پنجشنبه 18 خرداد 1396 - 12:08

پاسخی به ادعاهای تخلفات انتخابات شورای شهر باسوج

محسن عابدیان – قبل از هر مطلبی باید موضع خود را مشخص کنم که این بیانداشت در مقابل پیامی قرار میگیرد که چند وقتی است در فضای مجازی استان_شهرستان بویراحمد دست به دست میچرخد که در بخش پایانی به پیوست میآید.
فردی در چند روز گذشته ادعای تخلف گسترده در رای ریزی و نتیجه ی انتخابات پنجمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج را داشته اند. در مرحله ی اول خدا را شاهد گرفته اند که دروغ نمیبافند و آنچه گفته اند (مبنی بر تخلف و جابجایی 4 نفر از رای آورندگان) حقیقت است. اول اینکه انطباق واقعیت با معنا،مفهوم حقیقت را میسازند که اگر ایشان این ادعا را دارند باید مستنداتی مبنی بر بعد واقعیت موضوع اراءه دهند که اگر نه این باشد خودشان بهتر میدانند که تهمت و دروغ چه عواقب اخروی و دنیوی در پی خواهد داشت.
دوم اینکه؛گویا ایشان از سلسله مراتبی که از طرف شورای نگهبان و وزارت کشور برای صورت جلسه انتخابات و اعلام نهایی ارا و برگزیدگان مردم وجود دارد خبر ندارند که افراد متعدد و دارای طیف فکری مختلف در این صورت جلسه سهیم هستند و نماینده یا فرماندار به تنهایی نمیتوانند حرفشان را به کرسی بنشانند . یا ایشان باید حرف خود را متوجه همه ی دست اندرکاران کند یا اینکه به کذب گفته های خود اعتراف کند.
سوم؛به زد و بند و حق السکوت اعضا و افرادی در فرمانداری و … پرداختند که کارکنان فرمانداری را نیز وارد جریان کرده اند و این خود نیز تهمت سنگینی است اگر نتواند اثبات شود. اگر ایشان خدا را شاهد گرفته اند و گفته اند جان باخته ی این حقیقت هستند چرا نام نبرده اند؟ روایت از امام معصوم داریم که حقیقت را بگویید حتی اگر به ضررتان باشد. و حتما نویسنده ی متن از این روایات آگاهی دارند.
چهارم؛ اینکه ایشان با نام آوری از دکتر هدایت خواه گویا قصد واگویی عقده هایی را داشته اند که خلط مبحث شورای شهر و انتخابات مجلس نشان از عدم سواد سیاسی کامل دارد و خود نیک آگاهند که هر مبحثی در شرایط و بازه ی زمانی خود قابل تحلیل است. ایشان صرفا گویا به خاطر کلمه ی انتخاباتی که قبل از مقوله های شورای شهر و مجلس است دست به مخلوط قضایا زده اند. و این گفته بیشتر همانطور که گفتم به فرافکنی عقده ها نزدیک است.
و باید به این نکته اشاره کنم که تهیه کننده ی متن به اصول اخلاقی و وادی حرمت نگهداری اصلا واقف نیستند و با بستن صفاتی غیر انسانی و غیر اخلاقی به عده ای من جمله فرماندار و نماینده محترم نشان داده اند که در قاموسشان حکم قبل از اثبات جرم صادر میشود که این خود مورد قبح بزرگان است و خداوند کریم نیز بر این امر صحه گذاشته اند … و بطور خلاصه بايد گفت كه اصلا آیا در عمل امکان چنین چیزی هست؟ این در صورتی است که روی هر شعبه اخذ رای بین ۱۸ تا ۲۴ نفر حضور داشتند! لازمه چنین امری هماهنگی همه ی افراد است چرا که در پایان همه صورتجلسه را امضا میکنند و صورتجلسه دستی کنار صورتجلسه مکانیزه قرار میگیرد. اطلاعات نهایی قبل از اینکه به دست فرمانداری برسد به وزارت کشور ارسال میگردد و بعد در فرمانداری قابل مشاهده است. اگر هم به فرض محال قراربود تقلب شود کدام عقل میپذیرد نیرویی همسو مثال آقایان خدابخش امیری و عباس نژاد حدف شوند و نیز آقای آشنا و… ؟ و به جایآنها نیروهای ناهمسویبا جریان جایگزین شود؟ اگر، فقط و فقط یک نفر از نیروی های فرمانداری یا هیات اجرایی این حرفها را تایید کردند حرف شما قابل تامل است.
باید بدانید که تفاوت آرای نفر هشتم و هفتم فقط ۵۰ رای است. همه صورتجلسه ها بررسی شد و یک صندوق هم دستی شمارش شد اين اختلاف به ۴۹ تبدیل نشد و اگر هزار بار هم شمرده شود تغییر نمیکند چرا که هدف از طراحی اين سیستم جلوگیری از تقلب هست. امکان تخلف در شمارش صفر است. البته ممکن است مثل هر انتخاباتي نیروی عضو شعبه یا کاربر به رای دهنده خواهش کرده باشد اسم کسی یا کد کسی را اضافه کند و این چنین مواردی در همه ی انتخابات وجود داشته و خواهد داشت و دروغ پراكنان قطعا باید از طریق پلیس فتا و مراجع قضایی مورد پیگرد قرار گیرند.
اما نكته اي كه گفتنش خالي از لطف نيست اين است که اگر یک جو انصاف وجود داشت در تایید و درستی و امانتداری مجریان همین بس که نفر هفتم که از نظر سیاسی نا همسوی با جناب فرماندار و همچنین نماینده ی بویراحمد است از بستگان نزدیک اقای هدایتخواه بوده و فقط ۵۰ رای با نفر هشتم و حدود ۱۳۰ رای با نفر نهم که هر دو ازبستگان و همفکران نماینده و فرماندار هستند وجود داشت. که این خود بیانگر صداقت در اجرای رای شماری بوده.

از اینکه با حوصله خواندین سپاسگزاری میکنم و امیدوارم هیچ فردی با تکیه بر توهمات و شنیده های شایعاتی دست به تحلیل و نتیجه گیری و در نهایت صدور حکم نزند.

خداوند یارتان
………………………
  فعال سیاسی

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=236589
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما