چهارشنبه 24 خرداد 1396 - 11:50

ضیافت افطار مددجویان و معلولان/ سخنان قابل تامل معاون بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد (+تصاویر)

مراسم ضیافت افطار مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد، امروز با حضور صدها تن از جامعه هدف بهزیستی و تعدادی از مسوولان استانی برگزار شد.
به گزارش بویر نیوز؛ این مراسم در فضایی کاملا صمیمی برگزار شد و حضور پر رنگ و در عین حال منظم مددجویان و معلولان بهزیستی چشمگیر بود.

این برنامه به همت معاونت مشارکت های مردمی و با حمایت معاونت پشتیبانی و توسعه منابع انسانی سازمان بهزیستی استان به اجرا در آمد.

یکی از خیرین نیکوکار استانی عمده هزینه مراسم را بر عهده گرفته بود.

حضور مسوولان استانی و نشستن در بین مددجویان از نکات جالب توجه این نشست بود.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع استانی سازمان بهزیستی استان که به نظر می رسید ارتباط صمیمانه ای با مددجویان و معلولان دارد در برابر سوالات خبرنگار ریواس قرار گرفت.

خلیفه جمشیدی هدف اصلی از برگزاری این مراسم را توجه به جامعه هدف سازمان و به نوعی تکریم آنان با سنت حسنه اطعام و مهمتر از آن جلب توجه افکار عمومی به مسائل و مشکلات این افراد عنوان کرد.

وی در پاسخ به سوال علت دعوت مسوولان استانی در این نشست هم پاسخ قابل تاملی ارائه کرد؛

اکثر مسوولان دعوت شده از دستگاههای خدماتی هستند و هدف این بود که این عزیزان در از نزدیک شرایط مددجویان و معلولان بهزیستی را ملاحظه کنند و معتقدیم از نزدیک آشنا شدن با آنها می تواند نگرش مسوولان را در خصوص برنامه های حمایتی بهبود ببخشد و دست کم در مراجعات احتمالی به سازمان های مربوط، در ارائه خدمات شرایط آنها در نظر گرفته شود.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد، نشستن مسوولان و مددجویان بدون ترتیب و مشخص نمودن جای خاص برای نشستن، این گونه تعبیر کرد:

«هنوز در جامعه نگاه تفکیکی بین اقشار خاص وجود دارد و بعضا باعث ایجاد فاصله اجتماعی می شود. هدف سازمان کم رنگ کردن این نگاه و این ذهنیت است و ما باید به سمتی برویم که این فاصله پر شود. اگر ما الان دست به تفکیک می زدیم و ردیف نشستن مسوولان را از مددجویان متمایز می کردیم که از اهداف سازمانی دور می شدیم. بنابراین الان همه در یک فضایی صمیمی در کنار هم ساعاتی را سپری کردند».

جمشیدی از کسانی که توانایی و نیت دارند که به هر نحوی به جامعه هدف بهزیستی کمک کنند، چه کمک مادی مانند تامین مالی و چه معنوی مانند ایجاد شغل و مواردی از این دست، درخواست کرد با ارتباط با سازمان نیت خیر خود را عملی کنند.

وی البته از توانمندی های موثر و کاربردی تعداد زیادی از جامعه هدف بهزیستی یاد کرد و گفت: در بسیاری از مواقع کارهایی که اینها انجام می دهند به هیچ عنوان از عهده دیگران بر نمی آید و جامعه می تواند در صورت حمایت و توجه از توانایی های آنان بهره مند شود.

البته این مراسم یک غایب بزرگ هم داشت و آن هم اهالی رسانه بود که به جز صدا و سیما و خبرنگار ریواس که سازمانی دعوت شده بود کسی حضور نداشت و متاسفانه نقش رسانه در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی این اقدام خوب، مغفول ماند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=237701
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. اقبالی فر کارمند بهزیستی گفت:

    دست مریزاد

دیدگاه شما