سه شنبه 23 خرداد 1396 - 8:49

حمایت ویژه اتاق بازرگانی یاسوج از هنرمندان و فعالان میراث فرهنگی(+تصاویر و جزئیات)

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در همایش تجلیل از پیشکسوتان و جوانان هنرمند صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: رونق حوزه صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد به تحقق هر چه مطلوب تر اقتصاد مقاومتی در این استان کمک می کند.

به گزارش بویرنیوز، جبار کیانی پور با تشریح ضرورت بازرایابی فروش محصولات تولیدی از جمله صنایع دستی، اظهار داشت: اتاق بازرگانی یاسوج آماده حمایت و همکاری لازم با فعالان، هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از جمله در زمینه فروش محصولات تولیدی و حضور آنان در نمایشگاه های داخلی و خارجی است.

وی افزود که توسعه حوزه صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد نقش بسزایی در بهبود وضعیت اقتصادی، رونق کسب و کار، شکوفایی تولید، درآمدزایی و ایجاد اشتغال در این استان خواهد داشت.

کیانی پور بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد با توجه به برخورداری از ظرفیت های متعدد در حوزه صنایع دستی می تواند به قطب صنایع دستی کشور تبدیل شود.

 

کیانی‌پور با تاکید بر اینکه صنعتگران صنایع دستی با دغدغه فراوان تلاش می‌کنند میراث گذشتگان را به تصویر بکشند بیان کرد: صنایع دستی بیانگر صنعتو هنر نیاکان و نمایشگر ذوق و هنر مردم هر کشور بوده و امروز با نگاه به صنایع دستی هر قوم و قبیله‌ای می‌توان دریافت آن قوم در چه مرحله‌ای از صنعتگری بوده است.

وی ادامه داد: قالی، قالیچه، گلیم، جاجیم، گبه، نمد، گچمه، سفره محلی، سیاه چادر، خور، زیربار، توبره، جای قران، گردو، عسل، روغن محلی، کره و کشک از جمله صنایع دستی و سوغات محلی استان کهگیلویه و بویراحمد است.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=237420
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما