سه شنبه 2 خرداد 1396 - 10:18

چمران: ۲۰ درصد صندوق ها باید بازشمارى شود

رییس شوراى شهر تهران از ارسال نامه به وزیر کشور و رییس مجلس براى بررسى انتخابات شوراى شهر خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مهدى چمران رئیس شوراى شهر تهران با اشاره به نتایج انتخابات پنجمین دوره شوراى شهر اظهار داشت:ما به انتخابات و حضور مردم در این عرصه و نشاط آنها افتخار می کنیم و به انتخابات هایی که از اول انقلاب برگزار شده میبالیم و در اصل این انتخابات نیز بحثى وجود ندارد.

وى افزود: ما اصلا به دنبال رفتن به شورا و بالا و پایین کردن آرا نیستیم و من ازحضور در شورا اشباع شده ام و اصلا براى رفتن مجدد به شورا تلاشى نخواهم کرد و هر جایی از کشور براى خدمت آماده ام؛ حتى اگر به فرموده رهبرى یک پاسگاه مرزى در سیستان و بلوچستان باشد و هر جایی که باشد به خدمتگزارى افتخار میکنیم و اصلا به دنبال جایگاه نیستیم.

چمران با بیان اینکه علی رغم قبول کردن نتایج انتخابات اما خواهان اجراى قانون هستیم گفت:باید قانون اجرا شود تا همه چیز شفاف شود و مردم نسبت به انتخابات اعتماد داشته باشند و باور کنند و قانون نیز باید اجرا شود.

وى در ادامه تصریح کرد: یکى از مواردى که در قانون آمده حضور نمایندگان کاندیداها بر سر صندوق هاست اما لیست خدمت نتوانست نماینده اى داشته باشد. مطابق قانون باید با فرماندارى توافق شود تا نمایندگان کاندیداها بر سر صندوق ها حاضر شوند و ما نیز ٤ هزار نماینده براى ٤ هزار صندوق انتخابات شوراى شهر حاضر کردیم اما اجازه ندادند تا ناظر و بازرس در صندوق ها حاضر باشد و در این مورد قانون اجرا نشد.

رییس شوراى شهر چهارم تهران با بیان اینکه در هیچ کدام از مراحل انتخابات ما ناظر نداشتیم گفت: علاوه بر زمان برگزارى انتخابات، در زمان جمع بندى و خوانش آرا نیز ما ناظرى نداشتیم و گزارش تخلفاتى که اعلام شد به فرماندارى تحویل دادیم.

چمران افزود: یکى دیگر از موارد این است که تجمیع انتخابات شوراى شهر باید توسط فرماندارى صورت گیرد و پس از آن به وزارت کشور اعلام شود نه آنکه مستقیما به وزارت کشور ارسال شود و در آنجا سیستم کامپیوترى نصب شد که هیچ کس از آن خبر ندارد و سوال ما این است که برنامه اى در وزارت کشور جهت تجمیع آرا نصب شد توسط کدام نهاد قضایی کشور تایید و کنترل شده است؟! تنها در وزارت کشور و فرماندارى یک مانیتور تعبیه شده و در آن آرا را اعلام میکنند و این اقدام اصلا اعمال نظارت مجلس محسوب نمیشود.در گذشته نمایندگان مجلس شخصا آرا را شمارش میکردند.

وى با بیان اینکه قانون در این انتخابات اجرا نشده اظهار داشت: ما نمیگویبم که نظارتى نبوده اما قانون اجرا نشده است و باید انتخابات با حضور ناظر نمایندگان برگزار شود و تجمیع در فرماندارى صورت گیرد اما اینگونه نشد و ما نیز به فرماندارى،هییت نظارت و وزیر کشور و رییس مجلس نامه نوشتیم.

رییس شوراى شهر چهارم تهران با بیان اینکه در جهت شفاف سازى انتخابات اقداماتى باید صورت گیرد تصریح کرد:ابتدا یک بار دیگر بحث تجمیع را بدون استفاده از سیستم کامپیوترى انجام دهیم تا با تجمیع کنونى مطابقت دهیم تا ببینیم با این آمار هماهنگ است یا خیر. اقدام دیگر نیز به دلیل اینکه ما ناظر نداشته ایم، بازشمارى ده تا بیست درصد صندوق هاست تا اطمینانى که مجریان انتخابات دارند به مردم نیز منتقل شود و عده اى اظهارات مجریان را قبول ندارند و باید اجازه دهیم تا اعتماد در میان مردم باقى بماند و چند راى ارزش سلب اعتماد مردمى را ندارد.

وى در ادامه تصریح کرد: عده اى اظهارات ما را کنایه بیان نکنند و ما کیسه اى براى آمدن به شورا ندوخته ایم و اصلا نمیخواهیم به شورا بیاییم. فقط بیاییم براى مردم اعتماد سازى کنیم و حرف ما نیز همین است و ما نتیجه انتخابات را کاملا قبول داریم.

چمران در پاسخ به این سوال که به نظر شما در صورت بازشمارى آرا تغییرى در نتایج خواهد بود تصریح کرد: تغییر در نتایج اصلا براى ما مهم نیست و اگر تغییرى نیز باشد در نتیجه کلى تاثیرى نخواهد داشت اما در جهت شفاف سازى و جلب اعتماد مردم درخواست داریم تا اقدامات ذکر شده انجام شود و قطعا پیگیرى خواهیم کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=233836
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما