شنبه 6 خرداد 1396 - 16:36

آبرسانی به روستاهای لوداب در سکانس پایانی/تعریف جالب مردم از پروژه آبرسانی لوداب(+تصاویر)

گروه اجتماعی– آبرسانی به 68 روستای لوداب پیشرفتی قریب به 65 درصد دارد و فازهایی از آن آماده بهره برداری است.

به گزارش “بویرنیوز”، فیض الله پاسره که به همراه جهانگیر احسانی؛ معاون طرح و توسعه آبفای روستایی استان از پروژه های آبرسانی بازدید می کرد، با با بیان اینکه مجتمع بزرگ آبرسانی لوداب کار آبرسانی به 68 روستای بخش لوداب را بر عهده خواهد داشت، افزود: با بهره برداری از این طرح 7 هزار و 338 نفر جمعیت ساکن این روستاها با مشکل بی آبی و کم آبی مواجه نخواهند شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان افزود: در گذشته برای تامین آب مردم از سخت ترین مسیرها و با امکاناتی که آن زمان داشتیم اقدام کردیم، آن موقع رفع فوری حل مشکل مردم به بهترین نحو اولویت دارترین کار برای ما بود، اما اکنون و با گذشت قریب به 12 سال افزایش جمعیت و گسترش روستاها، بازبینی و توسعه خطوط آب یک ضرورت جدی و مطالبه عمومی مردم است و در همین راستا مجتمع بزرگ آبرسانی لوداب را تعریف و عملیاتی کردیم.

وی محل اعتبارات این پروژه را از صندوق توسعه ملی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: مبلغ اعتبار این پروژه 49 میلیارد ریال است که خوشبختانه به دلیل جذب اعتبارات از صندوق با مشکل اعتباری مواجه نیستیم.

پاسره با تشریح روند مطلوب عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی لوداب گفت: آب این مجتمع از چشمه های میان تنگان تامین می شود که از دبی آب بالا و پایداری برخوردار است.

مدیرعامل آبفای روستایی با اشاره به اینکه این پروژه باعث رشد قابل توجهی در شاخص برخورداری روستاهای استان در برخورداری از آب سالم خواهد شد، تاکید کرد: هم اکنون میانگین برخورداری روستاهای استان از آب شرب مناسب حدود 73.15 درصد است که حدود 3 درصد از میانگین کشوری پائین تر است که با اتمام قریب به 100 پروژه فعال آبرسانی در استان شاهد جهش فوق العاده ای در این زمینه خواهیم بود.

پاسره گفت: کیفیت اجرای پروژه ها خط قرمز ما در همه مجتمع ها و مجتمع آبرسانی لوداب بوده است در همین راستا علاوه بر بکارگیری کارشناسان خبره، در تمام مراحل نظارت ویژه داریم و از طرفی پیمانکار را ملزم به استفاده از مصالح و تاسیسات مطابق با بالاترین استانداردها کردیم.

وی با اشاره به اجرایی شدن قریب به 17 کیلومتر خط انتقال در این مجتمع، تصریح کرد: خط انتقال، شبکه توزیع، مخزن، ایستگاه پمپاژ و بهسازی چشمه بخش هایی از عملیات اجرایی این مجتمع است.

به گزارش”بویرنیوز” در طول بازدید مدیرعامل آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد در منطقه لوداب بسیاری از مردم ضمن قدردانی از اجرا شدن این پروژه و تلاش آبفار برای حل مشکل کم آبی مردم، کیفیت اجرای پروژه  را بسیار عالی بیان کردند.

بر پایه این گزارش آنچه در اجرای این پروژه خودنمایی می کرد استفاده از بهترین تجهیزات آبرسانی بود، لوله های انتقال آب با عایق ویژه هم در سطح خارجی و عایق بهداشتی درون لوله برای جلوگیری از خوردگی لوله و تغییر رنگ آب شرب مردم، مسیریابی دقیق و ایده آل عبور خط لوله و بسیاری از اصول اجرایی پروژه که از نظر فنی تفاوت ویژه ای با پروژه های اجرایی گذشته دارد.

سخن روستائیان منطقه نیز در نوع خود جالب بود، یکی از این روستائیان به خبرنگار ما گفت: “خدا خیرش بده دفعه قبل هم آقای پاسره برای ما آب آورد الان هم خودش داره مشکل ما را حل میکنه” و دیگری از عدم رسیدگی قبل از دکتر پاسره گله مند بود!

گفتنی است، لوداب و روستاهای اطراف آن جزو مناطق پر جمعیت شهرستان بویراحمد است که در طی سال خپهای اخیر و توسعه روستاها و افزایش جمعیت آن نیاز به توسعه خدمات رسانی را به یک مطالبه عمومی تبدیل کرده بود و امروز میبینیم یکی از بزرگ ترین پروژه های آبرسانی روستایی در این منطقه و با پوشش قریب به 7340 نفر در حال اجرا و تکمیل است.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=234315
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما