سه شنبه 23 خرداد 1396 - 8:45

بی تدبیری در کهگیلویه و بویراحمد موج می زند، باز هم اخراج کارگران (+تصاویر و اسناد)

گروه اجتماعی- روز گذشته فرودگاه یاسوج از ورود کارگران گلخانه های واقع در محوطه این مجموعه خودداری کرد.

به گزارش بویرنیوز، هرچند طی قرارداد منعقد شده میان فرودگاه یاسوج و سازمان جهاد کشاورزی این اقدام غیر قانونی و خلاف توافقات بود، اما روز گذشته شاهد ممانعت از ورود کارگرانی بودیم که برخی هایشان نان آور یک خانواده بودند.

سال ۸۸ مسئولان وقت در استان کهگیلویه و بویراحمد به توافق رسیدند تا یک مجتمع گلخانه‌ای در گوشه‌ای از محوطه فرودگاه یاسوج با هدف ایجاد اشتغال برای بانوان فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی ایجاد شود.

قرارداد اجاره ۱۳ ساله مکان اجرای مجتمع گلخانه‌ای بانوان در محوطه فرودگاه یاسوج از سوی رئیس وقت شرکت فرودگاه‌های کشور به طرفیت از فرودگاه یاسوج امضا شد ولی گفته می‌شود رئیس فعلی شرکت فرودگاه‌ها با ادامه روند اجرای این قرارداد مخالف و خواهان لغو قرارداد شده است.

هرچند نفس اخراج کارگران براساس قراردادی که هر دو طرف متعهد با آن شده اند کاری خلاف قانون و غیر اخلاقی است اما ذکر چند نکته ای در اینجا ضروری به نظر می رسد.

*شرکت فرودگاه ها در آخرین تصمیم مسئولان استانی قرار شد تا 10 تیر 96 نقطه نظرات خود و تصمیم روشن در خصوص این گلخانه را به دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری انعکاس دهد و بدیهی است تا آن زمان و تا روشن نشدن نتیجه نهایی مذاکرات ممانعت از ورود کارگران امری خلاف قانون و قابل شکایت در مراجع قضایی است، چرا که پیش از این راه اندازی گلخانه به امضاء طرفین رسیده است.

*نباید از یاد برد ایجاد گلخانه به این شکل و با این وسعت در محوطه یک فرودگاه، کاری غلط و کارشناسی نشده بود و در آینده به واسطه ضرورت توسعه و گسترش محیط فرودگاه، قطع به یقین دردسرهای زیادی به همراه خواهد داشت

*آنچه بدیهی به نظر می رسد تغییر مکان این گلخانه است، اگرواقعاً دغدغه اشتغال و تولید هست، بدون شک باید به فکر راه اندازی این واحد گلخانه ای در جایی بدون معارض بود، اگر الان مشکلی بابت وجود این گلخانه نباشد، اما در آینده قطعا هم از بعد امنیتی و هم گسترش و توسعه پهنای فرودگاه یاسوج معضلات بیشماری رخ می دهد.

*عدم توانایی مسئولان در حل یک موضوع پیش پا افتاده و طولانی شدن مسیر موضوع و در نهایت بی نتیجه ماندن جلسات مختلف در خصوص این واحدها هم خود جای تامل دارد، و حال سوال مردم اینست با این همه نشست دولت با بخش خصوصی در استان کهگیلویه و بویراحمد باید همچنان شاهد وجود مشکلات حل نشده عدیده ای میان این دو قشر باشیم؟آیا قوه ابتکار و یا قدرت و اراده انجام کارها در استان نیست؟!

به گزارش بویرنیوز، تولید و اشتغال امری مهم و ضروری به ویژه برای کهگیلویه و بویراحمد که از نرخ بیکاری بسیار بالایی برخوردار است، به شمار می رود اما در این موضوع به ویژه، شاید بهترین کار تغییر مکان گلخانه باشد چرا که اگر الان مشکلی نباشد در آینده در ابعاد مختلف فرودگاه یاسوج را با مشکلاتی روبرو می سازد.

 

 

 

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=237371
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ننگ دارم بگویم اینها وارثان شیرمردانی چون عبدالله خان ضرغام پورباشن که وقتی شاه پرچم جنوب کشوررابه اودادولقب ایلخان رابهش پیشنهادداد دست رد به سینش زد,شماراچه شده که اینگونه ترسوشده اید.مگرصندلی به کسی وفاخواهدکرد,غیرت لریتون کجارفته چطورشب خوابتون میبره وقتی مردم استان درفقروبیکاری شب رابه روزمیرسانند,نگوییدبه ماچه که شاعرمیگه.گهی زین به پشت وگهی پشت به زین,باشجاعت ودرایت حق مردم شهیدپروراستان رابگیرد ومطمن باشیدتاریخ ازشمابه نیکی یادخواهدکرد.

  2. ناشناس گفت:

    مسئولین که به فکر فارغ التحصیلان بیکار خانه نشین که نیستن لااقل به فکر فارغ التحصیلان بیکار بدهکار بانک باشند

  3. ناشناس گفت:

    دليلش اينه كه اداره كار خيلي مديركل قوي داره
    هر روز كارگران اخراج ميشن

  4. علی گفت:

    مسئولین فرودگاه یاسوج شورشو درآوردن فکر کنم زیاد بهشون رو دادن.یبار پروازها رو کنسل میکنن اینبارم کارگران بیچاره.باید جلوی اینا رو یکی بگیره

دیدگاه شما