چهارشنبه 17 خرداد 1396 - 16:10

تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد (+جزئیات)

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از احتمال تعطیلی پنج‌شنبه‌ها از اوایل تیر ماه جاری خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، سید موسی خادمی ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آتش‌سوزی‌های اخیر در جنگل‌ها و مراتع استان اظهار کرد: آتش‌سوزی در جنگل‌ها به پدیده عجیب و غریبی تبدیل شده و حتی عده‌ای که برای تفریح به این مناطق می‌روند با از بین بردن جنگل‌ها به عنوان سرمایه اصلی استان ادارات مختلف را درگیر کرده و دردسرساز می‌شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از نقد برخی از رسانه‌ها نسبت به امکانات اطفای حریق در استان انتقاد کرد و گفت: در حالی که عده‌ای در تلاش برای اطفای حریق در جنگل‌ها هستند عده‌ای دیگر پشت سیستم‌های خبری خود این تلاش‌ها را ناچیز جلوه می‌دهند که این یکی از بدبختی‌های استان است.

وی با بیان اینکه مردم خودشان باید از جنگل‌ها، منابع طبیعی و مراتع حفاظت و مراقبت کنند، تصریح کرد:  مردم علاوه بر حافظت و مراقبت از جنگل‌ها، افرادی که اقدام به آتش زدن عمدی جنگل‌ها و مراتع می‌کنند را معرفی کنند که اطفای آتش  در جنگل‌ها وقت و هزینه و انرژی زیادی را می‌طلبد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مناطق بحرانی برای جلوگیری از آتش‌سوزی شناسایی و پیش‌بینی‌های لازم و تدابیر ویژه در آنها اندیشیده شود، همچنین گروه واکنش سریع و کشیک توسط فرمانداران، بخشداران و دهیاران تشکیل شود.

خادمی با اشاره به اینکه آتش زدن بقای مزارع موجب بروز آتش در اراضی کشاورزی و جنگل‌ها شده، افزود: سازمان جهاد کشاورزی از آتش زدن بقای مزارع جلوگیری کرده و با خاطیان هم برخورد کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه تاسف‌بار کارخانه فولاد بویراحمد اشاره کرد و گفت: رسیدگی به خانواده‌های جانباختگان و مصدومان این حادثه و همچنین پیشگیری از بروز چنین اتفاق‌هایی در آینده در اولویت باشد و کارخانه‌های استان به سیستم‌های HSE مجهز شوند، ضمن اینکه با مقصران حادثه چه دولتی، خصوصی، مالک  و … برخورد می‌شود.

وی به افزایش تصادفات جرحی در استان اشاره کرد و گفت: مناطق خطرزا و تصادفی به ویژه در منطقه تنگاری روستای دشت‌روم شناسایی و برطرف شود تا در آینده شاهد بروز تصادفات و تلفات انسانی در این محورها نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: بحث‌های آموزشی به مردم در زمینه بیماری تب کریمه کنگو جدی گرفته شده و تذکر لازم  برای جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام داده شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعطیلی پنجشنبه‌ها به استان‌ها اختیار داده شده و این کار از اوایل تیرماه تا اواخر مرداد در استان انجام شود که در کاهش مصرف برق و دیگر انرژی‌ها موثر است، در ایام اوج مصرف ساعات کار ادارات می‌تواند کاهش یابد و اداراتی که در موارد بحرانی همکاری نکند باید پاسخگو باشند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=236428
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما