جمعه 5 خرداد 1396 - 21:53

راه کار اثربخش اشتغالزایی در کهگیلویه و بویراحمد

مشاغل سبز پاسخگوی مناسبی برای اشتغال مولد و پایدار در استان خواهد بود

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: مشاغل سبز پاسخگوی مناسبی برای اشتغال مولد و پایدار در استان خواهد بود.

به گزارش بویرنیوز، جبار کیانی پور ظهر پنج شنبه در همایش محیط زیست و توسعه پایدار که با محوریت  مشاغل سبز در یاسوج برگزار شد  افزود: استان ما ظرفیتهای زیادی در حوزه های منابع آب، جنگل، معادن و ذخائر زیر زمینی، منابع طبیعی و اکوتوریسم دارد.

کیانی پور ابراز داشت: باید برای نسلهای آینده از این منابع صیانت شود و این صیانت اتفاق نمی افتد مگر اینکه تعریفی درست از مشاغلی داشته باشیم که همزیستی مسالمت آمیز با این منابع را در وجود خود داشته باشد.

وی افزود: باید  مشاغلی که دوستدار محیط زیست هستند  و با فن آوری و تولید انرژی و محصولات پاک در ارتباطند ایجاد شود.

کیانی پور تاکید کرد: مشاغلی ملزم هستند استانداردهای ایمنی و بهداشت حرفه ای را رعایت کنند و برای انجام این امر مهم نیازمند متخصصین  منابع آب، تکنیسین  مهندسی محیط زیست و کشاورزی و حتی کارگران و درودگران و مهندسین برق هستند که می توانند از انتشار آلاینده ها و زباله ها کاسته  و همچنین  در کاهش مصرف انرژی نقش مهمی را ایفا نمایند.

کیانی پور با بیان اینکه امروزه باید توجه به مسائلی همچون کم آبی، پدیده گرد و خاک، فرسایش و توجه به محیط زیست در کشور بیش از هر زمان دیگری افزایش یابد گفت:  متاسفانه شاهد آن هستیم که بخش اعظمی از بنگاهها  مسائل زیست محیطی را نادیده می گیرند.

کیانی پور بیان کرد: کهگیلویه وبویراحمد  با دارا بودن موقعیت خاص جغرافیایی، چهار فصل بودن، جنگل و مراتع فراوان، تعداد بالای روزهای آفتابی، وجود مناطق بادخیز، وجود آب فرآوان و از همه مهمتر وجود قشر جوان تحصیل کرده و آماده به کار استعداد بالایی برای توسعه پایدار و به طبع آن اشتغال سبز را دارد.

کیانی پور ابراز داشت:  اتاق بازرگانی اعتقاد دارد آموزش و توانمند سازی افراد در زمینه حفظ محیط زیست همراه با توسعه اقتصادی یک اصل کلیدی و راهبردی است و اجرای استانداردهای زیست محیطی را به نفع  فعالیت های اقتصادی و توسعه صنعتی می داند.

وی افزود:بر این  باوریم  که ایجاد راهکارهای توسعه اقتصاد سبز در کشور ضمن مهار بحران های زیست محیطی و پدیده بیکاری می تواند  پیوند میان صنعت و محیط زیست را برقرار کند.

کیانی پور تاکید کرد: اتاق بازرگانی یاسوج درتلاش است تا از طریق فرهنگ سازی، حمایت از طرح های پژوهشی مرتبط با مشاغل سبز، حمایت، تعامل و برقراری ارتباط  هرچه بیشتر و بهتر با NGO ها و تشکل های مردمی محیط زیستی، ارائه مشاوره های فنی به کارگران و کار فرمایان و با در اختیار گرفتن تمامی امکانات خود جریان کار آفرینی و رویکرد مشاغل موجود در استان را به سمت مشاغل سبز سوق دهد.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج اظهار داشت: ما در اتاق بازرگانی قصد داریم از طریق گفتگوهای اجتماعی فراگیر بین کارگران، کار فرمایان، دولت و فعالین محیط زیست بستر را برای حرکت به سمت اقتصاد سبز فراهم آوریم.

کیانی پور ابراز داشت : اسناد بالادستی، برنامه ششم توسعه و سیاستهای دولت  و توجه آن به مشاغل سبز  این توقع بحق را برای بخش خصوصی ایجاد می کند که دولت باید با به کارگیری  مشوق های مالی برای ایجاد  کسب و کارهای سازگار با محیط زیست به خصوص بنگاههای کوچک و زود بازده، شناسایی و توسعه مشاغل کار آفرینی سبز، تجلیل از کار آفرینان فعال در حوزه های محیط زیست و آموزش کارگران ماهر شرایط را برای رسیدن به مشاغل سبز فراهم آورد.

کیانی پور تاکید کرد: در شرایطی که به اعتقاد اکثر صاحب نظران اقتصادی راه برون رفت از رکود اقتصادی افزایش تولید است ضرورت دارد این مهم  با در نظر گرفتن  جنبه های زیست محیطی و آثار و پیامدهای آن  در دستور کار  سازمان قرار گیرد.

وی افزود: مشاغل سبز پاسخگوی مناسبی برای اشتغال  مولد  و پایدار خواهند بود.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: این امید وجود دارد که دولت با ارائه هر چه سریعتر منشور مشاغل سبز شرایط را برای پیشبرد هر چه بیشتر و بهتر اهداف زیست محیطی و ایجاد مشاغل سبز فراهم کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=234265
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. احسان چمانده گفت:

    امیدواریم از ظرفیت های استان جهت اشتغالزایی استفاده شود.

دیدگاه شما