دوشنبه 22 خرداد 1396 - 12:05

یک اثر ملی مربوط به دوره سلجوقی در کهگیلویه و بویراحمد تخریب شد (+عکس)

متاسفانه هیات امناء امام زاده بابا احمد (ع) در شهرستان بهمئی در اقدامی غیر قانونی بناهای تاریخی دوره سلجوقی این مکان مذهبی را به بهانه تعمیر تخریب کردند.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه بویراحمد از تخریب یک اثر تاریخی ثبت ملی در شهرستان بهمئی خبر داد.

به گزارش «بویر نیوز»، مسعود شفیع با بیان اینکه تخریب یک اثر تاریخی برابر است با نابودی هویت یک جامعه تصریح کرد: متاسفانه هیات امناء امام زاده بابا احمد (ع) در شهرستان بهمئی در اقدامی غیر قانونی بناهای تاریخی دوره سلجوقی این مکان مذهبی را به بهانه تعمیر تخریب کردند.

وی با بیان اینکه آیا مگر می شود کسی که پیر شد به بهانه مداوا آن را بکشند، اظهار کرد: این اثر تاریخی بجا مانده از دوره سلجوقی بوده که نشان از هویت یک جامعه است و هرگونه اقدام مرمتی باید با نظر کارشناسان سازمان میراث فرهنگی کشور صورت گیرد نه اینکه خود سرانه اقدام به تخریب کنند.

معاون میراث فرهنگی ،اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه بویراحمد در بازدید از امام زاده بابا احمد در شهرستان بهمئی گفت : از طریق اداره حقوقی این اداره کل پیگر هستیم تا با عوامل این کار برخورد قانونی شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد، شفیعی ادامه داد: امام زاده بابا احمد در تاریخ 2آبانماه 1382 با شماره ثبت 10580به عنوان یک اثر تاریخی در فهرست آثار ملی کشور ثبت ملی شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=237303
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. پایتخت گفت:

    با سلام
    دوستان میراث فرهنگی خواب بودید که حضرات اینهمه ساختمان وبنای تاریخی رو تخریب کردن؟کسانی که اقدام به تخریب آثار باستانی و تاریخی میکنن و طرز تفکرشون با تفکر داعشی تکفیری هیچ فرقی نمیکنه. وقتی می گن آثار تاریخی اون اثر مربوط به بازه زمانی ومکانی خاصی نمیشه اون اثر برای کل ملت ایران ارزش داره. باید میراث فرهنگی هیئت امنای عزیز را وادار به بازسازی طبق عکس ها ونقشه های بنا بکند

  2. ایمان گفت:

    ای خل من سرشون.ایسو ودین زیرخاکی ایگشتن

  3. شهروند گفت:

    متاسفانه اقای محمود باقری ضعیف ترین مدیر تاریخ گردشگری استان هستن .

  4. ناشناس گفت:

    چه گوییم که نگفتنش بهتر است….افسوس از این همه بی مسؤیلیتی و اقدامات بدون کارشناسی و غیرقانونی و خودسرانه.
    آخه هیأت امنا طبق کدام بند از وظایفشون اینچنین عمل نابخردانه ای انجام دادن؟؟؟!!!

  5. اصلاح طلب گفت:

    کدوم کارمون داخل این استان درسته که این یکی را درست انجام بدیم.فقط کارمون خرابکاری هست

دیدگاه شما