چهارشنبه 10 خرداد 1396 - 8:00

گوگل وارد دنیای موسیقی شد

مجله بویر نیوز- تیم تحقیقاتی هوش مصنوعی شرکت گوگل موسوم به «مگنتا» یک سینتی‌سایزر نرم‌افزاری(NSynth) تولید کرده که قادر به تولید صداهای کاملا جدید است.

به گزارش ایسنا، این نرم‌افزار قادر است از هزاران آلت موسیقی برای خلق صداهایی بهره‌ ببرد که تولید آنها تا پیش از این غیرممکن بوده است.

نرم‌افزار Neural Synthesiser (NSynth) اصوات را با استفاده از شبکه‌های عصبی هوش مصنوعی تولید می‌کند؛ این شبکه‌ها صداهای دو آلت موسیقی را برای خلق صدای هیبریدی جدید ترکیب می‌کنند. با این حال، صدای حاصل همان صدایی نیست که این دو ابزار در صورت نواخته شدن همزمان تولید می‌کنند.

در واقع، نرم‌افزار مزبور صدایی کاملا جدید تولید می‌کند که هیچ انسانی تاکنون نشنیده است. محصول نهایی به اصواتی ما بین صداهای تولید شده توسط هر یک از این دو ابزار شباهت دارد.

«مگنتا» مدعی است نرم‌افزار ابداعی قادر است این عمل را با هزاران آلت موسیقی مختلف انجام دهد و با استفاده از هوش مصنوعی بی‌شمار صدای جدید تولید کند.

گوگل نرم‌افزار NSynth را در جشنواره سالیانه فناوری و هنرهای Moogfest در کارولینای شمالی معرفی کرد.

تیم علمی اعلام کرده هدف از تولید این نرم‌افزار تولید صداهای بیانی است و سازندگان به دنبال همکاری با موسیقی‌دان‌ها و نه جایگزین‌ کردن آن‌ها هستند.

برخلاف سینتی‌سایزرهای سنتی که صداها را با استفاده از ابزار دستی تولید می‌کنند، نرم افزار NSynth از شبکه‌های عصبی برای تولید اصوات در سطح نمونه‌های منفرد استفاده می‌کند.

این نرم‌افزار با استفاده از داده‌های خود به هنرمندان این امکان را می‌دهد صداهای جدیدی را کنکاش کنند که تولید آنها برای سینتی‌سایزرهای دستی دشوار یا غیرممکن است. گفته می‌شود هر فردی می‌تواند این نرم‌افزار را دانلود و آن را اصلاح کند.

تیم مگنتا با استفاده از این فناوری چندین قطعه موسیقی آزمایشی موسیقی تولید کرده و یکی از این قطعات در کنفرانس صنعتی «شبکه‌های عصبی و پروژه‌های ماشین یادگیری» (NIPS) به عنوان بهترین نمایش انتخاب شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=233300
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما