شنبه 13 خرداد 1396 - 8:09

۳۵ مصدوم بر اثر انفجار در شیراز (+تصاویر)

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان فارس از مصدوم شدن ۳۵ نفر در حادثه انفجار یک فروشگاه در بلوار نصر شیراز خبر داد.

به گزارش بویر نیوز، شامگاه جمعه انفجاری در یک فروشگاه هایپرمارکت در بلوار نصر شیراز رخ داد که بنا به گزارش آتش‌نشانی این شهر به دلیل شدت انفجار دیوارهای این فروشگاه بزرگ فروریخت و موج انفجار به مغازه‌ها و منازل نزدیک خسارت وارده کرد.

این انفجار سبب شد که برق منطقه تا ساعتی قطع شود و ساختمان تجاری “نمونه شهر” و یکی از شعب بانک ملت و تمام خانه‌های مسکونی هم جوار شیشه‌هایشان کاملا فرو ریزد.

محمدرضا عالی‌منش، رئیس مرکز اورژانس استان فارس در گفت‌وگو با تسنیم آمار نهایی مصدومان را 35 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد 16 نفر به بیمارستان‌های شهید رجایی و نمازی منتقل شدند.

وی گفت: سوختگی مصدومانی که به بیمارستان منتقل شدند، شدید نیست و 19 نفر نیز به صورت سرپایی در محل درمان شدند.
علت انفجار در هایپرمارکت شیراز

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز گفت: دلیل انفجار و آتش سوزی هایپرمارکت سهل انگاری و عدم توجه به نکات ایمنی بوده است.

محمدفرخ زاده با اشاره به دلایل آتش سوزی ساختمان هایپر مارکت در شیراز تاکید کرد: عدم توجه به نکات ایمنی و سهل انگاری دلیل اصلی انفجار و آتش سوزی بوده است.

وی تصریح کرد: وجود انواع مواد سوختنی باعث شعله ور شدن آتش شده بود که خوشبختانه با حضور به موقع مهار شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز یادآور شد: ۴۳ دقیقه بامداد خبر آتش سوزی اعلام شد و ۴۷ دقیقه اولین گروه در صحنه حاضر شدند و در کل از ۳ ایستگاه، ۱۵ خودرو به علاوه خودروهای اورژانس در محل حاضر شد.

فرخ زاده تاکید کرد: ۸ خانواده در ۸ مجموعه گرفتار آتش بودند که با راهنمایی مامورین به بالای ساختمان هدایت شدند و از آنجا با استفاده از بالابر و نردبان ۵۴ متری به سلامت به پائین منتقل شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مراحل پاکسازی در حال انجام است و تیم های زنده یاب نیز کار خود را به پایان رساندند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز یادآور شد: خوشبختانه این حادثه فوتی نداشته و بخش زیادی از مصدومین نیز به طور سرپایی مداوا شدند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=235484
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما