پنجشنبه 4 خرداد 1396 - 10:18

نتیجه نظرسنجی «بویر نیوز» نزدیک ترین نتیجه به نتایج انتخابات ریاست جمهوری 92 و 96 (+نتایج نظرسنجی 9 رسانه پرمخاطب)

گروه سیاسی – بررسی نظرسنجی های انتخابات ریاست جمهوری نشان می دهد، نتیجه نظرسنجی پایگاه خبری – تحلیلی «بویر نیوز» نزدیک ترین نتیجه به انتخاباتات ریاست جمهوری در سال های 92 و 96 را داشت.

به گزارش «بویر نیوز»، اگر چه نظرسنجی ها به دلایل مختلف از جمله جهت گیری رسانه ها، هجوم جهت دار هواداران کاندیداها و حتی زمان و تاریخ آنها هیچگاه عین واقعیت نیستند، اما اگر عامل اعتماد مخاطبان جلب شود، می تواند نتیجه نزدیک به واقعیت داشته باشد.

در سال 92 پایگاه خبری – تحلیلی پایگاه خبری – تحلیلی «بویر نیوز» در نظرسنجی خود از مخاطبان خواست رای خود را در انتخابات در میان بگذارند که در آن نظرسنجی بیش از 30 هزار نفر شرکت کرد و 42 درصد حسن روحانی و 12 درصد محمدرضا عارف را انتخاب کرده بودند و پس از انصراف عارف به نفع روحانی با جمع این دو عدد 54 درصد را نشان می داد و سرانجام حسن روحانی نیز با 50/7 درصد آرا پیروز انتخابات شد.

 

نظرسنجییی

در سال 96 این نتیجه نظرسنجی پایگاه خبری – تحلیلی «بویر نیوز» پیرامون انتخابات ریاست جمهوری نزدیک ترین نتیجه به انتخابات بود و البته با توجه به اینکه نظرسنجی در 4 نوبت و هر کدام به مدت 3 تا 5 روز بر روی سایت قرار گرفت که در نظرسنجی آخر نیز از میان دو کاندیدای پیشتاز یعنی روحانی و رئیسی، نظرسنجی برگزار شد و روحانی با 66 درصد آرا پیروز بود و در حالی که در انتخابات روحانی 57 درصد و رئیسی 38 درصد آرا را به دست آوردند.

 

این موضوع البته زمانی قابل اهمیت است که به نتیجه سایر نظرسنجی ها و حتی اخبار برخی رسانه ها در خصوص نظرسنجی ها از انتخابات ریاست جمهوری 96 نیم نگاهی داشته باشیم.

(نظرسنجی سایت اصولگرای تابناک)

(نظرسنجی سایت اصولگرای جهان نیوز)

(نظرسنجی مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا))

و تیتر برخی از رسانه ها در خصوص نظرسنجی هایشان از انتخابات نیز قابل توجه است:

 

– روحانی با ریزش و قالیباف و رئیسی با رشد آرا مواجه بوده‌اند  (بولتن)

– روحانی با فاصله پیشتاز است (روزنامه شرق)

 – جزئیات جدید از آخرین نظرسنجی‌های کشوری/ قالیباف به روحانی رسید (تسنیم)

– روحانی 38 درصد- قالیباف 28 درصد- رئیسی 12 درصد- جهانگیری 5 درصد- میرسلیم و هاشمی طبا هرکدام 2 درصد (الف)

– روحانی 75 درصد – رئیسی 24درصد (فرارو)

– روحانی 72 درصد – رئیسی 27 درصد (عصرایران)

***

بر اساس این گزارش؛ با توجه به این آمار که با یک جستجوی ساده در اینترنت قابل دسترسی هستند، نظرسنجی پایگاه خبری – تحلیلی «بویر نیوز» در سال 96 نیز اگرچه در سه نوبت برگزار شد و حدود 15 هزار نفر در هر 3 تا 5 روز در این نظرسنجی ها شرکت کردند اما بازهم نزدیک ترین و قابل اعتنا ترین نتیجه نظرسنجی به نتیجه واقعی انتخابات بود که این نشان از اعتماد همه سلایق به این پایگاه خبری است و امانتداری کمترین پاسخی بود که می توانست به این اعتماد داده شود و تمام تلاش و همت ما نیز بر این بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=234118
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما