پنجشنبه 4 خرداد 1396 - 13:00

اختصاصی بویرنیوز/ هیات رئیسه مجلس تغییر می کند (+اسامی)

گروه سیاسی – یکسال پیش در چنین روزی اولین هیات رئیسه مجلس دهم با انتخاب نمایندگان مشخص شد.

به گزارش بویرنیوز، بر خلاف انتظارات و با توجه به تعداد بالای نمایندگان قبول شده با مارک لیست امید اما در رقابت عارف و لاریجانی، عارف با اختلاف زیاد مغلوب لاریجانی شد.

لیست اعضای هیات رئیسه فعلی مجلس

هر چند نواب رئیس از لیست امید بودند و دبیر و منشی هیات رئیسه هم به نوعی مساوی بین اصولگرایان تقسیم شد اما انتظار عمومی برای تصرف بیشتر کرسی های هیات رئیسه بیش از این ها بود.

در کمیسیون ها نیز توفیق اصلاح طلبان بسیار کم تر از هیات رئیسه بود و جز دو کمیسیون بقیه را واگذار کردند.

اکنون اما فضای کشور تغییر کرده، روحانی اصولگرایان را در انتخابات ریاست جمهوری شکست داده و لیست امیدی ها در کلان شهرها با اختلاف پیروز شده اند.

حال نمایندگانی که از نشان دادن اصلاح طلبی خود واهمه داشتند اکنون و با دیدن فضای پیش آمده جسارت بیشتری پیدا کرده اند.

فشارها برای نامزد شدن عارف برای ریاست مجلس افزایش یافته و از سویی لاریجانی خود را در انتخابات به اصلاح طلبان نزدیک کرده و به گفته برخی از اصلاح طلبان، لاریجانی از اصولگرایان کنده و اصلاح طلب شده است.

هر چند نمایندگان اصولگرا تلاش زیادی علیه مطهری انجام داده اند اما تثبیت ایشان در نائب رئیسی مجلس کار سخنی نیست.

نمایندگان لیست امیدی اکنون انسجام و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده اند و به دنبال مکانیزمی برای هماهنگ سازی همه لیست امیدی ها و نمایندگان معتدل مجلس دارند.

این را می شود از سخنان سخنگوی فراکسیون امید در مجلس هم فهمید.

پارسایی به خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه در سال اول فعالیت مجلس دهم دو نایب رییس و سه عضو هیات رییسه از فراکسیون امید بودند، حال که ما تازه انتخابات ۲۹ اردیبهشت را پشت سرگذاشته‌ایم، انتظار این است که در این ترکیب تغییر ایجاد شود و جایگاه فراکسیون امید در هیأت رییسه تقویت شود.

شنیده های بویرنیوز حکایت از این دارد که لیست امیدی ها قصد دارند سه کرسی اصولگراهای تندرو را نیز در رقابت ها از آنها پس بگیرند.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی سخنگوی جبهه پایداری و احمد امیرآبادی فراهانی عضو جبهه پایداری و غلامرضا کاتب که هم اکنون دبیر هیات رئیسه مجلس است جزو این افراد خواهد بود.

شنیده های خبرنگار بویرنیوز حای از این است که لیست امید قصد دارند در حضور همدیگر رای به گلدان بیاندازند تا اتفاقات سال گذشته تکرار نشود

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=234164
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    به امید اینکه اولین وزیر بویراحمدی را داشته باشیم و دکتروکیلی در کابینه دولت روحانی حضور داشته باشند

  2. ناشناس گفت:

    بويراحمد در طول تاريخ مردان بزرگي را به تاريخ تحويل داده شجاعت و مبارزه با حكومت هاي جور و مقاومت در مقابل استعمارگران و دشمنان خارجي از سوابق روشن مردم بويراحمد بوده. بعد از انقلاب حضور در عرصه سياست مسير جديدي بود كه نخبگان منطقه تلاش كردند پتانسيل و توانايي خود را براي خدمت به منطقه بروز دهند. سي و أندي سال بعد از انقلاب شاهد حضور ديگري از شايستگان استان و بويراحمد در عرصه ملي هستيم و اين حضور با حضور هاي گذشته از نظر سطح متفاوت است. بايد خوشحال باشيم كه امروز كساني را داريم كه تراز شان در سطح ملي است و دكتر وكيلي از جمله اين افراد مي باشد بي شك ويژگي هاي منحصر بفرد ايشان در اين بين ما را منتظر اتفاقات بزرگتري ميكند بدون شك سطح ايشان در سطح معاونان ريس جمهور است مشروط بر اينكه نجابت ايشان اجازه دهد كه وي متقاضي اين جايگاه باشند.

  3. ناشناس گفت:

    رییس مجلس باید دکتر عارف بشوند

دیدگاه شما