چهارشنبه 17 خرداد 1396 - 0:21

گزارش «بویر نیوز» جواب داد/ 2 اقدام قابل تقدیر دکتر ایلامی برای خانواده مادر باردار مشکوک به تب کریمه کنگو

گروه اجتماعی –  در پی انتشار خبر اتفاق تلخ برای خانواده زن جوان کهگیلویه و بویراحمدی که شایعه شده بود بر اثر تب کنگو از دنیا رفته است،  انتقاد «بویر نیوز» از مسئولان استان و لزوم رسیدگی به خانواده متوفی (اینجا بخوانید)، خوشبختانه این خبر بازتاب گسترده ای داشت و مسئولان علوم پزشکی یاسوج به درخواست خانواده انان پاسخ دادند.

به گزارش «بویر نیوز»، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در حرکتی امیدبخش به درخواست خانواده‌ای که جسد فرزندشان برای تکمیل آزمایشات تب کریمه کنگو در شیراز نگهداری می‌شود، پاسخ مثبت داد.

بر اساس این گزارش؛ در چند روز گذشته که مادر بارداری با علائمی شبیه به تب کریمه کنگو جان خود را از دست داد، فضای جامعه استان را متاثر کرد.

این مادر باردار که با تلاش کادر پزشکی، فرزند خود را سالم به دنیا آورد، برای تکمیل روند درمانی به شیراز منتقل شد ولی متأسفانه فوت شد و جسد او برای انجام آزمایشات و تشخیص بیماری تب کریمه کنگو در بیمارستان شیراز نگهداری می‌شود.

پدر متوفی در تازه‌ترین درخواست خود که در رسانه‌ها هم منتشر شد، هزینه‌های درمانی نوازاد متولد شده در بیمارستان دهدشت و هزینه‌های دخترش در شیراز را سنگین خواند و گفت با بضاعت مالی که دارم قادر به پرداخت این هزینه‌ها نیستم؛ او از اورنگ ایلامی خواست تا در این هزینه‌ها او را یاری کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، بعد از اطلاع از وضعیت این خانواده در اقدامی امیدبخش دستور داد تا همه هزینه‌های درمانی نوزاد تازه متولد شده در بیمارستان دهدشت از سوی این دانشگاه پرداخت شود.

دکتر ایلامی همچنین معاون درمان خود را مأمور کرد تا همه اقدامات لازم را با دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای به حداقل رساندن هزینه‌های این خانواده روستایی در شیراز نیز انجام دهد.

به گزارش «بویر نیوز»، این اقدام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تا حدی درد این روزهای خانواده این مادر روستایی را کمتر کرده است.

همچنین در همین زمینه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اطمینان خاطر داده است که پیگیر مسائل محوله است و به محض دریافت اطلاعات دریافتی از نتایج آزمایشات به منظور تشخیص وجود یا عدم بیماری تب کریمه کنگو، آن را به اطلاع عموم برساند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=236188
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمدپور گفت:

    ای برادر هزینه درمان روستائیان کلا ۳ % فرانشیز هست که بسیار ناچیز هست تازه برای موارد خاص مثل مرگ مادر باردار به کمک مددکار بیمارستان رایگان می شه. مشکل این خانواده مرگ مادر و مخارج زندگی و هزینه های اقامت و ایاب و ذهاب و غیره هست.

    • پرستار گفت:

      سلام. به نظر شما دکتر ایلامی بنده خدا چکار دیگری می توانست انجام دهد که نداده؟ همین اندازه هم که در فکر این خانواده محترم بود در این شرایط جای تشکر از ایشون دارد

  2. کارشناس ستاد گفت:

    با عرض معذرت این دو اقدام بطور معمول در همه بیمارستانهای کشور برای کلیه موارد مرگ اینچنینی صورت می گیرد حالا یا از قانون خبر نداشتن یا الکی خواستن جوابی تهیه کرده باشن.

  3. شهروند گفت:

    دکتر میخای کمک کنی بگو هزینه نگهداری بچه شیر خشک و …داده بشه.

  4. اخه سی بویراحمد گفت:

    برادر مگه مشکل از ایلامی هست بنده خدا یه مدیر هست مهم وظیفه مهم و حیاتی معاون درمان ایشان اقای دکتر سبز که نمیدونم سرفاریاب یا دیشموک کجاست.
    ای مردم یادتون همین سایت های استانی و مخصوصا همین بویرنیوز ردمی چقدر زد مدیر درمان نباید یه غیر بومی باشه به خاطر چی سر مسایل سیاسی معاونت به این مهمی به فرزندان استان گرفته بشه چون طرف فلان نماینده خاص سماجت کرده که بزارنش مدیر درمان به خدا باید به حال این مردم استان گریه کرد اون از وضعیت بیمارستان های استان اون از پرداخت نشدن مطالبات پزشکان و پیراپزشکان و کادر خدماتی نگاه می کنید یه فرد غیر تخصصی چه بلایی سر یه مجموعه میاره
    شیر مادرت حلالت آقای دکتر چمن که زیر بار هیچ نماینده و استاندار نرفتی و آدم های کار بلدی دور برت بود .شیر مادرت حلالت..
    تشکر میکنم از سایت مردمی و صدای مردم استان که فقط مطالبه گر مطالبات به حق مردم محروم استان هست.

  5. داریوش گفت:

    دکتر ایلامی کارش درسته

  6. قلی گفت:

    ها درسته

  7. احمدزاده گفت:

    کار دانشگاه خوب هم باشه , ولی ربطی به مشکل بازماندگان نداشت , آنهاپول ندارند در شیراز بمانند متن را بخوانید متوجه مشکل خانواده متوفی میشوید

  8. ناشناس گفت:

    بعداز طرح جدید سلامت وتحول ببمارستانها هزینه زیادی نمیگرند بیمارستان دولتی بوده

  9. سید گفت:

    دکتر جان امیدوارم چنین بخشش های تداوم داشته باشه، سپاس

    • ناشناس گفت:

      چه بخششی این کارها برای تمام مادران باردار در کل کشور انجام می شه. زایمان هم کلا در بیمارستانها رایگان هست.

  10. محمودی گفت:

    شاید مدیر و مسئول بویرنیوز اطلاع ندارد که کلیه هزینه های زنان باردار از قبیل آزمایش و حتی زایمان رایگان است و هیچ هزینه ای ندارد که از طرف کسی بخشیده شود .

  11. همکار درمان گفت:

    بویرنیوز عزیز واقعیتش اینه که اینها فقط خواستن یه جوری از زیر بار مسولیت فاجعه پیش اومده شانه خالی کنند وگرنه این دو اقدامی که گفتند هیچی نیست.
    این کمک ها بطور معمول هست. روابط عمومی یعنی خواسته کاری کنه این گزارش را سرهم کرده ولی شما که خیلی باهوش تر از این حرف ها هستید.
    مسولین علوم پزشکی استان باید جوابگوی مصیبت بزرگی که پیش اومده باشند یعنی مرگ مادر باردار جوان چرا و چگونه؟!

دیدگاه شما