جمعه 5 خرداد 1396 - 13:24

سخنان و وعده های یکسال پیش نماینده کهگیلویه (قضاوت با شما)

این روزها بازخوانی بخشی از وعده های نمایندگان مجلس شورای اسلامی خطاب به مردم هم خواندنی بوده و هم میزان وفای به عهد و عمل به وعده های آنها را نمایان می کند.

به گزارش بویرنیوز، در  اولین بخش از این سلسله گزارش ها  به عملکرد یک ساله نماینده کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده پرداختیم، که در ادامه آمده است:

عدل هاشمی پور در همایش توسعه چرام که در دوم خرداد ۹۵ برگزار شد، مسائلی را عنوان و قول هایی نیز داد، در این گزارش جهت یادآوری و بررسی این وعده این صحبت ها را مرور می کنیم؛

این حرکت عزیزان(اولین همایش توسعه شهرستان چرام) خیر و برکت هایی را به همراه خواهد داشت و بنده حقیر مطمئنا به عنوان کارگروه های تخصصی در عرصه های مختلف از وجود این عزیزان با رعایت اولویت ها استفاده خواهم کرد.

قرار بود در چرام و دیگر شهرستان ها کارگروه های تخصصی تشکل شود که در شهرستان چرام امروز این (همایش) می تواند به عنوان الگو تلقی شود و در آینده دکتر بهشاد با هماهنگی فرماندار محترم و شورای اداری شهرستان کارگروه های تخصصی در گرایش ها و عرصه های مختلف تشکیل شود تا بتوانیم مطابق اولویت ها حرکت های خودمان را آغاز کنیم.

همایشی با هزینه های بالا / سال آینده به مردم گزارش میدهیم که برایشان چه کار کردیم!

چند نکته ای را یادداشت کردم و سعی می کنم خیلی تخصصی و عملیاتی که گفتند- چون روحیه من هم عملیاتی و میدانی هست-

مشکلات منطقه این مجال را به ما نخواهد داد و باید پاسخگو باشیم و نمی توانیم بی تفاوت باشیم. امروز مردم غیر از بحث قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون، مردم شهرستان چرام از من سوال می کنند و فردا هم از من سوال می کنند جناب آقای هاشمی! جاده چاسه خار چی شد؟! جاده طسوج چی شد؟!معدن فسفات چی شد؟! معادن بوکسیت سرفاریاب چی شد؟! تخصیص آب از سد کوثر یا ماورن چی شد؟!

اینها را از ما سوال می کنند.باید پاسخگو باشیم. نمیشه من از کنار اینها عبور کنم و صرفا اینجا بحث قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون را مطرح کنم.اینجا مشکلات خاص خودش را دارد! باید مطابق با فرهنگ و مشکلاتی که در منطقه وجود دارد حرکت کنیم و در آن مسیر جامعه را هدایت کنیم و فرهنگ و روحیه کار و تلاش را در جامعه تقویت کنیم.

برای اینکه مسئولان این همایش یک خروجی نصیب آنها شود تا بتوانند در سال آینده نتیجه را به مردم گزارش بدهیم اجازه می خواهم چند مصوبه را اینجا مطرح کنیم که پایه و اساس این همایش شود، برای اینکه فردا قطعا مردم نمی پذیرند و سوال خواهند کرد که این همایش که هزینه کردید، خروجی یک سال آن برای مردم چه بود؟! در بخش راه چه بوده است؟! چه تغییراتی در حوزه گردشگری حاصل شد؟! چه تغییراتی در معادن حاصل شد؟! معادن آشکار را چکار کردید؟! معادن پنهان را چکاری کردید؟! در بخش کشاورزی و تخصیص آب چکاری کردید؟ در حوزه ورزش جکار کردید؟!

اینها را مردم سوال می کنند و از ما می خواهند.

من خواهش می کنم عزیزان من، بزرگواران! جناب آقای دکتر محمدی معاون محترم سیاسی استاندار؛ یکی از چیزهایی که باید در اینجا مشخص شود و این اماها، اگرها و بایدها و نبایدها؛ باید برای مردم شفاف شود، معدن فسفات چرام است! حدود سال های ساله این بحث هست… آقای دیودیده(رئیس سازمان صنعت،تجارت) را ازشون خواهش کردم، شما هم خواهش کردید و دعوت کردید به اینجا؛ یک مسئولی مثل بنده می آید و می گوید درصدش اینطوره و دیگری در مصاحبه اش می گوید درصدش آنطوره!

ما نفهیمدیم معدن فسفاتی داریم یا نداریم، من اتفاقا خوب فهمیدم!در همین دو ماه که معدن فسفات داریم.

داریم و خوب هم داریم!

اگر معدن فسفات چرام توجیه اقتصادی ندارد، آنالیز و درصدش جواب نمی دهد چرا سازمانی مانند سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید عاشق این هست که بیاید اینجا و سرمایه گذاری کند.

حداقل دو تا سه جلسه خود من با سازمان اقتصادی کوثر گذاشتم.چند جلسه خود آقای دیودیده گذاشتند، استاندار محترم صحبت کردند.

یک آدمی از اون سر دنیا آمده و خودش را گذاشته روی این معدن، عین «لولو»! و کسی هم نمیتونه طرفش بره.

من خدمت آقای دیودیده عرض کردم که کاسه کوزه اینو جمعش کنید و بدهید سازمان دولتی مثل اقتصادی کوثر که اینجا ظرف ۶ ماه تجهیز کارگاه می کند! یک جماعتی را می تواند اینجا مشغول کند.

این یک؛ دو! معادن بوکسیت سرفاریاب، ۹تامعدنی که اونجا محصولش به صورت خام دارد بارگیری می شود آیا واقعا کارشناسی شده که ما نمی توانیم تاسیسات و تجهیزاتی برای پالایش این معادن کنیم تا نیروی بیشتری را در این مجموعه بکار بگیریم.آیا وارد عمل شدیم!؟ این هم جای بحث دارد.

از معدن بوکسیت سرفاریاب تا معدن نیترات/مهمترین مشکل مردم کهگیلویه بزرگ!

این دوتا! می خواهم بگویم خداوند چقدر نعمت به ما داده؛ ولی ما قدر انها را نمی دانیم و همین طور از بدبختی، بیچارگی و شانس نداریم و فایده ندارد؛ توی این مسائل ماندیم.

خیلی جالبه! یک عده ای هم دوباره شروع می کنند که آقا این حرف ها، حرف های بلند پروازانه است.

یکی از این سایت ها از من سوال کرد؛ گفتم اتفاقا این کارها پیش من عددی نیست! ما کشوری به این پهناوری را گشتیم، کارهای بزرگی دیدیم؛ اینها چیه! این ها هم کارند…

و سوم، بحث همین جاده چاسه خار و طسوج، اینها باید جزو مصوبات باشند. آقای دکتر دلشد؛ مرا زیر سوال ببر در این فاصله، ما تا زمانی که از بن بست خارج نشویم، هیچ فاصله ای ندارد.

جناب آقای دکتر محمدی، به خدا قسم هر کس می گوید کشور ایران فقیره و پول نداره، ظلم کرده و این ظلم هم، ظلمی نابخشودنی است! پول فقط برای ما نیست؟باید پیگیری مجدانه باشد، باید مدیر بحوشید مثل چشمه! پیگیری کند تا پول بیاید!

یک روزی هم می گفتند معدن نیترات! مگه میشه؟ الان معدن نیترات دیشموک را بروید ببینید همین الان دستگاه داره کار می کنه؛ با ماشین سازی اراک جلسه اش را گذاشتیم، سنگ شکنش را داره میسازه، با بانک سپه صحبت کردیم داره وام می دهد؛ اگر بخواهیم میشه

نمی خواهم بزرگ نمایی کنیم، چون آمدم برای این کارها؛ عشق و علاقه زیادی به سیاست نداشتم، به خدا فراریم از سیاست! از سیاست مردم خسته شدند،

جناب آقای محمدی ۴۴ هزار نامه ظرف شش ماه در تهران ثبت کردم، خدایا تو شاهد باش، ۱۶ هزار از این تعداد مشکل معیشتی دارند، مابقی همه بیکار!

خوب، حضرت عباسی جامعه ای که وضعیتش اینه، خیلی عذر می خواهم، خیلی عذر می خواهم، چپ و راست را میخاد چکار؟!

برویم سراغ کارهای اصلی، معدن فسفات چرام باید تا نیمه اول سال جناب آقای دیودیده زحمت بکشند، پا به پا حرکت کنیم، پیمانکار و سرمایه گذار فعلی خلعیت شده و بدهید به سازمان اقتصادی کوثر که بیاید و شروع کند.

جاده چاسه خار و جاده طسوج را آقای محمدی همکاری کنند و به مدیرکل راه و شهرسازی دستور قاطعانه و شجاعانه بدهند که پیمانکار قدر تا این دو جاده را تمام کند.

**گفتنی است فایل صوتی این سخنان در اختیار بویرنیوز قرار دارد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=234199
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    جناب نماینده فقط این روزها دغدغه اش انتصاب یک نفر در شبکه بهداشت چرامه . لطفا یه کم هم درباره قول و قرارهاش با مردم نظر بدهد. جالبه که مدیرشبکه نیروی ایشون هست. رییس بیمارستان هم با حمایت ایشان مانده … کارهای هاشمی پور در مجموع جالبه

  2. ناشناس گفت:

    یکی از این سایت ها از من سوال کرد؛ گفتم اتفاقا این کارها پیش من عددی نیست! ما کشوری به این پهناوری را گشتیم، کارهای بزرگی دیدیم؛ اینها چیه! این ها هم کارند…

    تشکر از بویرنیوز…. یکی از صد وده خوبان….

  3. ناشناس گفت:

    دوست آقای گازانبری،کارهای گازانبری رو فقط مخصوص گرفتن جوانان میدونن.نه کارهای عمرانی و…

  4. اسفندیارنسب اهواز گفت:

    اقای هاشمی یک حرفت را عملی نکردی و فسفات را هم با پیگیری های بی وقفانه شما خداراشکر تعطیل کردی،فقط دیگه وعده نده تا این دوسال باقیمانده شما هم سپری بشه و برو دنبال کارت

  5. پرستار علوم پزشکی گفت:

    آقای هاشمی پور حالا شما یا دکتر ایلامی؟؟؟! مردم به زودی قضاوت خواهند کرد که حق با کدام یک هست

  6. ناشناس گفت:

    تمام شدی

  7. رضا گفت:

    مگه وزیر صنعت معدن و وزیر نفت مرده باشند و عدل هاشمی بتونی کاری کنی

  8. حسین گفت:

    به خاطر انتصاب همان نیروی اصولگرا در چرام هست که علیه ایلامی صحبت می کنه احتمالا

دیدگاه شما