دوشنبه 22 خرداد 1396 - 8:00

ساخت یک پهپاد آبی با قابلیت‌های ویژه+عکس

مجله بویر نیوز- محققان کانادایی یک پهپاد خورشیدی ساخته‌اند که می‌تواند روی سطح آب فرود آمده و مجددا پس از شارژ شدن پرواز کند.

به گزارش میزان، پهپادهای با بال‌های ثابت بهتر از پهپادهای چند ملخی می‌توانند پرواز کنند و همچنین برای مسافت‌های طولانی‌تر مناسب هستند؛ اما نقطه ضعف آنها این است که باید فضای مناسبی برای بلند شدن از زمین داشته باشند.

گروهی از محققان کانادایی پهپادی طراحی کرده‌اند که می‌تواند با این مشکل تا حدودی مقابله کند.

این پهپاد که در بال‌های آن از سلول‌های خورشیدی استفاده شده، انرژی خود را از نور خورشید می‌گیرد و می‌تواند روی سطح آب نیز فرود آمده و مجددا پرواز کند.

مطمئنا پهپادی که بتواند مانند بالگرد به صورت عمودی پرواز کند و همچنین مانند هواپیما مسیر مستقیم را با سرعت مناسب طی کند، می‌تواند یک قدم بلند در پیشرفت فناوری پهپادها محسوب شود.

محققان کانادایی در دانشگاه “شربروک”(Sherbrooke) مکانیسم جالبی برای نحوه عملکرد این پهپاد طراحی کرده‌اند که شاه‌کلید آن چرخش و زاویه‌دار شدن موتور و پروانه این پهپاد است.

زمانی که پهپاد روی سطح آب قرار دارد، این بخش با زاویه 90 درجه نسبت به وضعیت معمول قرار می‌گیرد و با شروع چرخش پروانه، پهپاد همزمان در جهت جلو و بالا به حرکت درمی‌آید و با سرعت گرفتن، از سطح آب جدا شده و به پرواز درمی‌آید.

این پهپاد از جنس فیبر کربن و پلی‌استایرن ساخته شده است.

حدود 9 درصد از مساحت 10 میلیون کیلومتر مربعی کانادا از دریاچه تشکیل شده است و این پهپاد می‌تواند در چنین محیطی بسیار کارآمد و سودمند باشد.

در حال حاضر این پهپاد مراحل اول تست و طراحی را پشت سر گذاشته است و باید برای عرضه نمونه تکمیل‌شده آن صبر کرد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=235985
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما