دوشنبه 8 خرداد 1396 - 23:13

زخمی شدن یک شکارچی در خائیز/ کشف ۳ لاشه بز و کل از متخلفین

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: در درگیری شکارچیان غیر مجاز با مامورین یگان حفاظت در منطقه خائیز یکی از متخلفین از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفت و زخمی شد.

گزارش بویرنیوز، سید اسدالله هاشمی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با درگیری مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه با چهار نفر شکارچی مسلح در منطقه حفاظت شده خائیز  مچ پای راست یکی از شکارچیان مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

هاشمی  بیان کرد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه در هفتمین روز از خرداد ماه ۹۶ طی گشت و کنترل  تنگ بیستم واقع در منطقه حفاظت شده  خائیز در ساعت ۷ و نیم صبح متوجه صدای شلیک ۱۷ گلوله در منطقه می شوند.

وی افزود:  مامورین بر اساس وظیفه مشغول رصد کامل منطقه می شوند که سرانجام پس از ۱۲ ساعت گشت و کنترل دقیق منطقه در ساعت ۱۹ همان روز متوجه حضور ۴ نفر شکارچی مسلح به ۴ قبضه اسلحه در تنگ بیستم منطقه حفاظت شده خائیز می شوند.

هاشمی تاکید کرد: پس از ایست مامورین و اعمال قانون  متخلفین با عدم توجه به فرمان ایست  مستقیما مامورین را هدف سنگین شلیک گلوله قرار می دهند.

مدیر کل محیط زیست استان بیان داشت: پس از شلیک چندین تیر هوایی از طرف مامورین مجددا متخلفین به منظور فرار از قانون مامورین را مورد هدف گلوله مستقیم قرار می دهند.

هاشمی تصریح کرد: در این درگیری که متخلفین مجهز و مسلح  به دو قبضه اسلحه کلاشینکف، یک قبضه برنو و نیز یک قبضه اسلحه ساچمه زنی دیگر بودند پای راست یکی از متخلفین از ناحیه مچ  مورد اصابت گلوله قرار می گیرد و زخمی می شود.

وی افزود: سه متخلف به همراه دو قبضه اسلحه کلاشینکف، برنو و نیز اسلحه ساچمه زنی  متخلف زخمی شده را رها کرده و  به همراه آلات جرم متواری می شوند که نیروهای یگان حفاظت  موفق می شوند لاشه دو راس بز و یک  راس کل شکار شده را کشف و ضبط نمایند.

هاشمی بابیان اینکه در اعمال قانون و اجرای وظیفه با هیچ کس تعارف و مماشاتی نداریم تاکید کرد:  مامورین پس از اتمام درگیری و متواری شدن سه نفر دیگر از متخلفین ضمن مداوای ابتدایی مصدوم  بلافاصله با هلال احمر، نیروی انتظامی و تیم امداد و نجات کوهستان هیئت کوهنوردی شهرستان تماس گرفته و متهم زخمی را با کمک هلال احمر به بیمارستان انتقال دادند.

وی افزود: وضعیت عمومی متهم زخمی شده رضایت بخش است.

هاشمی در پایان ضمن اشاره به جریمه ۱۰۰ میلیون ریالی حقوقی برای هر یک راس کل و بز شکار شده  علاو به جریمه کیفری گفت: مدارک و مستندات تهیه و جهت اعمال قانون برای متخلفین متواری به مراجع قضایی ارسال می شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=234779
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. nm گفت:

    واقعا حرامتان باشد این زبون بسته ها که زیبایی طبیعت به اونهاست را چکارشان دارید واقعا مسولین باید مجوز شلیک به مغز این افراد را صادر کنند تا کسی جرات تعرض به منابع زیبایی طبیعت را نداشته باشد

  2. حسینی گفت:

    زحمات مدیریت محیط زیست استان قابل تقدیر و تحسین می باشد.

  3. کارمند گفت:

    اقایون محیط زیست لطفا گوشت این زبون بسته ها رو بدهید معلولین بهزیستی

  4. فقط اصلاح طلب گفت:

    واقعا خسته نباشید.لطف کنیدبا همه اون افرادی که اقدام به شکار میکنند برخورد جدی بفرمائید

  5. ااتت گفت:

    باید در قانون شکار تجدید نظر بشه و بسیار بسیار سخت بگیرن و حتی زندان را به بیستر از پنج سال وجریمه نقدی را به ازای هر لاشه به بیش از بیست میلیون تومان برسونند این سه نفر رو هم نباید به این اسونی ها ازاد کنن

دیدگاه شما