جمعه 29 اردیبهشت 1396 - 17:00

گزارش‌ها حاکی از مشارکت گسترده مردم است

معاون اول رییس جمهور گفت: گزارش ها حاکی از مشارکت گسترده مردم است. ما امیدواریم حماسه بزرگ رقم برخورد. آرامش در انتخابات و قانونمداری پیش نیاز جدی ما برای برگزاری انتخابات است.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور و در جمع خبرنگاران گفت: امروز یکی از روزهای تاریخی ملت ایران است هم به جهت انتخابات ریاست جمهوری و هم انتخابات شوراهای شهر و روستا.

او با بیان اینکه حضور مردم برای ایران و سرنوشت نظام تعیین کننده است، اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری گفتند اگر کسی هم نظام را قبول ندارد، برای آینده ایران در انتخابات شرکت کند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: گزارش‌ها حاکی از مشارکت گسترده مردم است. ما امیدواریم حماسه بزرگ رقم برخورد. آرامش در انتخابات و قانونمداری پیش نیاز جدی ما برای برگزاری انتخابات است.

جهانگیری با بیان اینکه رقابت از امروز پایان یافته و همه باید در قالب رفاقت در جهت خدمت به ایران و پیشرفت و سربلندی ایران خدمت کنیم، تصریح کرد: امیدوارم با انتخابات با شکوهی روبرو باشیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا فشار به وزارت کشور تا این لحظه درخصوص انتخابات وارد شده است یا خیر و توصیه شما به نامزدها در هنگام اعلام نتایج چیست؟ اظهارکرد: خوشبختانه وزارت کشور به عنوان مسئول اجرای انتخابات هم قانونا و شرعا همانطور که رهبری فرمودند رای مردم را امانت بزرگی می‌داند که باید از حفاظت کند چرا که این رای مردم حق الناس است.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: مردم باید این اطمینان را داشته باشند که رای آنها مورد حفاظت قرار می‌گیرد و رای شان شمرده می‌شود. شورای نگهبان حضوری جدی دارد و هماهنگی خوبی میان وزارت کشور و شورای نگهبان وجود دارد. دو دستگاه اصلی در انتخابات، وزارت کشور و شورای نگهبان هستند که با هماهنگی خوبی که میان این دو دستگاه وجود دارد, کار پیش می رود.

جهانگیری درخصوص توصیه‌اش به نامزدها در هنگام اعلام نهایی نتایج انتخابات نیز ابراز داشت: همه به این بلوغ رسیده‌ایم که آنچه از صندوق بیرون می آیند رای ملت ایران است و ما باید به آن پایبند هستند و آنها منتخب ملت ایران هستند.

او در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه شایعه شده است که نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مانند آقای روحانی را در پای صندوق‌های رای اخراج کرده‌اند. این مسئله تا چه اندازه صحت دارد؟ بیان کرد: نباید به شایعه‌ها توجه کرد. دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مر قانون رعایت می‌کنند. استانداران فرمانداران و بخشداران ناظران شورای نگهبان نیز در صورت بروز تخلف به آن رسیدگی می کنند.

معاون اول رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از مشارکت مردم چیست؟ یادآور شد: جایی که من برای رای دادن رفتم، خیلی شلوغ بود. نظرسنجی‌ها حاکی از مشارکت بالا است. من فکر می‌کنم این انتخابات، یکی از انتخابات مهم و تاریخی از نظر مشارکت است.

جهانگیری اضافه کرد: علت این است که مردم ایران دقیق و آگاه و زمان شناس هستند و می دانند که ما در موقعیت بین المللی و منطقه ای قرار داریم که رای بالا مردم آن توطئه ها را خنثی می کند. رئیس جمهور هرکس باشد با مشارکت با قوت و قدرت بیشتری می تواند عمل کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=233054
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما