دوشنبه 15 خرداد 1396 - 20:20

کلید سازمان ملی جوانان به چه کسی می رسد؟ (+عکس)

گروه اجتماعی – طبق قانون برنامه سوم توسعه سازمان ملی جوانان ایران در مهرماه سال 1379 به عنوان جایگزین شورای عالی جوانان در دولت اول سید محمد خاتمی شروع به فعالیت کرد.

به گزارش «بویر نیوز»، اما این سازمان جوان که ماموریت حل مسایل جوانان، اعتلا و رشد نسل جوان کشور و استفاده بهینه از استعدادها و توانایی‌های نسل جوان کشور را بر عهده داشت، کمی بعد و در دولت اول محمود احمدی نژاد به مخاطره افتاد.

در زمان دولت نهم ریاست این سازمان بر عهده محمد جواد حاج علی اکبری بود و سپس در دولت دهم نوبت به مهرداد بذرپاش رسید، اما عمر ریاست رفیق جوان احمدی نژاد بر این سازمان طولانی نبود و پس از برکناری وی، فرحناز ترکستانی خواهر زن حمید بقایی معاون اجرایی رییس جمهور وقت به ریاست سازمان ملی جوانان رسید؛ ولی وی از پذیرش حکم ریاست جمهوری خودداری کرد و همین موضوع کافی بود تا این سازمان جوانمرگ شود و احمدی نژاد تصمیم به انحلال سازمان ملی جوانان و ادغام آن با سازمان تربیت بدنی و تبدیل به وزارت ورزش و جوانان بگیرد و به موجب تصویب قانونی توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ۸ دی ۱۳۸۹ این اقدام توسط نمایندگان مجلس قانونی شد.

با این ادغام عملا حوزه جوانان در این وزارتخانه به محاق رفت و در سایه ورزش هر روز نقش جوانان بیشتر نادیده گرفته شد و اهدافی که آن سازمان دنبال می کرد، بیش از هر زمانی به عنوان آسیب های اجتماعی پدیدار گشت.

حالا اما بارقه های امید برای احیای سازمان ملی جوانان در دولت تدبیر و امید قوت گرفته است و اردیبهشت رییس جمهور طی دستوری به دکتر جمشید انصاری رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، از وی خواست اقدامات لازم برای احیاء مجدد سازمان ملی جوانان کشور صورت پذیرد.

سازمان ملی جوانان کشور احیاء می‌شود

در نامه رییس جمهور آمده است: “به منظور تمرکز بیشتر بر مسایل جوانان و با توجه به بررسی‌های انجام شده و ارزیابی عملکرد در ادوار مختلف، لازم است سازمان ملی جوانان کشور با مأموریت رسیدگی به امور جوانان و کمک به شکوفایی استعداد آنان در حوزه‌های مختلف و هماهنگ‌سازی اقدامات دستگاه‌های مسئول در حوزه جوانان، احیاء شود. مقتضی است اقدامات لازم در این راستا صورت پذیرد و ترتیبات قانونی لازم اتخاذ شود”.

حسینعلی امیری معاون امور مجلس رئیس جمهوری نیز هفته گذشته از ارائه لایحه تفکیک وزارت ورزش و جوانان به «وزارت ورزش» و «سازمان ملی جوانان» به مجلس شورای اسلامی خبر داده است و اگر این تفکیک به تصویب برسد رئیس جمهوری، کابینه دوازدهم را بر اساس این ساختار تشکیل می دهد.

کلید سازمان ملی جوانان به چه کسی می رسد؟

با نگاهی به وضعیت مجلس و سهم نمایندگان همراه دولت و البته تعداد نمایندگان جوان در مجلس، می توان پیش بینی کرد مجلس با لایجه دولت موافقت می کند و از هم اکنون دولت باید به فکر جوانی کاربلد برای سپردن مسئولیت این سازمان به وی باشد.

مهندس محمد محسن صدر، یکی از گزینه های نزدیک به دولت و محتمل برای ریاست این سازمان است.

وی که هم اکنون مدیرکل روابط عمومی و عضو هیات رئیسه دانشگاه پیام نور کشور است، سوابق متعددی علمی، اجرایی  و پژوهشی از جمله تالیف چند کتاب در کارنامه و رزومه خود دارد و در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم نقش ویژه ای در هماهنگی های ستاد مرکزی دکتر حسن روحانی و ستاد دانشگاهیان رئیس جمهور بر عهده داشت.

این استاد دانشگاه که از فعالان سیاسی – فرهنگی اصلاح طلب است، علاوه بر ارتباط قوی و مناسبی که با بدنه دولت دارد، در میان جوانان و نخبگان شناخته شده است و همچنین با نمایندگان لیست امید مجلس شورای اسلامی ارتباط تنگاتنگی دارد.

در برخی محافل از حضور مهندس صدر در ریاست سازمان ملی و جوانان زمزمه های شنیده می شود و بنظر می رسد با توجه به سوابق و رزومه وی، اگر این اتفاق بیفتد، دولت دوازدهم در این زمینه می تواند امیدهای جوانان را به واقعیت تبدیل کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=235889
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما