سه شنبه 2 خرداد 1396 - 1:17

نامه خواندنی دکتر علی مندنی پور خطاب به رئیس جمهور

گروه سیاسی – دکتر علی مندنی پور؛ استاد دانشگاه و وکیل دادگستری در نامه ای خطاب به دکتر حسن روحانی مطالب مهمی را بیان داشته است.

به گزارش بویرنیوز، متن این نامه در ادامه می آید:

جناب آقای دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخبِ ملّت ایران.

با درود و آرزوی فردایی بهتر برای ایران عزیز، این سرزمین اهورائی و همه ی ایرانیان در پهنه ی گیتی .


سخنم را با چند جمله ی کوتاه از نوشته ی روزنامه ی معتبر لوموند، در نشان دادن شان والا و دیدِ کلان و آینده نگر ملّت نجیب ایران آغاز می کنم:

“ملّت ایران در رفراندوم به سه برابر کردنِ سهم شان از یارانه “نه ” گفت ، این کشور هلند ، سویس و یا نروژ نبود .کشوری در خاورمیانه جنگ زده بود ”

پیامی برگرفته از آزادی ، آگاهی ، غنایِ طبع و آینده نگری ملّتی متمّدن ، با فرهنگی چند هزار ساله و شایسته ی سپاس و در خور تقدیر و قدردانی .
به شما و همه ی آنانی که دل در گرو صیانتِ از گوهرِ اصیل این سرزمین سپرده اند ،شاد باش گفته ، این رویداد مهّم و سرنوشت ساز را به فالِ نیک گرفته و دادارِ دادگستر را شاکر و سپاسگزارم.
بیش و پیش از هر چیز ، به مردمِ خوبمان در جایگاهِ امانت گذاران آگاه و سپس به شما به عنوانِ امانت دارِ صدّیق ، مردم دار و متّعهد تهنیت می گویم.

جناب دکتر روحانی ، مردم ادامه ی راه ناتمام را در عینِ آگاهی به دست اندازهای پیش رو ، و برخورد های آزار دهنده و شعار های دلفریب و اِغواکننده ، امّا بدون پشتوانه و تو خالی ترجیح دادند.

به داوری بسیاری از صاحب نظران ، مهمّ ترین دلیل استقبالِ بی سابقه ی مردم از انتخابِ شما در این دوره یعنی تا سال ۱۴۰۰ علی رغم همه ی کمبود ها و نبود ها ،نگرانی شان از بازگشت به دوره ی ۸ ساله ای بوده است ،که برآنان بسیار سخت گذشت! دورانی که در آن نادیدها ، دیده شد و ناگفته ، گفته شد ! و بر فرهنگ دیرینه و غنی و اعتقاداتِ این مرز و بوم چه جفاهایی که نرفت و بر آن ، آن بستند که نباید و آن کردند که نشاید!
اکثًریّتِ مردمِ ایران با این انتخاب نشان دادند که راه خِردورزی ، دور اندیشی و پرهیز از تنش و خشونت و مرگ بر این و آن و پرچم آتش زدن را برگزیده و تمایلی به بازگشت به دوران انزوا ، اِنفعال و تظاهر به ریا و دو رنگی و خرافه گرایی ندارند!

نه تخریب ها ، نه تهدید ها ،نه دروغ پراکنی ها و شعار های خیال پردازانه و صدّ البّته بی محتوا ،از طریقِ بسیجِ تمامی امکاناتِ فرهنگی ، تبلیغی با تمامِ کوشش و توان !و با حمایت تمام قدِ صدا و سیمای وطنی ،چنانکه شاهد بودیم ، هیچیک موجب نشد تا این مردم در نیمه ی راه شما را تنها گذاشته و به اَمان خدا رها کنند .

دیدیم و دیدید و شنیدیم و شنیدید که :
این مردمِ خوب و صبور برای بارِ دگر اجازه ورود به سیاهچال های” پوپولیسم” را بخود نداده ، عزم خود را جَزم کرده ، با یک ” نه ” بزرگ دست ردّ به سینه ی این تفّکر خوش خط و خال ،امّا ویرانگر زده و به تداومِ برنامه ها و سیاست هایِ دولت تدبیر و امیّد با صدای رسا آری گفت و خیال همه را راحت کرد.

دیدیم و دیدید و شنیدیم و شنیدید که:
این مردمِ نجیب در روز ۲۹ اردیبهشت به همه ی آنهائی که آنان را به ” بازگشت به گذشته و توقّف در شرایط فعلی ” فرا می خواندند ، نه گفت!
و ثبات و امنیّت خویش را به قول وزیر با تدبیر خارجه مان ” نه از ائتلاف ” که از مردمِ خود گرفت .
اینان با دستانی بسته و یارانی در حصر، گام دوّم را زیبا، تمام کننده و ماندگار برداشتند .

می بینیم و می بینید و می شنویم و می شنوید که :
دیوار تَرَک خورده ی عوام فریبی و خرافه گرائی با همه یال و کوپال و سر و صدا و ابهّتِ ساختگی اش فرو ریخت و در مقابلِ اراده ی پولادینِ مردم دست های خود را بعلامتِ تسلیم بالا برد و حنایش آرام ، آرام در حالِ رنگ باختن است !

جناب دکتر روحانی ؛
شما بیش از هر شهروندی به مسائل ، مصایب و مشکلاتِ پیش روی این مردم آشنائید .

امروز آن جناب رئیس جمهور قانونیِ ، نه بقول آن رقیبِ انتخاباتی” واداده” ۴ درصدی ،که چونان ۴ سال گذشته رئیس جمهورِ منتخب صد در صدی مردم این مرز و بوم اید ؛و به پشتوانه ی قوّی رای ۲۴ میلیونی ، چنانچه نشان داده اید به وحدت و همدلی و آینده ی بهترِ شهروندان اندیشیده و می اندیشید و در این وادی سیر کرده و می کنید ، روزی که رقابت ها می بایستی جایش را به رفاقت ها بدهد.

بگذار پاره اي از “تخريب چي ها” از دايره ي انصاف پا را فراتر گذاشته و عقده ي دل بگشايند.

بگذار “كيهان و كيهانيان” به توّهم توطئه شان چونان گذشته،ادامه داده و حقايق را وارونه جلوه داده و دل خوش باشند!
و ديديم و ديديد كه آفتاب زير إبر ها باقي نمانده و نمي ماند!

دير زماني است،مردم فهيم،با اين سياه نمايي ها عادت كرده، و بر این روشِ کهنه خطِ بطلان کشیده، وَقعي ننهاده و نمي نهند.

و در هر بزنگاهي نشان داده ،كه فهم و دركشان بالاتر از آني است، كه اين مدّعيانِ دفاع از حقوق فصلي”امّت” مي پندارند!

بگذار راحت تَر بگويم،مردم و بويژه جوانان اين مرز و بوم در انتخاب شما و نيز اعضاي شوراهای شهر در ليست اميّد در سراسر كشور گل كاشتند، و به وظيفه ي خطير خويش تمام و كمال جامه ي عمل پوشانده و نقشه ي ادامه ي راه را به زيبايي برای تان ترسيم كردند.

انتخابات به رغم زخم ها،درشت گویي ها و لبخند ها،نيش خند ها وگريه هايش بسر رسيد.
مردم مشكلات و موانع پيش رويتان را همچون چهار سال گذشته و شايد هم تند تَر و غليظ تَر درك كرده و مي كنیم،به يقين نوعِ نگاهِ شما و كابينه ي جديدتان در قدب و قامتي جوان تَر،فراتر از آن است كه رقبايتان نه در شعار كه در عمل بِكار گرفته و مي گيرند.

ترديدي به خود راه ندهيد،از اين لحظه به بعد ،تا جاييكه كه سنگ در فلاخن دارند،بسويتان پرتاب و محبّت هميشگی شان”را از شما و یارانتان دريغ نكرده و همچنان با قلم،قدم و بيان شان چنانچه اقتضاي طبيعت این بزرگواران است، نوازشتان خواهند کرد.!
اطمینان داشته باشید” توپخانه” قوّی و گوش کَر کن این عزیزان لحظه ای از شلیک به خیمه و خرگاه شما و اصلاحات باز نخواهد ایستاد! و هر روز برایتان سوژه ای را در آستین دارند!

آخر از تفّکری که شادی دسته جمعی جوانان را برای چند ساعت در خیابان های شهر شان بر نمی تابد، غیراز این چه انتظاری می توان داشت؟
در کجایِ این کره ی خاکی با گاز اشک آور به استقبالِ شادی جوانان می روند؟

چنین نوعِ نگاهی در کجای آئین بزرگ و اجتماعی اسلام با شادی و نشاط دیده می شود؟

آقای رئیس جمهور؛
پرچم پر افتخارِ این حرکت آینده سازِ مردمی با پشتوانه ۲۴ میلیون رای پاک وبی غِلّ و غش و پر انگیزه ،با پیامی روشن هم اینک برای یک دوره ی ۴ ساله یعنی تا سالِ ۱۴۰۰ در کفِ با کفایت تان قرار گرفته است.

انتظارِ بحقّ مردم، این”ولی نعمتان انقلاب” همانا این بوده وهست که به نیکی و نیکویی و با منطق و شهامت از حقوقِ حقّه شان دفاع نمائید.

شما خود فریاد زده اید ،که وکیل مردم اید ،ملّت به وکیل با جُربُزه و درستکار خود افتخار می کند، پس رواست بر عهد و پیمان خویش آنگونه که دیده شده و می شود ،همچنان استوار مانده
و از امانتِ ارزشمندِ موّکلان به شایستگی و با پشتگرمی همین مردم صیانت نمائید.

مردم به تکلیفِ شرعی ،قانونی ،عرفی و اخلاقی شان به خوبی عمل کرده ، هم اینک نوبت اداء دین و پاسخگویی اصولی به مطالبات و خواسته های بر زمین مانده آنان از جانب شما در جایگاهِ سکاندار نخستِ اجرایی کشور است.
برایتان در گذرِ بسلامت از موانع ومشکلات داخلی و خارجی پیش رو، همراه وهمگام مردم در حمایت از برنامه هایتان، از پیشگاه حضرتِ حقّ، دست به دعا برداشته ،ضمن حفظِ حرمت و رعایت حقوقِ اقلیتِ رقیب و جدا کردن حسابشان از “تخریب چی های حرفه ای” برایشان انصاف و مروّت خواهانم.

به امیّد آینده ای بهتر.

یاحقّ

یادداشتِ روز روزنامه همدلی سه شنبه دوّم خرداد ۱۳۹۶
تحتِ عنوانِ : سخنی با رئیس جمهور.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=233775
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمدعی گفت:

    با سلام
    استاد عزیز جناب دکتر مندنی پور خواهشمندیم دست از این تحلیلهای همراه با حب وبغض بردارید.این دولت دلخواه شما بود که مدام به گذشته نگاه میکرد وبرای توجیه ناکارامدی خودش هی به گذشته حواه میداد.
    اگربخواهی انصاف رو رعایت کنی در همین دولت گذشته که شما قبولش نداشتید وندارید به اندازه اول انقلاب تا الان به استان زادگاه شما خدمت کرد یادتون نره روستاهای گاز دار استان به اندازه انگشتان دستان نبود در دولت گذشه به بالای 160 روستا رسید جاده بابامیدان یاسوج. یاسوج اصفهان. یاسوج شیراز.بیمارستان یاسوج. سالنهای ورزش در استان. کارخانه سیمان مارگون و…..اینا یادتون رفته ومسکن مهر با همه نواقصاتش .وخدمت رسانی به روستا ها که مهاجرت برعکس از شهر به روستا ها بیشتر شد یه نگاهی به روستاهای زادگاه خویش بندازید.
    دولت مورد حمایت شما علیرغم بالاترین امار بیکاری ومحرومیت استان زادگاهت رو اخرین استان رفت وهیچ ثمره ای قابل لمس هم به اذعان مسئولین استانداری نداشته 4سال درجا میزدو کاسه گدایی از غرب وامریکا برداشته بود ودر این انتخابات هم پشیزی برای استان ما قائل نشد وبه خودش زحت نداد بیاد. این نمایندگان استان بود که با خوش خدمتی به دولت فشل روحانی برایش تبلیغ کردند.ضمن احترا مبه شما استاد عزیز که از مفاخر استان وایرانعزیز هستید از شما تقاضا دارم تحلیلهایتان رو به دور از حب ووبغض بیان کنید نقدهایتان را منصفانه مصلحانه ودلسوزانه بیان کنیدنه اینکه همش نقطه منفی بیان کنید. دولت شما که دم از اخلاق وصداقت میزد چه خیانتهایی که نکرد شب انتخابات .دیرشروع کردن شعب.عدم ارسال تعرفه کافی.تطمیع دهیاران.سه برابر کردن یارانهای محرومان شب انتخابات.لابد اینم تقصر دولت قبل بوده
    ازمدیر مسئول بویرنیوزهم کهمثل بزرگانشوم فقط ادعای ازادی دارند خواهش میکنم این مطالب نشردهید.دوساله هرچی کامنت گذاشتیم نشرندادید

    • عسکری گفت:

      با تشکر از دکتر مندنی پور و مطالب خوبشون. من خدمت این آقای محمدی و سایر کسانی که می گویند احمدی نژاد خیلی کار کرده و می گویند به اندازه از اول انقلاب تا اول دو لتش کار کرده . می گویم بیاید یک بار برا همیشه با تحقیق میدانی و برسی عملکرد دولتها در شهر و استان محل سکونت خودمون به حقیقت پی ببریم . من لنده ای هستم و خوب به خاطر دارم گذشته را با پیروزی انقلاب فقط لنده برق داشت و تمام روستاههای بخش لنده فاقد آب وبرق و گاز و مراکز بهداشتی بودن با پیروزی انقلاب و تا قبل از روی کار آمدن احمدی اکثر قریب به اتفاق روستاها دارای آب و برق شدن ونهضت گازرسانی به لنده و بعضی از روستاها هم شروع شده بود به خوبی یاد دارم که به مردم محرو م روستاهای اطراف لنده و سیل زده ایدنک دولت خدماتی شامل زمین ، ماسه،سیمان رایگان و وام قرضالحسنه می داد و شهرکهای شهید رجایی و سر آسیاب و یاد گار آن زمانند . طرح آب رسانی بزرگ موگرمون که تعداد زیادی روستا از آّ ب شرب بهره مند شدن قبل از احمدی اجرا شده دو تا پل بزرگ قبل از احمدی بر رودخانه ایدنک بنا شده است و لی از 8 سال احمدی که تقریبا یک چهارم دولتهای قبلی بوده با انهمه درامد سر سام آور نفتی تنها استخر و و چمن زمین فوتبال و خدمات جزیی دیگر به یاد دارم که من فکر می کنم یکی از اون منبع های بزرگ 1000 متر مکعبی آبی که در قله کوه سیاه زده شده برا انتقال اب به روستاها ارزشش و هزینه ای که خرجش شده کمتر از استخر نبوده از نظر من عملکرد زیر بنای دولت 8ساله احمدی انقد کم است که قابل مقایسه با دولتهای قبلی نیستش

  2. ناشناس گفت:

    درود بر این بزرگ وافتخار استان کهکیلویه وبویر احمد دکتر عزیز واقعا مردم همه خود سیاستمدار با دیانت وباکیاستند وهمه چیز را درک می کنند دوره دگم بازی به پایان رسیده واگر بخواهند ادامه دهند وخود را نماینده وسخنگوی مردم یا با زور چماق وبانوم پیروز شوند به عاقبت بد سلاطین گذشته گرفتار خواهند شد باز با افتخار به حضرتعالی سلام ودرود می فرستم

  3. داریوش گفت:

    درود بر جناب دکتر مندنی پور خداوکیلی تحلیل بزرگواری را با تحلیل دکتر مقایسه کنید تا ارزش دوغ و دوشو مشخص شود

دیدگاه شما