دوشنبه 1 خرداد 1396 - 18:35

آغاز همکاری های علمی دانشگاه های یاسوج و فلورانس ایتالیا

دانشگاه یاسوج نیز وضعیت علمی خوبی در بین دانشگاه‌های دنیا و ایران دا

یک استاد دانشگاه فلورانس ایتالیا با اشاره به وضعیت کنونی علمی دانشگاه یاسوج گفت: دانشگاه یاسوج نیز وضعیت علمی خوبی در بین دانشگاه‌های دنیا و ایران دارد .

به گزارش بویرنیوز، پروفسور فابیو روسو در نشست خبری با خبرنگاران یاسوج افزود: وقتی رتبه دانشگاه یاسوج در بین 71 دانشگاه کشور رتبه 14 است پس این دانشگاه دارای استانداردهای لازم علمی است .

وی بیان کرد: مانعی برای پیشرفت و توسعه دانشگاه یاسوج وجود ندارد و در آینده نیز شاهد توسعه دوچندان این دانشگاه خواهیم بود .

این استاد دانشگاه فلورانس ایتالیا ضمن ابراز خوشحالی از پیروزی دوباره دولت تدبیر و امید در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: خوشحالم روحانی دوباره پیروز انتخابات شد .

پروفسور فابیو روسو تصریح کرد: از اینکه بار دیگر دکتر روحانی پیروزی انتخابات شدند، بسیار خوشحالیم .

وی ادامه داد: ما می‌ترسیدیم که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری چیز دیگری بشود و هم اکنون از پیروزی دکتر روحانی در این انتخابات بسیار خوشحالیم .

این استاد دانشگاه فلورانس ایتالیا با بیان اینکه از پیروزی دولت تدبیر و امید در ایران خوشحال هستیم، عنوان کرد: از اینکه بار دیگر عقلانیت و اعتدال در ایران پیروز شد ما نیز خوشحال هستیم .

فابیو روسو تاکید کرد: دوستان زیادی در وزارت خانه ایتالیا و مسئولان دانشگاهی ما از پیروی دکتر روحانی خوشحال بوده و از وضعیت کنونی نیز خوشبین هستیم .

وی یادآورشد: ما معتقدیم باید از فرصت پیش آمده با اجرایی‌شدن برجام در حوزه‌های علمی ایران نهایت بهره را ببریم .

استاد دانشگاه فلورانس ایتالیا با اشاره به تعامل مطلوب ایران و ایتالیا در حوزه های مختلف بویژه حوزه علمی، بیان کرد: ایتالیا به اجرایی شدن برجام در حوزه‌های علمی پایبند خواهد بود و تعاملات مناسبی با ایران خواهد داشت .

فابیو روسو با اشاره به جایگاه دانشگاه‌های ایران در دنیا افزود: دانشگاه‌های ایران استانداردهای لازم علمی در دنیا را دارند .

وی ادامه داد: مدیر روابط بین الملل دانشگاه فلورانس ایتالیا خود دانش آموخته دانشگاه تهران است که این نشان از جایگاه شایسته دانشگاه های ایران را دارد .

همچنین دکتر علی کاظمی، سرپرست دفتر همکاری‌های بین المللی دانشگاه یاسوج نیز گفت: با اعزام نمایندگانی از 2 دانشگاه، نحوه و شرایط راه های گسترش همکاری های مشترک علمی، پژوهشی و تحقیقاتی مورد بررسی قرار گرفت .

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه مشترک بین 2 کشور، نمایندگان اعزامی از کشور ایتالیا بر همکاری ها و تعاملات گسترده پژوهشی و علمی با یکدیگر تاکید داشتند . اعطای بورس تحصیلی برای دانشجویان در رشته های شیمی و ریاضی، اعزام استادان و ایجاد زمینه برای انجام مطالعات تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه های مختلف متناسب با ظرفیت های بومی منطقه از جمله گیاهان دارویی و گردشگری مهمترین مفاد و محورهای این تفاهم نامه 2 جانبه است .

کاظمی بیان کرد: براساس برنامه تنظیم شده و راهبردی در این تفاهم نامه استادان و پژوهشگران دانشگاه یاسوج می توانند از فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت در مراکز آموزش عالی و پژوهشی در کشور ایتالیا و مراکز وابسته به دانشگاه فلورانس استفاده کنند .

سرپرست دفتر همکاری‌های بین المللی دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: جذب طرح های تحقیقاتی و تدوین طرح مشترک با استفاده از امکانات سخت افزاری و نرم افرازی 2دانشگاه، بهره مندی آنان از امکانات مشترک یکدیگر از قبیل توان های فکری، تجربی، پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، ارتباطات بین المللی، فضای فیزیکی و همچنین فضاهای تحقیقاتی، همکاری در برگزاری مشترک همایشها، سمینار، میزگردها و کارگاه های آموزشی و همکاری در انجام پایان نامه های تحصیلات تکمیلی دانشجویان از جمله محورها این تفاهم نامه است .

کاظمی اضافه کرد: همچنین 2 تن از استادان و نمایندگان دانشگاه فلورانس ایتالیا که به یاسوج سفر کرده اند با نشست های تخصصی با مسئولان دانشگاه مشغول تنظیم و بررسی محورها و مفاد تفاهم نامه 2 جانبه به ویژه در زمینه اعزام استادان و اعطای بورس های تحصیلی دانشجویان هستند.

به گزارش ایسنا، “پروفسور فابیو روسو” به همراه همسر خود “پروفسور الیورا ماسکولو” هم اکنون میهمان دانشگاه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

تفاهم نامه همکاری های مشترک علمی، تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاههای یاسوج و فلورانس ایتالیا که در اواخر سال گذشته میلادی بین دو دانشگاه به امضا رسیده بود پس از تبادل و رایزنی های علمی بین این دانشگاه ها به طور رسمی وارد فاز اجرایی و عملیاتی شده است./ایسنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=233738
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما