چاپ این برگه

ابتدا آرای انتخابات ریاست جمهوری شمرده می‌شود

استاندار تهران از مردم خواست برای تسهیل روند رای گیری مردم به حوزه‌های خلوت‌تر مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، سید حسین هاشمی ضمن تشکر از مشارکت مردم در انتخابات اظهارکرد: مردم از ۸ صبح در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کردند، همان طور که از آن ها درخواست شده بود در ساعات اولیه صبح پای صندوق های رای حاضر شوند از لحظه باز شدن حوزه های رای‌گیری مشارکت کردند.

هاشمی خاطرنشان کرد: جا دارد از مردم تهران برای مشارکتشان تشکر کنم. تا این لحظه که در خدمت شما هستم تمام شعبات رای گیری تهران فعال است. البته بعضی از شعبات شلوغ است و برای این که کمکی در تسهیل رای گیری انجام شود با هیات نظارت استان تفاهم کردیم که دوتا منشی به بعضی از شعب اضافه کنیم تا روند رای گیری سریع تر انجام شود.

وی ادامه داد: بعضی مناطق صندوق سیار اضافه کردیم که کمک کند تا مردم منطقه زیاد در صف رای گیری نمانند. البته می دانیم باتوجه به این حضور باشکوه امکانات ما کم است و مردم باید با حوصله بیشتری در این رای گیری شرکت کنند.

هاشمی خاطر نشان کرد: مشارکت در انتخابات تعیین سرنوشت تمام مردم است. از دوستانی که به تسهیل روند برگزاری انتخابات از جمله اضافه شدن صندوق ها و منشی ها کمک کردند تشکر می کنم.

وی ادامه داد: بعضی از حوزه ها شلوغ تر و بعضی خلوت تر است از مردم می خواهیم تا با حضور در حوزه های خلوت تر روند رای گیری را زودتر به انجام برسانند.

استاندار تهران ادامه داد: با دستور وزیر کشور دوساعت بر ساعت اضافه رای گیری شده است این دستور کشوری است و شامل استان ما هم می شود. سابقه نشان داده است که مردم در ساعت های پایانی بیشتر حضور پیدا می کنند.

وی با اشاره به درخواست تعرفه های اضافی از سوی برخی از حوزهای رای گیری گفت: در برخی از حوزه های رای گیری هر کدام که ۷۰ درصد از تعرفه هایشان تمام شد برایشان تعرفه ارسال کردیم؛ بلافاصله بعداز گزارش به فرمانداری استان تهران تعرفه های اضافی را به حوزه ارسال می کنیم. تا این لحظه مشکلی در ارتباط با تعرفه نداشته ایم.

هاشمی گفت: اولین شمارش برای آرای ریاست جمهوری خواهد بود، این کار بر اساس در خواست ستاد انتخابات کل کشور است و ما هم بر همان اساس عمل می کنیم. پس از اتمام تعرفه های ریاست جمهوری آرای شورای شهر و روستا خوانده خواهد شد.