جمعه 5 خرداد 1396 - 23:29

اقدامات چشمگیر مهندس غریب پور در گروه توسعه ملی (+جزئیات)

گروه اقتصادی – همایش هم اندیشی مدیران شرکت های زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد.

به گزارش «بویر نیوز» به نقل از روابط عمومی گروه توسعه ملی، در این همایش که به میزبانی شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی در باشگاه بانک ملی برگزار شد، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی به تشریح دستاوردهای سال ۹۵ و سیاست های این شرکت در سال جاری پرداخت.

مهندس خداداد غریب پور در ابتدای سخنانش با گرامی داشت حماسه آزادی خرمشهر و حضور با شکوه مردم در انتخابات ریاست جمهوری و تبریک انتخاب مجدد جناب آقای دکتر روحانی، بر لزوم شناخت از بازارهای جهانی تاکید کرد و گفت: در سال ۲۰۰۸ که اقتصاد جهانی متلاطم شد، محققان به این نتیجه رسیدند که خودکنترلی در بازار زیرسوال رفته است و پدیده مداخله دولت ها بر بازارها دوباره مطرح گردید.

وی با اشاره به مطالعات انجام شده پیرامون چشم انداز اقتصاد جهان، بیان کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته تا سال ۲۰۵۰ اقتصاد هند از آمریکا جلو خواهد زد و کشور چین همچنان در رتبه اول اقتصاد جهان خواهد ماند.

وی تصریح کرد: در اقتصاد جهانی علاوه بر کنترل سود و عرضه پولی و میزان نقدینگی، نرخ ارز نیز از مولفه های مهم برای مهار تورم است که در کشور ما نیز این موضوع حائز اهمیت بوده که خوشبختانه مورد توجه قرار گرفته است.

مهندس غریب پور  از سخنانش بر انجام درست کار درست به عنوان شعار شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی تاکید کرد و گفت: مدیریت هنر ایده پردازی، علم نظام بخشی و مهارت برقراری ارتباطات است و کسانی که بتوانند سه رکن نظم و انضباط، هنر خلاق بودن و ایده پردازی و مهارت ارتباط برقرار کردن با دنیای پیرامون خود، را به درستی انجام دهند، مدیران موفقی خواهند بود.

وی به نوع مواجهه با مسائل به عنوان یک مولفه مهم در مدیریت پرداخت و گفت: ما معتقد به پاسخ گویی هستیم نه واکنشی برخورد کردن و این هنر ماست که در برخورد با پدیده ها پاسخ منطقی به پدیده های محیطی داشته باشیم.

تشریح عملکرد گروه توسعه ملی در سال گذشته

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در تشریح فعالیت های این شرکت در سال گذشته گفت: خوشبختانه سال ۹۵ به درآمد بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان می رسیم.

وی بیان اینکه ۲۶۵ میلیارد تومان از این مبلغ از محل فروش سهام ها بوده است، گفت: برای اولین بار قریب به ۷۰۰ میلیارد تومان از بدهی های بانک ملی را پرداخت کردیم.

مهندس غریب پور همچنین ابراز داشت: شرکت های شوینده، ساختمانی و دامپروری پارس در بورس پذیرش شدند و هفته آینده سیمان فیروزکوه در بورس مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.

وی افزود: سهام شرکت هایی مثل خارک، کارتن ایران، لامیران که مدیریت آنها در اختیار گروه توسعه ملی نبود را در بازار سرمایه واگذار کردیم.

مهندس غریب پور تاکید کرد: خوشبختانه تمام فروش هایمان در سال ۹۵ با رعایت تشریفات قانونی و حقوق سهامداران محترم بوده و این موفقیت را به تک تک کارکنان گروه و مدیران تبریک می گویم و از همکاران گرامی قدردانی می کنم.

سیاست های گروه توسعه ملی در سال جاری

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در خصوص سیاست های گروه در سال ۹۶ با بیان اینکه سیاست واگذاری برگرفته از سیاست کلی دولت است، افزود: امسال همچنان بر واگذاری شرکت ها به خریداران واقعی و با اهلیت تاکید داریم.

وی خاطرنشان کرد: امسال بر ارائه برنامه های استراتژیک از شرکت ها اصرار داریم و برنامه های اجرایی نیز برای شرکت ها تعریف شده است و همچنین کنترل استراتژیک نیز تعریف شده تا بتوانیم برنامه های استراتژیک را کنترل کنیم.

مهندس غریب پور با تاکید بر افزایش کنترل ها و نظارت نزدیک تر و کمی تر در سال جاری ابراز داشت: علاوه بر کنترل های سالانه و ۶ ماهه، اخیرا کنترل های هر سه ماه یکبار را اضافه کرده ایم و بر این اساس نیز ارزیابی می کنیم.

وی همچنین بر توجه به مسئولیت های اجتماعی بنگاهها اشاره کرد و یادآور شد: بعضی از شرکت ها در استان ها حضور دارند و وظیفه دارند در قبال مسئولیت های اجتماعی توجه ویژه داشته باشند.

وی همچنین بیان کرد: امسال تاکید گروه بر اتمام پروژه سنگان تا پایان ۶ ماهه نخست است و این پروژه با ۲.۵ میلیون تن کنستانتره به بهره برداری می رسد.

مهندس غریب پور در خصوص پروژه نفت نیک قشم نیز بیان کرد: در پروژه نفت نیک قشم به دنبال تامین مالی از منابع خارجی هستیم.

وی در پایان گفت: در ماه مبارک رمضان، ماه بهارقرآن و ماه ضیافت الهی، دل هایمان را در جویبار رحمت الهی شستشو دهیم و قدردان همدیگر باشیم و برای اعتلای کشورمان بکوشیم.

بر اساس این گزارش؛ در این نشست دکتر حسن پیراسته، احمد فاضلی عضو هیات عامل سازمان حسابرسی کشور و همچنین مهندس ابراهیم ولدخانی مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند، احسانی مدیرعامل شرکت پوشش توسعه بهشهر، و همچنین شعبان پورفرد مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی به تشریح برنامه های حوزه مسئولیت خود پرداختند.

به گزارش «بویر نیوز»، از نکات قابل توجه این برنامه اینکه در حین سخنرانی مهندس غریب پور و هنگام تشریح عملکرد گروه توسعه ملی در سال گذشته، مدیران شرکت های زیرمجموعه چندین بار وی را تشویق کردند.

همچنین مراسم معارفه مدیران تازه منصوب شده از سوی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد.

مهندس غریب پور همچنین از تلاش ها و اقدامات مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی و میزبانی این برنامه تجلیل کرد.

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=234096
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دشتروم گفت:

    درود خدا بر تو باد.. ای نجات بخش ایل بویر احمد،ای دلیل شادی خانواده های بویر احمدی

  2. منصور گفت:

    کاش در این کشور تعداد مدیران مثل غریب پور بیشتر بود تا همه طعم عدالت و مردم داری را می چشیدند

  3. نورانی گفت:

    واقعا بزرگی میتونم بگم بیش از هزارنفرو تو این دوسال صاحب شغل کرد خیلیهارو نجات داد

  4. سید گفت:

    قضاته من سر مدیران استانمو

  5. پورمند گفت:

    درود برمدیرلایق وتوانمد جناب مهندس غریب پور
    واقعا ایشان در مقام مدیریت اقتصادی در سطح خرد وکلان و نیز پیشبرد اهداف دارای استعداد بالقوه‌ای میباشد جوانگرایی در صنعت در کنار افراد باتجربه وهمچنین بها دادن واستقبال از ایده ها یکی از خصوصیات بارز ایشان میباشد که در شرکت های زیرمجموعه باتوجه به پیشرفت های بزرگی که انجام پذیرفته براحتی قابل لمس و مشاهده است امیدواریم که در چهار ساله دوم دولت تدبیر وامید از استعداد ونبوغ ایشان در مدیریت کلان صنعت استفاده شود
    صداقت و خلوص نیت مهندس غریب پور برهیچکس پوشیده نیست،آرزوی سلامتی وطول عمر باعزت برای وی داریم.

  6. قاسم دلشاد گفت:

    درود برمهندس خداد غریپور ودرود بر اصلاحات..ایشان یکی از چهرهای موفق استان وکشور بوده هست وکارهای که ایشان کرد هیچ یک از مردان استان نتونست انجام بده.با ارزوی سربلندی برای ایشان وخانواده محترمه داریم..وامیدواریم دکتر روحانی عزیز ایشان رو به عنوان یکی از کابینه اعلام کنه ولایق این سمت هستن…یا حق

  7. شهروند گفت:

    آن شالله که بتونه گره از کار جوونای استان بگشایه

  8. مارگون ص ب گفت:

    پیشرفت و ترقی یک کشور نیاز به نیروهای متخصص، کارآمد و نخبه دارد. افتخار می کنیم متخصصی چون مهندس غریب پور در این عرصه فعالیت می کنند و خدمات ارزشمندی ارائه می دهند. درود بر مهندس

  9. وحید مرتضوی گفت:

    باسلام‌،در ابتدا لازم میدونم سالروز ازادسازی خرمشهر عزیز رو ب همه هم وطنان و‌هم استانیهای‌همیشه در صحنه‌و غیور خودم تبریک بگم‌.در وصف مهندس غریب‌پور هرچی بگیم انصافا کم گفتیم،ایشون در تمام سطوح مدیریتی کلان در سالهای متمادی خدمتشون ب این مرز وبوم همواره صداقت،پشتکار،خلوص نیت،مردمداری،دلسوزی‌و تلاش بی‌وقفه رو‌سرلوحه کار خویش قراردادند،همانطور ک حال ایشون درگروه‌توسعه ملی این مجموعه عظیم تحت مدیریت خود را ب بالاترین سطوح در بازار بورس رسانیده‌،داشتن چنین سرمایه های انسانی مستعد وتوانمند برای استان وایل بزرگ بویراحمد ودشتروم سرافراز برای همه ما مایه فخر ومباهات هست،انشالله ک در این مسیرودر تمامی مراحل زندگی سربلند وپیروز باشند.از خدوند منان برای ایشون عمری طولانی،توام با سلامتی وعزت بیش از پیش جهت پیشبرد اهداف والایشان ارزومندیم.

  10. نصرت زاده گفت:

    درود وخسته نباشید بر مهندس غریب پور و ارزوی موفقیت روزافزون در تمامی مسئولیت ها و عرصه ها .

  11. آقاجانی گفت:

    درود پروردگار بر مهندس غریب پور
    همیشه سر بلند و پیروز باشی .چرا که دلهای زیادی را شاد کردی

  12. نیک مرام گفت:

    درود خدا بر مرد بزرگ تبارمان مهندس غریب پور و با آرزوی موفقیت روز به روز و بیشتر

  13. پیروز گفت:

    درودبر غریبپور ودردودبراصلاحات .خدایی بویراحمدرانجات دادای خدا بیشترعضت وآبرو وپیشرفت بهتون بده …

  14. پیروز گفت:

    سلام وعرض ادب خدمت مدیران توانمندبویرنیوز ازجمله دکترمحمدسپهرعزیزکه به خوبی ودرکوتاه ترین زمان ممکن اخبارورویدادهای کشوری واستانی رابه گوش مخاطبان میرسانند.امیدوارم شمارا هم روزی در سطح وزیران که لایقش هم هستی ببینیم…باسپاس…

  15. عادلی پور گفت:

    درود وخدا قوت

  16. لر كهگيلويه و بويراحمد ...حسين گفت:

    درود بر اسطوره بويراحمد?

  17. دختر لر گفت:

    باعث افتخار بويراحمد نجات دهنده جوانان حلال مشكلات خدا بهت ترقي بده

  18. محمد گفت:

    قضات من سر …… بزنه كه يك بيسوادي است و استان را بدبخت كرده

  19. رامین بهادر تامرادی گفت:

    ضمن عرض سلام و احترام ،
    آرزوی من کسب جایگاه های بالاتر برای جناب مهندس غریب پور هستش؛

  20. احسان م گفت:

    درود بر مهندس غریب پور که همیشه آبرویی برای استان و حتی کشور بوده اند…ایشان اسوه ی کار و کوشش و اخلاق برای همه ی ما هستند….به امید دیدن بقیه ی موفقیت های ایشان در همه عرصه ها و با امید به این که رئیس جمهور ما قدر این بزرگوار را بدانند…

  21. فردین بخشایش گفت:

    باسلام و احترام خدمت همه دوستان عزیز
    و درود فراوان خدمت مهندس غریب پور مدیر نمونه کشوری ودرود براصلاحات.
    باعث خوشحالی ایل و تبارمان است که جناب مهندس خدادادغریب پور برای کمک رسانی و شادی دل مردم کشور نهایت همکاری جهت بکارگیری افراد شاخص را به نمودار کشیده است.وهچنین مدیریت ایشان چه در استانمان و چه در پایتخت ایران رنگ و روی خوبی را برای ما به ارمغان گذاشته.آرزوی موفقیت وسربلندی روز افزون را ازجانب خداوند برای شما بزرگ مرد ایل دشتروم خواستارم..

  22. نصیری جهان اباد عنایت گفت:

    سلام.فقط میتوانم بگم درود مرد بزرگ

  23. احمد گفت:

    سپاس

  24. صداقت گفت:

    درود خدا بر بزرگمرد غرور افرین استانمان امیدواریم که در دولت تدبیر امید شاهد ترقی هرچه بیشتر جنابعالی و پیشرفت استانمان باشیم

  25. غریب زاده سالار گفت:

    بسمه تعالی
    جناب آقای مهندس غریب پور
    ضمن عرض سلام وادب واحترام و تبریک مجددبه مردم ایران که یک باردیگر به جناب آقای دکتر حسن روحانی رای اعتماد دادند و این رای ها نشانگر انجام تلاش ها وکارهایی بوده که دراین دولت صورت پذیرفته و ازجمله اینکه اکثر افرادی که در استان کهگیلویه وبویراحمد سکونت دارند ویا خارج ازاستان هستند میدانند که دراین چند دهه اخیر مدیری مثل حضرت عالی نتوانسته جوانان تحصیل کرده را در استان های مجاور به خدمت بگیرد .
    در یک جمله …شیر مادرت حلالت که شادی را به بعضی خانه ها آورده ای .
    ازخداوندمنان برای حضرت عالی طول عمر باعزت و افتخارات بیشتر و مسولیت های بالاتر را خواستارم.
    باتشکر????

  26. افتخار دشتروم گفت:

    درود بر مرد بزرگ
    درود بر مدیر توانمند ایران
    درود بر آبروی استانم
    درود بر افتخار ایل و تبارم
    درود بر مردی که فعل خواستن و توانستن را برای همه
    ثابت کرد

  27. یاوری گفت:

    درود و سلام بر بزرگ مرد و اسطوره دیارمان جناب آقای مهندس غریب پور که بحق مایه فخر و مباهات و افتخار دیار آریوبرزن هستید

  28. علی زاده اسلام گفت:

    درود و خدا قوت خدمت مهندس غریب پور با عرضه و توانمند. به راستی که مایه افتخار استانمان هستی. به امید سربلندی و پیشرفت روز افزون حضرتعالی.

  29. محمد اسکندری گفت:

    جناب مهندس غریبپور
    توفیق و تعالی روزافزون حضرتعالی در عرصه های مدیریتی کلان کشور برای اعتلای این استان را از خدای بزرگ ارزومندم و امیدوارم که مسولان ناتوان استان در پستهای مدیریتی بتوانند از هوش مدیریتی شما بهرمند شوند و این استان را از زیر خط فقر اقتصادی و بیکاری خارج نمایند.

  30. دکتر ولدیان گفت:

    با آرزوی توفیق روز افزون برای جناب آقای دکتر غریب پور .

  31. شهریازی گفت:

    انصافا مهندس غریب پور لیاقتش بیش از این می باش اما افسوس که مردم استان مان تازمانی که ایشان در میان ما مشغول به خدمت رسانی بودند و جهت ارتقاء اقتصاد سیاست فرهنگ وتولیدو شغل از خودگذشتگی می کردند وهمیشه در فرمانداری دراتاقش به روی همه باز بود بیشتر قدرش را میدانستیم اما امروز می بینیم که انسانهای قدر شناس در سطح ملی چگونه از توانایها و استعداد مدیریت منحصربه فرد ایشان حداکثر استفاده را جهت پیش برد اهداف اقتصادی اشتغالزایی با احترام به شخصیت تواناییهای ایشان بهره می بردن وما فقط می توانیم برای ایشان آرزوی موفقیت بیشتری داشته باشیم

  32. آرمین گفت:

    درود بر مرد بزرگ

  33. سیاوش اسدزاده گفت:

    درود برمهندس غریب پور مدیرتوانمند ملی .افتخار قوم لر پاینده وپیروز باشی

  34. عبدلله گفت:

    امید درسایه حقذشاهد توفیقات روز افزون ایسان باشیم

  35. سعید گفت:

    درود براومادری که پروریت شیرنر

  36. ناشناس گفت:

    در یک جمله …شیر مادرت حلالت که شادی را به بعضی خانه ها آورده ای .

  37. کرمی دشتروم گفت:

    ایشان استایل مدیریتی جالبی دارن همیشه موفق باشن

  38. هوشیاری گفت:

    درود بر بزرگ مرد بویراحمدی ودرود برشما که همیشه وهمه جا واقعا درخشیدی وسنگ تمام گذاشتی مدیر نمونه ملی
    انشالله همیشه موفق وپیروز باشید

  39. ناشناس گفت:

    درودبرمهندس غریب پور
    مایه فخروافتخاراستان ویک چهره ملی محبوب

دیدگاه شما