سه شنبه 2 خرداد 1396 - 2:31

اطلاعات نادرست درباره خودروی امنیتی حسن روحانی (+عکس)

اخیرا برخی سایت های خبری اقدام به انتشار اطلاعات نادرستی کرده اند که حتی ممکن است مردم را نسبت به رئیس جمهور و تیم تشریفاتی آن بدبین کند.

به گزارش بویرنیوز، گذشته از اینکه پرداختن به نحوه حفاظت از شخصیت های نظام دارای ملاحظات بسیاری است، اخیرا برخی سایت ها با انتشار تصویر لندکروزی که حسن روحانی در بازدید از گروه مپنا داشته اطلاعات عجیب و غریبی درباره این خودرو ارائه داده اند که نشان دهنده این است که از بدیهیات خودرو و بدیهیات حفاظت از شخصیت ها اطلاعات ندارند.

اطلاعات نادرست درباره خودروی امنیتی حسن روحانی (+عکس)
خبر منتشره در رسانه ها

لندکروز مورد استفاده رئیس جمهور در بازدید از مپنا خودروی ویژه رئیس جمهور نیست و این لندکروز، متعلق به تیم محافظین و به اصطلاح فنی تیم پیشرو است که جلوتر از خودروی ویژه رئیس جمهور حرکت می کند و این خودرو دارای قابلیت هایی همچون « “تویوتا لند کروز وی آر (VR) ” می تواند در برابر هر شلیک گلوله زره پوش تا حدود زیادی نفوذ ناپذیر باشد و قادر است گلوله های اسلحه ای مثل “دراگانوف” را نیز دفع کند و امنیت بالایی را برای سرنشینان به وجود آورد.

البته خصوصیات ویژه ای در خودرو تویوتا “لند کروز وی آر (VR)” وجود دارد که از جمله آن می توان در حوزه مقابله با مواد انفجاری به موارد زیر اشاره کرد:
15 کیلوگرم TNT از هر طرف وسیله نقلیه
3 × نارنجک DM51 در زیر کف
3 × نارنجک DM51 بر روی سقف
DM31 (مین ضد نفر) در زیر کف
مین ضد تانک (6 کیلوگرم TNT) زیر چرخ

یکی از بزرگترین تهدیدات که خودرو های زره پوش امروزه با آن مواجه هستند حملات بمب های کنار جاده ای( IED) و سایر حملات انفجاری است. تا زمانی که طراحی و ساخت خودرو با در نظر گرفتن تهدیدات و تحت آزمایش های انفجاری صورت نپذیرد ، ارزیابی اینکه واقعا خودرو زره پوش به خوبی طراحی شده و در برابر تهدیدات مقاوم است بسیار دشواری است.

” تویوتا لند کروز وی آر (VR) ” قابلیت های امنیتی بالایی دارد و در برابر تهدیدات جاده ای مقاوم است. اخیرا ویدئویی از این خودرو امنیتی پخش شده که نشان می دهد چه قابلیت هایی در برابر انفجارهای بزرگ دارد. صاحبنظران معتقدند این خودرو یک هیولا است و در برابر هر گلوله نظامی سبک مقاومت می کند» نیست و اصولا تیم پیشرو ضدگلوله نیست چرا که خودروی پیشرو باید بک و چابک باشد و اضافه کردن تجهیزات جنگی مانع تحرک سریع آن می شود و نهایتا این خودرو دارای تجهیزات الکترونیکی از جمله جمر(قطع کننده سیگنال های الکترونیکی) می باشد.

اطلاعات نادرست درباره خودروی امنیتی حسن روحانی (+عکس)
پژو 607 رئیس جمهور و در پس زمینه تصویر لندکروز تیم پیشرو مشاهده می شود

اطلاعات فوق جزئیاتی است که به اشتباه در رسانه های مختلف در خصوص خودروی رئیس جمهور منتشر شده است.

از طرف دیگر لندکروز مدل VR به معنی 8 سلیندر بودن آن است نه اطلاعات عجیب و غریبی که درباره این خودرو داده اند و اصولا با یک بررسی ساده مشخص می شد که کلا تویوتا لندکروز در دو مدل GXR و VXR تولید می شود که GXR مدل شش سیلندر وVXR  مدل 8 سلیندر می باشد .

اطلاعات نادرست درباره خودروی امنیتی حسن روحانی (+عکس)
یکی دیگر از خودروهای زرهی رئیس جمهور

از طرف دیگر حتی با دقت در همه خودروهای روسا و شخصیت های کشورهای جهان، خودروی رئیس جمهور همیشه یک خودروی سواری است تا چابکی در زمان مواجه با خطر را داشته باشد و اصولا خودروی شاسی بلند با توجه به نقاط اسیپ پذریر بسیار مورد استفاده قرار نمی گیرد مگر بعنوان تشریفات و یا تردد در محل های خاص و یا همچون تردد در شهرستان ها(سفرهای استانی) به دلیل وجود مردم و اینکه رئیس جمهور تسلط به مردم داشته باشد و مردم وی را ببیند از خودروی نیسان پاترول با قابلیت های امنیتی استفاده می کند و در بازدید از مپنا نیز به همین دلیل به جای خودروی سواری از شاسی بلند لندکروز استفاده شده است.

اطلاعات نادرست درباره خودروی امنیتی حسن روحانی (+عکس)
نیسان پاترول زرهی مخصوص سفرهای استانی
عصرخبر
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=233805
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما