سه شنبه 23 خرداد 1396 - 8:00

شکلات مفید برای قلب مردان

مجله بویر نیوز- بسیاری از مردم در رابطه با شکلات نظر مثبتی ندارند و آن را دلیل بسیاری از بیماری ها بر می شمرند، اما پژوهش ها هربار بر روی این نگاه های منفی خط بطلان می کشند و آنها را نقض می کنند.

پژوهشگران در دانشکده ی پزشکی دانشگاه “هاروارد” به تازگی دریافته اند که شکلات خطر ابتلا به تپش قلب را کاهش می دهد. تپش قلب مشکلی است که در آن فرد احساس می کند قلبش سریع، لرزان و یا کوبنده می تپد.

این گروه پزشکی ۵۵ هزار نفر از اهالی دانمارک را در طول ۱۳ سال مورد آزمایش و پژوهش خود قرار دادند.

این تعداد از مردم به دو گروه تقسیم شدند، گروهی که شکلات هایی با رنگ روشن و سرشار از شیر را می خوردند و گروه دیگر نیز با شکلات تلخ و تیره و مملوء از کاکائو مورد آزمایش قرار گرفتند.

پزشکان دریافتند که شکلات اگر به طور منظم خورده شود عارضه ی تپش قلب را تا ۲۰ درصد کاهش خواهد داد.
در این میان پژوهش ها نشان میداد که مردان بهره ی بیشتری از فواید شکلات می برند. این پژوهش نشان داد که خوردن ۳۰ گرم شکلات کاکائویی یکبار در هفته ۲۱ درصد احتمال ابتلای زنان را به امراض قلبی کاهش می دهد، در حالیکه در حالت مشابه این نسبت در مردان به ۲۳ درصد افزایش می یابد. اگر این دفعات به دو تا شش بار در هفته افزایش یابد نتایج نیز بهتر خواهد بود.

پژوهشگران تأکید می کنند که شکلات آنتی اکسیدان و ضد التهاب است و از انواع سکته جلوگیری می کند، این موادر نیز متعاقبا نقش قابل توجهی در کاهش ابتلا به انواع عوارض قلبی را دارند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=236534
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما