پنجشنبه 11 خرداد 1396 - 9:21

اشتغالزایی از زباله در شهر یاسوج

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری یاسوج گفت: ۲۴۰ تن زباله تولیدی روزانه این شهر زیر پوشش طرح اقتصادی کمپوست قرار می‌گیرد.

به گزارش بویرنیوز؛ جعفر خدیوی در جمع مدیران حوزه شهری یاسوج افزود: تفکیک زباله از مبدا و کمپوست زباله های تولیدی شهر یاسوج می تواند به اشتغالزایی جوانان کمک کند .

وی اظهار داشت: با اتخاذ سیاست های صحیح در تفکیک پسماندها از مبدا به طول کامل برای این حجم می توان دور ریز​ها را به سرمایه اقتصادی موثر تبدیل کرد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری یاسوج گفت: ۶۵ تا ۷۰ درصد از پسماندهای شهری یاسوج را پسماند تر تشکیل می‌دهند و ۲۰ درصد بقیه پسماند خشک که قابلیت بازیافت و بازگشت مجدد به چرخه تولید و اقتصاد ملی را دارند.
وی افزود: زباله های تر تولیدی یاسوج امکان تبدیل به کود کمپوست را دارد.

خدیوی گفت: میزان تولید پسماند در یاسوج بالا بوره و لازم است شهروندان پسماندهای خشک را از سایر مواد زاید تولیدی تفکیک کنند چرا که در برخی شهرها تا ۵۰ درصد مواد زاید با تفکیک از مبدا و شیوه‌های اصولی به چرخه اقتصاد باز می گردد.

وی افزود: فرهنگ غلط در نگهداری و خرید مواد غذایی در بین مردم باعث می شود تا کالاهای خوراکی بیشتر از میزان مصرف روزانه خریدار ی و بقیه فاسد و بی کیفیت شوند و به جمع پسماندهای دور ریختنی اضافه شود.

وی با یادآوری استفاده نادرست خانواده‌ها از محصولات پلاستیکی و یک بار مصرف گفت: استفاده بی رویه از پلاستیک ها فرهنگ غلط در زندگی روزمره شهروندان شده که علاوه بر آلودگی‌های زیست محیطی به دلیل ماهیت ان حداقل ۳۰۰ تا ۵۰۰ سال بر روی تجزیه زمین نمی شوند.

وی گفت: برای تولید هر نوع ماده غذایی انرژی زیادی صرف می‌شود که علاوه بر هزینه ها انجام شده ، تخمیر پسماندهای تر حاصله تولید گازهای متان و CO۲ می کند که باعث آلودگی زیست محیطی می شود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری یاسوج افزود: از جمله اقدامات موثر شهروندان کاهش تولید پسماند در منزل است که علاوه بر کاهش هزینه‌های لازم برای پردازش و تبدیل موارد پسماند می تواند باعث کاهش اثرات مخرب زیست محیطی شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=235368
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما