دوشنبه 15 خرداد 1396 - 23:35

اتفاق تلخ برای خانواده زنی که شایعه شده بود به تب کنگو دچار شده

گروه اجتماعی – یک هفته است مادر بارداری که شایعه شده بود به تب کریمه کنگو دچار شده از دنیا رفته است.

به گزارش بویرنیوز، حدود یک هفته از مرگ زنی باردار که تنها 19 سال دارد و در بیمارستان امام خمینی دهدشت بستری بود می گذرد.

البته مرگ این زن روستایی چندان بی حاشیه نبوده و ظاهرا علایمی از بیماری تب کریمه داشته ولی فرزند او سالم متولد شده است.

یک هفته از این ماجرا می گذرد اما هنوز جامعه ملتهب استان نمی داند دقیقا این زن به چه علتی فوت شده است

شنیدن درد و دل پدر این دختر شنیدنی و جانسوز است:

پدر بیمار متوفی و مشکوک به تب کنگو در این خصوص به خبرنگاران گفت: متاسفانه با وجود اینکه هیچ گونه تاییده نسبت به اینکه دخترم به بیماری تب کنگو دچار شده باشد وجود نداشت ولی بلافاصله بیمارستان و شبکه بهداشت آن را رسانه‌ای کردند.

وی افزود: با وجود به اینکه دخترم باردار بود و قبل از اعزام تیم پزشکی به استان فارس فرزندش را متولد کردند هیچ گونه علائمی طبق آزمایشات صورت گرفته مشاهده نشد و بیش از یک هفته از فوت دختر جوانم می گذرد همچنان پزشکی قانونی و کادر پزشکی استان فارس جسد را تحویل ندادند.

هاشمی به نبود مکان و مخارج بالا جهت ماندن تا لحظه تحویل جسد اشاره و تصریح کرد: به دلیل اینکه بنده مستضعف هستم و همسر دخترم کارگر بود و توانایی خرج و مخارج بالا جهت ماندن در شهر شیراز تا تکمیل آزمایشات را نداریم امیدواریم هر چه سریع تر جسد را تحویل دهند.

به گزارش بویرنیوز، لازم است یک لحظه خودمان را جای این پدر بگذاریم تا کمی حال و روز این خانواده را درک کنیم، هم عزیزشان از دست رفته؛ هم بچه ای بی مادر و هم حرف و حدیث های فراوان درباره مرگ این زن 19 ساله!

البته جای تعجب است که معاون درمان علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد چند روز بعد از حادثه و اطلاعات ضد و نقیض رسانه ها به خود زحمت داده و بعد از آن که موج رسانه ای گسترده شد، به رسانه ها اطلاع داد که هنوز چیزی قطعی نیست و نمونه را برای آزمایش ارسال کرده ایم.

آزمایشگاه مخصوص در تهران است و نتیجه هم یکروزه حاضر می شود، اما جسد مادری یک هفته در شیراز معطل مانده و خانواده ای دلواپس و استانی در استرس و هنوز نمونه به تهران نرسیده است!

تلخ است که اینجا هم محرومیت کهگیلویه و بویراحمد فریاد می زند، آیا واقعا اگر این اتفاق برای مسئولین هم بیفتد ماجرا به همین شکل دنبال می شود؟

باید پرسید کسانی که سلامت مردم برایشان چندان اهمیتی ندارد و شناختی از بافت اجتماعی و فرهنگی این دیار ندارند چگونه به خود جرات می دهند مسئولیت تقبل کنند و با عملکرد خود دهها هزینه بعدی برای این ماجرا بتراشند.

بدتر از تب کنگو، این تب بی مسئولیتی است که مردم این دیار را رنج می دهد و وقتی در استان مازندران و سایر استان ها بسرعت نمونه ها مشخص می شوند، چطور است که در کهگیلویه و بویراحمد ماجرا متفاوت است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=235904
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    تشکر از غیرت شما نگارنده ی گرامی

  2. فیروزاباد گفت:

    درودبردرایت جنابعالی وحمایت از این پدربزرگوارخداوندا انشالا این استان را نجات دهدخداونداهرچه سریعیتراین..از این استان بره ومسولی بیادکه کاری برای استان انجام بده محرومیت تا کی چندسال دیگه ما بایدتاوان این بی مسولیتیهارا باید بدیم

  3. !!!! گفت:

    شک نکنید اگر خدای ناکرده یه بحرانی مثل تب کنگو تو استان خودمون پیش بیاد یه هفته ی کل استانو فرا میگیره،………………..

  4. لر گفت:

    کی به کیه.بیمارستان به فکر پول.بهداشت به فکر نام.مسئولین به فکر خود
    آدم پولدار مگه مریض میشه؟مریض هم بشه با پول بیمارستان رو میاره خونه.دکتر و مسئولین میشن زیر دست

  5. محمد گفت:

    خدا صبر بده. مسئولای ما که یکیشون مسعود حسینی بود که برای خود شیرینی میگفت این استان محروم نیست، یکیش هم خادمیه که موقع مرگ کارگرای فولاد بجای درخواست از دولت برای حمایت، برای خودشیرینی میاد به رسانه ها اعتراض میکنه که چرا بزرگش میکنید، فکر میکنه حالا شاید وزارتی چیزی بهش بدن، بیچاره های بدبخت.

    • احساني گفت:

      فك كنم شما فقط يچيزي شنيدي درمورد اين حرفتون سند داريد يا اينكه طبق گفته بقيه حرف ميزنيد؟!اقاي حسيني هيچ وقت همچين حرفي نزدن

  6. گرگ باران دیده گفت:

    چه دردهای که مردمان دیارمان میکشندو کسی را تب نمیگیرد پس کجایند مردان نام اور استان که پیگیر مظلومیت مردمان خاکشان باشند تا کی به بیراه باید برویم

  7. سایه گفت:

    مسولین ساکتید به کمکشان بشتابید

  8. سید داریوش تبادار گفت:

    این خانم زن پسر عموی بنده هست واقعا برای استاندار و مسولین متاسفم شوهر این خانم کارگر و خانوادی بسیار ضعیفی هستند
    واقعا برای مسولین متاسفم

  9. ناشناس گفت:

    متاسفانه مسؤولان معاونت درمان دانشگاه آنقدر مشغول مهره چینی و نقل وانتقال هم حزبی ها و بستگان …خود به سمت های غیر مرتبط در دانشگاه و اداری بیمارستانها می باشند که مسئله درمان فقط در حد حرف پیگیری می شود.
    جواب آزمایش این بانوی مرحومه باید 24 ساعته داده می شد .امیدوارم همان طور که معاون درمان دانشگاه با پیگیری گسترده توانست بعضی افراد را که صرفا 10 روز فعالیت انتخاباتی داشتندازواحد های درمان بیمارستان های یاسوج به اداری و معاونت دانشگاه منتقل نماید، در پیگیری این امر هم سرعت عمل داشته باشد.

  10. بویراحمد گفت:

    مسئولی که دنبال نام باشد دردی از کسی دوا نمیکند.امیدوارم استاندار هر چه سریعتر عوض بشه و فردی کارآمد جایگزین شود.

  11. چنگیز گفت:

    استاندار چانه میزنه برای دولت نماینده ها برای مجلس,ماکه نه ادم دولتی داریم نه مجلسی شیوون کنیم

  12. محمودی گفت:

    وقتی بهداشت و درمان که با جان مردم سرو کار داردهم در این استان محروم سیاسی شود بهتر از این نمی شود.

  13. دیار محرومان گفت:

    تا وقتی چنین مسعولینی داریم باید محرومیت بر پیشونی استانمون حک شده بمونه.تو استان ما از استاندار تا فرماندار گرفته و نماینده هرکی فقط به فکر میز ریاستشه که از دستش نده .اگه غیر از این بود که ما با این همه ثروت خدادادی و نیروها و جوان های مستعد محروم نمیموندیم

  14. دیار محرومان گفت:

    اگه ما حضور خدا رو تو لحظه لحظه ی زندگیمون حس کنیم اینهمه وابسته دنیا نمیشیم و به بیراهه نمیریم

  15. همکار دانشگاهی گفت:

    درود بر درک و درایت نویسنده این مطلب مگر نه این است که مرگ یک مادر باردار جوان فاجعه بزرگیست که نشان از ضعف شدید مدیریت علوم پزشکی استان دارد
    تا موارد بعدی پیش نیامده باید به فکر تیم مدیریتی توانمند برای دانشگاه علوم پزشکی استان بود.

  16. کارشناس ستاد گفت:

    انصافا که خیلی خوب به این موضوع مهم که یک مصیبت بزرگه پرداختید اگر در یک جامعه مدرن یک مادر جوان اینگونه بمیرد وزیر استعفا می دهد مدیر کل بهداشت و درمان عزل می شه.
    ولی اینجا آقای سبز و ایلامی دارند مصاحبه می کنند که تب فلان بوده یا نبوده.
    علت هر چه باشه مرگ مادر جوان باردار رخ داده و جا داشت که همه رسانه ها و دستگاههای نظارتی شدیدا عملکرد علوم پزشکی استان را زیر نقد شدید ببرند
    و مسئولین علوم پزشکی استان باید در پی چنین اتفاق تلخی حداقل برکنار می شدند حالا پرداخت دیه و غیره بماند.

  17. محمدپور گفت:

    همونطور که رسانه های بیداری همچون بویرنیوز از چهارماه پیش پیش بینی کرده بود اوضاع بهداشت و درمان با مدیریت جدید رو به وخامت گذاشته و هر روز خبرهای ناگوار.
    حالا آیا کسانی که با سیاست بازی فلان و بهمون فرد سیاسی و نماینده بر مسند دانشگاه علوم پزشکی استان تکیه زده اند مورد مواخذه قرار می گیرند یا حامیانشان پاسخگوی این مصیبت ها هستند؟

  18. دانشجوی پزشکی گفت:

    حرف حق را زدید البته اگر گزارش علمی تر و دقیق تر تهیه کنید خیلی بهتره.
    همه جای دنیا مرگ در دوران بارداری یک اتفاق دردناک برای مردم و نظام سلامت است و قطعا مسولین علوم پزشکی باید پاسخگو باشند و در صورت سهل انگاری جرایم سنگین دارد.

  19. میرزایی گفت:

    متاسفانه غیر از بویرنیوز بقیه سایت ها به این خبر مهم خیلی کم اشاره کردند. چطور برخی از همون رسانه ها قبلا چشم بر اون همه پیشرفت بهداشت و درمان استان می بستند و خبر افتادن یک بیمار از روی تخت را رسانه ای می کردند و کل عملکرد دانشگاه را زیر سوال می بردند اما حالا در ارتباط چنین فاجعه مدیریتی بهداشت و درمان یا سکوت کرده اند یا مطلب بی ربط می زنند که فلان مسئول گفت تب کنگو هست یا نیست و اصل مشکل پیش آمده یعنی مرگ مادر ۱۹ ساله را فراموش کرده اند.

  20. ناظر گفت:

    خدایا به داد این مردم بدبخت برس

  21. احمد گفت:

    مسولین لطفا و خواهشا و استدعا داریم سریعا رسیدگی کنند …تا کی واقعا تا کی استان ما و شهر دهدشت به این شکل باید باشد ..نماینده پرادعا چکار میکنه تو این شهرستان ورودی شهر دهدشت هنوز کما فی سابق از اشغال پر هست ..

  22. ناشناس گفت:

    از چند درد بی درمونمون بنالیم…..
    مسئولین بی مسئولیت،فقر و بدبختی مردم،استان محروم و….

دیدگاه شما