان رسیده است تصریح کرد: زمان همکاری و رفاقت فرا رسیده است.

استاندار اظهار کرد: همکاری با دولت در سطح مدیریتی جزئی از الزامات است، در این دولت کسانی حضور خواهند داشت که با سلیقه و انتخاب مردم سازگاری داشته باشند و برای این سلیقه تلاش کنند.

خادمی از افزایش بودجه توزیعی سال جاری خبر داد و عنوان کرد: بودجه توزیعی سال گذشته ۳۸۰ میلیارد تومان بود که این میزان در سال جدید به ۷۱۶ میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: برای سال جاری مجموع اعتبارات استان به بیش از یکهزار میلیارد تومان رسیده است.

خادمی با اشاره به اینکه کار توزیع بودجه به زودی آغاز می شود خواستار این شد که در انتخاب پروژه های هدف دقت شود و از خرد کردن اعتبارات نیز جلوگیری شود.

وی افزود: نیاز است پروژه های مهم و اولویت دار احصاء شوند.

استاندار بر همکاری و رفع مشکلات و تعارضات به صورت بین دستگاهی و تعامل بیشتر دستگاه ها تاکید کرد  و گفت: اگر مدیران همکاری و همراهی نداشته باشند قطعا تحملشان نخواهیم کرد.

جزئیات تعطیلی پنج شنبه ها

گفتنی است در این نشست تعطیلی پنج شنبه ها با این تفاوت که ساعات کاری همان 7 تا 2 بعد ازظهر  باشد، برای تابستان تصویب شد و از روز شنبه 3 تیرماه اجرایی و تا پاین شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=237800
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    خدا کنه حرفتون با عملتون یکی باشه

  2. r m گفت:

    اشتباهی عالی رو زدم.. فک کردم در مورد متن خبره..اصلا مدیران عملکردی ندارن که ضعیف باشخ یا قوی!!؟؟… متاسفم برا وضعیت استانمون…

  3. میکا گفت:

    موقع حقوق وپاداش و وام که میشه بانکا همه جا را خوردن ولی موقع تعطیلات کردن پنجشنبه ها بجز بانکها میشه مگه میشه کادمندهای بانکها ادم نباشند واقعا که….

  4. مهمان گفت:

    مدیریت محترم کلان استان خواهشأ فکری برای جلوگیری از نابودی جنگل ها کنید که در اثر آتش سوزی های پی در پی، این بزرگترین سرمایه ملی در حال نابودی است.اینهمه آتش سوزی آن هم در نقاط مهم جنگلی استان جای سئوال دارد.

دیدگاه شما