شنبه 5 اسفند 1391 - 0:59

اتفاقی نو در کهگیلویه و بویراحمد

بویر نیوز : فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد از آزاد شدن برداشت آب از رودخانه‌های این استان و عدم نیاز به وثیقه بانکی برای تسهیلات 500 میلیون ریالی در بخش کشاورزی خبر داد.

خبرگزاری فارس: برداشت آب از رودخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد آزاد شد

سردار یونس امیری در گفت‌وگو با فارس در یاسوج با اعلام خبر آزاد شدن برداشت آب از رودخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این اتفاق مهم در این استان با همکاری همه مسئولان انجام شده که امید است منجر به رونق تولید و کار به ویژه برای کشاورزان و جوانان شود.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این استان منابع آبی فراوانی دارد که بخش عمده آن بدون هیچ استفاده‌ای به دریا می‌ریزد و این اتفاق که اتفاق کمی نیست، می‌تواند زمینه استفاده از این آب‌ها به ویژه رودخانه‌ها را فراهم کند.

امیری با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد سه عنصر تولید در بخش کشاورزی یعنی منابع آبی، خاک و آب و هوای مناسب را دارا است، خاطرنشان کرد:‌ حال که برداشت آب از رودخانه‌های این استان ممنوعیتی ندارد، هرکس همت دارد یک «موتور لیستر» پمپاژ آب بخرد و زمینی را زیرکشت ببرد.

وی تصریح کرد: در استانی که آب و زمین وجود دارد، نباید از محرومیت حرفی زده شود.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از رسانه‌ها می‌خواهیم که این موضوع را فرهنگ‌سازی کنند تا مردم و جوانان توانمند ما به سراغ کار تولیدی و آبرومند بروند و از این فرصت پیش آمده بهره لازم را ببرند.

این فرمانده ارشد سپاه در کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: اکنون که برداشت آب از رودخانه آزاد شده، هر فرد علاقه‌مند می‌تواند با خرید یک پمپاژ کوچک زمین خود را زیرکشت ببرد و دستش در جیب خودش باشد.

* مشکل وثیقه بانکی هم برطرف شد

امیری متذکر شد: باید به سمتی برویم که فرهنگ مفت‌خوری در این استان مستعد جایی نداشته باشد، چراکه نانی که با دست بیل‌خورده و زحمت کشیده به دست می‌آید، حلال و ارزشمند است.

سردار امیری همچنین در مورد مشکل نداشتن وثیقه از سوی متقاضیان طرح‌های تولیدی در بخش کشاورزی که تاکنون یک مانع بزرگ سد راه تولید برای بیکاران و افرادی با بضاعت کم مالی بود، ابراز داشت: این مشکل نیز برطرف شده و تا سقف 500 میلیون ریال تنها داشتن دو ضامن کفایت می‌کند و نیازی به وثیقه بانکی نیست.

وی از ورود سپاه به مقوله اشتغال‌زایی و تولید خبر داد و بیان داشت: افرادی را برای تشکیل تعاونی به اداره کار معرفی کردیم و همه چیز مهیا است که از این منابع خدادادی استفاده کنیم و به تولید، اشتغال و درآمد کمک کنیم.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد از آزاد شدن برداشت آب از رودخانه‌های این استان و عدم نیاز به وثیقه بانکی برای تسهیلات 500 میلیون ریالی در بخش کشاورزی خبر داد و اضافه کرد: اتفاقی که اگر عملی شود، می‌توان امید زیادی به رونق تولید و اشتغال جوانان در بخش کشاورزی با همه زیرشاخه‌های وابسته به آن داشت.

به گزارش فارس در استان کهگیلویه و بویراحمد شرایط بسیار خوبی برای توسعه بخش کشاورزی وجود دارد که تاکنون بلااستفاده مانده و کشاورزان این استان بدون دست توانمند یاری‌گری با دید کشاورزی معیشتی در مزارع خود مشغول به کار هستند. این در حالی است که تقاضاهای جوانان این استان برای راه‌اندازی یک کار تولیدی در این بخش، عمدتاً پشت سد سخت‌گیری‌های اداری و بانکی در حد پرونده باقی مانده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=23757
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما