دوشنبه 22 خرداد 1396 - 8:00

طرز تهیه‌ی سمبوسه‌ی روسی

مجله بویر نیوز- سمبوسه‌ی روسی، غذای پرطرفداری است که اصلی‌ترین ماده‌ی تشکیل‌دهنده‌ی آن، سیب زمینی و پنیر می‌باشد. برای آشنایی با روش تهیه و مواد لازم برای پخت این سمبوسه‌ی لذیذ و متفاوت، با ما همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر سمبوسه:

تخم مرغ: 1 عدد
شیر: یک و نیم پیمانه
شکر: نصف قاشق غذاخوری
نمک: یک قاشق چایخوری
آرد: سه و نیم پیمانه
مایه‌ی خمیر: 1 قاشق غذاخوری
کره‌ی آب شده: 3 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای داخل سمبوسه:

تخم مرغ: 2 عدد
پیاز خرد شده: نصف یک پیاز متوسط
سیر رنده شده: 3 حبه
پنیر چدار: 1 پیمانه
نمک: نصف قاشق چایخوری
سیب زمینی: 500 گرم
گشنیز خرد شده: یک چهارم پیمانه
فلفل سیاه: نصف قاشق چایخوری
پنیر موزارلا: یک و نیم پیمانه

طرز تهیه:

برای تهیه‌ی خمیر سمبوسه، ابتدا شیر گرم را در ظرفی ریخته و شکر و مایه خمیر را به آن اضافه می‌کنیم. مخلوط به دست آمده را به مدت 5 دقیقه کناری قرار می‌دهیم تا عمل آید. پس از آن، کره‌ی آب شده و نمک و تخم مرغ را به مواد قبلی اضافه کرده و خوب هم می‌زنیم.

در این مرحله، آرد را به تدریج به مخلوط بالا اضافه کرده و هم می‌زنیم. اضافه کردن آرد را تا جایی ادامه می‌دهیم تا خمیری لطیف و یکدست به وجود آید.

خمیر به دست آمده را حدود 5 دقیقه با دست خوب ورز می‌دهیم. سپس آن را به ظرف مناسبی منتقل کرده و روی ظرف را با پارچه می‌پوشانیم. خمیر را به مدت 45 تا 60 دقیقه کناری قرار می‌دهیم تا حجم آن زیاد شود.

در این فاصله، به سراغ آماده کردن مواد داخل سمبوسه می‌رویم. پیاز خرد شده به همراه سیر کمی تفت می‌دهیم. نمک و فلفل را به آن اضافه می‌کنیم. سیب زمینی‌ها را پخته و رنده می‌کنیم. پیاز سرخ شده را به همراه گشنیز خرد شده، پنیرها و تخم مرغ مخلوط می‌کنیم.

خمیر آماده شده را روی سطح آرد پاشی شده، پهن می‌کنیم و به شکل دایره برش می‌زنیم. از مواد سمبوسه، داخل خمیر می‌گذاریم و آن را می‌پیچیم.

سمبوسه‌ها را به دو روش می‌توان آماده کرد. در صورتی که تمایل به سرخ کردن آنها دارید، کمی روغن داخل ماهی تابه ریخته و سمبوسه‌ها را داخل آن سرخ کنید. لازم نیست سمبوسه‌ها درون روغن غوطه‌ور شوند. وقتی یک طرف آنها سرخ شد، طرف دیگر را سرخ می‌کنیم.

برای آماده کردن آنها داخل فر، کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می‌کنیم. سمبوسه‌ها را روی آن می‌چینیم و به مدت بیست دقیقه داخل فر با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد قرار می‌دهیم تا آماده شوند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=236175
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما