یکشنبه 7 خرداد 1396 - 14:08

وقف منزل مسکونی امام جمعه متوفی گچساران

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران از وقف منزل مسکونی مرحوم حجت‌الاسلام متقی کاشانی امام جمعه سابق گچساران خبر داد.

فرزین بهمنی آزاد امروز در گفت‌وگو با فارس در گچساران اظهار کرد: ترویج اهداف و فرهنگ غنی وقف گره‌گشای بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم است.

وی  با اشاره به ترویج فرهنگ وقف گفت:در بحث وقف باید ظرفیت‌های فردی به سمت و سوی اجتماعی سوق داده شود و نیازهای جامعه  با ترویج فرهنگ وقف می‌تواند محقق شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران ادامه داد: در حال حاضر شهرستان گچساران دارای 42 بقعه متبرکه است که در سامانه این اداره به ثبت رسیده است.

بهمنی آزاد به شاخص‌ترین این بقعه در این شهرستان اشاره کرد و افزود: بقعه متبرکه بی‌بی حکیمه خاتون خواهر امام هشتم (ع) از شاخص‌ترین بقعه متبرکه در این شهرستان است که به عنوان نگین جنوب در این شهرستان می‌درخشد.

این مسوول با اشاره به موقوفات درآمد زا ثبت شده در این شهرستان اذعان کرد: تعداد 20 موقوفه درآمدزا در گچساران وجود دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران از ثبت یک موقوفه جدید در سالجاری این شهرستان خبر داد و عنوان کرد:  یک باب منزل مسکونی متعلق به امام جمعه سابق این شهرستان مرحوم حجت الاسلام متقی کاشانی به مساحت 165 متر مربع در خیابان امینی شهر دوگنبدان برای برگزاری محافل عزاداری ماه محرم و کمک به هزینه‌های مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهر دوگنبدان وقف شد.

وی به ارزش ریالی این موقوفه اشاره کرد بیان کرد: کارشناسان ارزش  این واحد مسکونی را یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

بهمنی آزاد در ادامه به موقوفه‌های درآمدزا در این شهرستان اشاره و عنوان کرد: موقوفه‌های درآمدزای این شهرستان شامل 87 رقبه بوده که از این تعداد 76 باب تجاری، هشت باب منزل مسکونی و سه مورد زمین زراعی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران در ادامه به احداث مسجد و حسینیه از سوی نیکوکاران در این شهرستان اشاره و ابراز کرد: از ابتدای انقلاب تا کنون 127 قطعه زمین از سوی نیکوکاران برای احداث حسینیه و مسجد وقف شده است.

وی در ادامه به ساخت مسجد در کنار بقعه متبرکه بی‌بی حکیمه خاتون در این شهرستان اشاره و بیان کرد: یک مسجد به دوقسمت مجزا خواهران و برداران به متراژ یک هزار و 300 متر مربع دردستور کار این اداره قرار گرفته است.

وی به اعتبارات هزینه ساخت این مسجد اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر ساخت این مسجد از محل نذورات و کمک‌های مردمی صورت خواهد گرفت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=234523
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما