یکشنبه 14 خرداد 1396 - 13:39

شعله های آتش «کوه عنا» باشت مهار شد (+تصاویر)

با تلاش کارکنان منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد و فارس، شورا و نیروهای مردمی آتش‌سوزی کوه عنا در باشت مهار شد.

به گزارش «بویر نیوز»، این آتش سوزی که از دیروز ظهر شروع شده بود بامداد امروز و قبل از طلوع آفتاب مهار شد.

کارکنان منابع طبیعی باشت، اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، منابع طبیعی شهرستان رستم از استان فارس، شورای روستا و نیروهای مردمی دیروز و دیشب از جان و دل تلاش کردند و این آتش سوزی را مهار کردند.

در این آتش سوزی همانند آتش سوزی چند روز گذشته در باشت، چند نفر از کارکنان منابع طبیعی ازجمله حکمتیان معاون برنامه ریزی و پشتیبانی اداره کل بعلت گرما زدگی، تنفس هوای دودآلود و زخمی شدن زانو حالشان بد شد که امروز صبح توسط همکارانشان به سختی به پایین کوه انتقال داده شد و خوشبختانه حالشان هم اکنون خوب است و مشکل جدی ندارند.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان که دیروز و دیشب در کنار سایر نیروها در میان شعله های آتش می رفت، از فداکاری و ایثار کارکنان منابع طبیعی و نیروهای مردمی و شورای محل تشکر فراوان کرد.

مشکل بسیار بزرگی که درمهار این آتش سوزی و برخی از آتش سوزی ها در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، عدم دسترسی به محل آتش سوزی به علت کوهستانی بودن و شیب زیاد، وجود پرتگاه‌ها و سنگلاخی بودن منطقه مورد حریق می‌باشد.

از مسئولان استان انتظار می‌رود در مهار شعله‌های آتشی که طبیعت و سرمایه اصلی استان را نابود میکند با منابع طبیعی همکاری نمایند. مسلم است که با همکاری مدیریت بحران استان، فرمانداران و بخشداران و ساماندهی نیروهای اداری، نظامی و مردمی و اعزام آنها به منطقه این آتش سوزیها سریع‌تر مهار خواهند شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=235757
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما