دوشنبه 1 خرداد 1396 - 2:43

حمله ترامپ و پادشاه عربستان به ایران

گروه سیاسی – شاه عربستان سعودی امروز طی سخنانی در افتتاحیه نشست «سران اسلامی-آمریکایی» با حمله‎ای شدید‎اللحن به ایران، این کشور را به «نوک پیکان تروریسم» در منطقه متهم کرد.

به گزارش بویرنیوز، «سلمان بن عبدالعزیز» امروز(یکشنبه) در افتتاحیه نشست «سران اسلامی-آمریکایی» در ریاض با اتخاذ مواضع تند و شدیداللحن، ایران را حامی اصلی تروریسم در منطقه خواند.

شاه عربستان که در حضور ترامپ و دیگر سران عربی و کشورهای اسلامی در ریاض سخنرانی می‌کرد، بعد از سخنانی در باب همزیستی و ویژگی‌های مسالمت‌آمیز دین اسلام، بشدت ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

بنا بر ادعای سلمان، ایران از زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، به «نوک پیکان تروریسم» در منطقه تبدیل شده است.

در حالی که بیشتر اعضای تکفیری و تروریستی داعش و دیگر گروههای تروریستی در سوریه و عراق و منطقه ملیت عربستانی دارند، سلمان تأکید کرد که ایران از طریق گروههای مسلح در منطقه در حال توسعه تروریسم است.

وی ایران، حزب الله، حوثی‎ها، داعش و القاعده را مشابه هم خواند و تاکید کرد که «ما در مقابله با تروریسم موفق عمل کردیم.»

ملک سلمان تصریح کرد: ایران قوانین بین المللی بویژه قوانین مربوط به حسن همسایگی را رعایت نمی کند. رژیم ایرانی برای گسترش طایفه‌گری با همکاری گروه های حامی خود اقدام می کند.

شاه عربستان در این سخنان از تاسیس مرکزی جهانی برای مقابله با تروریسم خبر داد و مدعی شد که ایران همه قوانین بین‌المللی در خصوص همجواری بی‌توجه بوده است.

سلمان بن عبدالعزیز حل مسئله فلسطین را ضروری توصیف کرد و گفت که این مسئله خواسته‌ای ضروری و عادلانه است.

ترامپ هم به ایران تاخت
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا هم سخنان ایران‌محور خود در این همایش را اینگونه آغاز کرد: «جلوگیری از تأمین مالی تروریست‌ها مسیری است به سوی شکست آسان آنها ولی شکی نیست که از بین بردن این تهدید ممکن نخواهد شد جز با نام بردن از دولتی که به تروریست‌ها پناه می‌دهد، از آنها پشتیبانی مالی می‌کند و پایکاه اجتماعی برای آنها ایجاد می‌کند؛ همان دولتی که مسئول بی ثباتی شدید در منطقه است یعنی ایران.»

ترامپ ادامه داد: «از لبنان گرفته تا عراق و یمن، ایران به تروریست‌ها، شبه‌نظامیان و دیگر گروه‌های افراط‌گرا، سلاح و آموزش می‌دهد و این باعث گسترش هرج و مرج در منطقه شده است.»

دونالد ترامپ گفت: «ایران چند دهه است که به آتش درگیری‌های قومی و تروریسم، هیزم می‌ریزد.»

ترامپ به ضدیت جمهوری اسلامی با رژیم صهیونیستی هم اشاره کرد و گفت: «ایران دولتی است که علناً از قتل عام صحبت می‌کند، قول می‌دهد که اسرائیل را از بین ببرد و مرگ بر آمریکا می‌گوید.»

دونالد ترامپ سپس مدعی شد که «یکی از غمبارترین نمونه‌های دخالت نظامی ثبات‌زدای ایران، ماجرای سوریه است» و گفت که بشار اسد با حمایت تهران، جنایات غیرقابل‌بازگویی مرتکب شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=233584
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. گمنام گفت:

    بیاودرستش کن .بویر جان حالا اگ اقای رییسی بودن .شما وامثال شما میگفتید تقصیر رییسی هس ک امریکا وعربستان این موضع روگرفتن.عزیز من این ذات امریکا هس دوس داره تو سرهمه آقایی وکدخدایی کنه نمیدونم چرا بعضیا این رو متوجه نمیشن
    اونا میخوان ما رو از همه سلاح های دفاعی خلع کنن وبعد بوسیله عربستان حمله کنن..مثل جنگ تحمیلی.حالا اقای روحانی وهاشمی بیان وهی بگن ما موشک میخوایم چکار؟؟؟؟!!!!!!!!?

دیدگاه شما