شنبه 5 اسفند 1391 - 10:30

گلایه صابری از برخی کارهای خلاف قانون

پایگاه خبری تحلیلی بویر نیوز: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این روزها دیده می‌شود که برای حفاظت از محیط زیست و طبیعت بسیاری از فشارها روی یک شخص است.

خبرگزاری فارس: وقتی در حفاظت از طبیعت همه فشارها روی یک نفر است

سیدحسین صابری در گفت‌وگو با فارس در یاسوج با بیان این‌که زیباترین شهرهای جهان آن‌هایی هستند که رودخانه‌ها از دل آن‌ها می‌گذرد، اظهار کرد: برای نمونه شهرهای اصفهان و اهواز و برخی از شهرهای کشورهای دیگر همچون لندن و کابل به این دلیل زیبا جلوه می‌کنند که رودهای پر آب از وسط آن‌ها می‌گذرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان این‌که شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران به همین درختان و آب‌ها و رودخانه و آبشار زنده است، گفت: اگر سرمایه‌گذاری درست و حسابی روی این شهر صورت گیرد تنها از راه گردشگری می‌تواند جوابگوی نیازهای مردم به خصوص جوانان در بحث کار و اشتغال تا سالیان سال باشد.

مسئول ارشد اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: یکی از این مواهب الهی رودخانه بشار است که به شهر یاسوج زندگی بخشیده و نمی‌توان یاسوج زیبا را بدون رود بشار تصور کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باید رودخانه بشار را همان‌گونه که به درستی از نسل‌های گذشته تحویل گرفته‌ایم به نسل‌های آینده تحویل دهیم و اگر چنین نشود مدیون آیندگان خواهیم شد.

صابری با بیان این‌که حفظ این منابع تنها به رود بشار منحصر نمی‌شود، افزود: نسبت به همه این منابع از جمله جنگل‌ها و درختان مسئول هستیم و باید به کمک مردم آن‌ها را برای تحویل دادن به نسل پس از خود حفظ کنیم.

وی جمع کردن برخی تولیدی‌های شن و ماسه از حاشیه رود بشار را یک ضرورت غیر قابل انکار دانست و گفت: در این استان قبل از این که بخواهیم بسازیم و سنگ روی سنگ بگذاریم موظف به حفظ میراث خود هستیم که کمتر میراثی این چنینی در سایر نقاط کشور وجود دارد.

صابری با ذکر این سخن که نباید اجازه دهیم فشار این‌گونه پای‌فشاری‌ها برای حفظ میراث طبیعی و محیط زیست در استان بر دوش تنها یک نفر باشد، متذکر شد: من به نوبه خود انجام وظیفه کردم و انتظار از سایرین این است که آن‌ها نیز برای حفظ این موهبت الهی و پاسداشت آن از خود همت نشان دهند.

این مسئول ارشد و نماینده عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد از موافقت خود و همه دستگاه‌های متولی برای هرگونه کاربری پاکی در ساحل رودخانه بشار خبر داد و گفت: اولویت هم با متولیان کارخانه‌های شن و ماسه‌ای است که تعطیل شده‌اند.

سوء استفاده از بیت‌المال به هر طریقی خلاف شرع است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد استفاده درست و قانونی و شرعی از بیت‌المال را وظیفه همه دانست و گفت: همه در قبال بیت‌المال نزد پروردگار و مردم مسئول هستیم.

صابری استفاده غیر قانونی و خلاف شرع از بیت‌المال را در ریزترین کارها نیز حرام دانست و گفت: امکاناتی که در ادارات وجود دارد همه متعلق به بیت‌المال است که در استفاده از آن‌ها باید نهایت دقت را به عمل آورد.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مصادیق بارز استفاده نابجا از بیت‌المال را مربوط به استفاده شخصی از خودروهای اداری دانست و گفت: بر همین اساس به نیروی انتظامی دستور داده‌ایم چنین خودروهایی را توقیف کنند و اگر مشخص نشود که مربوط به چه اداره‌ای هستند با ارائه شماره به امور اقتصادی و دارایی از آن‌ها استعلام بگیرند تا برخورد لازم انجام شود.

وی با ذکر سؤالی تصریح کرد: چرا باید خودروی ایران 49 دولتی در ایام تعطیلات سر از بندرعباس درآورد هر چند طبق آخرین گزارش‌ها این اقدامات خلاف قانون در استان ما به شدت کاهش یافته ولی نباید حتی یک مورد آن وجود داشته باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=23767
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. منتقد گفت:

    جناب آقای استاندار جناب عالی بجز تذکرات مکرر و انتقادات پی در پی می شود بفرمایید در طول این چند مدت از خدمت شما چه کار مفیدی برای این مردم کرده ای بجای که این همه از کنترل امار حرف می زنی و تعطیلی کار خانه های شن که کار بجایی بود چه آورده ای برای این استان انجام داده ای تمام جاده های در حال اجرای استان تعطیل شده اند و هیچ اقدامی که برای مردم مفید فایده باشد یا اشتغالی ایجاد کند انجام نداده ای نظارت و تذکرات مکرر یکی از وظایف شما است ما عمران و ابادی می خواهیم نه تذکر وانتقادات مکرر …

  2. رهگذر گفت:

    آقای منتقد تمام فرمایشات شما صحیح می باشد ای کاش از آقای زارعی هم انتقاد می کردید…
    نمیدانم در حدود یکسال وکیل مردم بودن چه خدمتی یا کار مثبتی برای این شهرستان انجام دادند…
    نمیدانم……………خدا عاقبت این مردم را بخیر کند..الهی آمین

  3. درد دل گفت:

    مردم این استان از شما جز حرف چیزی نشنیده اند
    فقط سخنرانی ؛مصاحبه؛حرف های صد من یه غاز
    یا کاری کن و نشان بده مرد عملی یا هر چه زودتر از این استان برو

  4. راه و شهرسازي به گل نشسته گفت:

    راه و شهرسازي به گل نشسته

    • منتقد گفت:

      جواب رهگذر دوست گرامی اولا جواب شما هیچ ارتباط موضوعی نداشت و ثانیا وظایف نماینده مردم چیز دیگری است احساس میکنم احساساتی و اگر جسارت نشود نسبت به آقای زارعی نماینده مردم مغر ضانه نوشتی

دیدگاه شما