چهارشنبه 3 خرداد 1396 - 8:00

راه ایمن‌سازی گوشی‌های همراه از بدافزارها چیست؟

مجله بویر نیوز- رئیس پلیس فتا ی استان سمنان با اشاره به تعدد بدافزارها و افزایش سوءاستفاده هکرها از گوشی‌های هوشمند به این پرسش مهم که آیا راهی برای ایمن‌کردن گوشی‌های تلفن همراه از دست بدافزارها وجود دارد؟، پاسخ گفت.

سرهنگ «سیدعلی میراحمدی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروزه با گسترش عرضه انواع گوشی‌های هوشمند و استفاده آن توسط کاربران باعث شده تهدیدات این تجهیزات نیز افزایش یابد . با توجه به این‌که اکثر کاربران در حافظه‌های تجهیزات هوشمند خود انواع اطلاعات مهم اعم از تصاویر خصوصی، پیام‌ها، اطلاعات بانکی و … را نگهداری می‌کنند از این لحاظ این تجهیزات مورد توجه هکرها قرار گرفته و از این‌رو باید حتماً کاربران نکات ایمنی این ابزار کوچک را مد نظر قرار دهند.

وی افزود: با توجه به افزایش میزان تمایل کاربران به استفاده از تجهیزات هوشمند، این دستگاه کوچک امروزه به‌عنوان یک رایانه همراه و یا کیف پول همراه و … مورد استفاده قرار می‌گیرد و این امر باعث تمایل نفوذگران از هک رایانه‌ای شخصی به سمت هک پلت فرم تلفن همراه شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: اکثر تهدیداتی که قبلاً متوجه رایانه‌های شخصی بود امروزه به سمت دستگاه‌های هوشمند همراه سوق پیدا کرده است. که از جمله این تهدیدات می‌توان به بدافزارها، بات نت‌ها، جاسوس افزارها ، بدافزارهای بانکی و…اشاره کرد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان تصریح کرد: به غیر از تهدیدات نرم‌افزاری و دسترسی‌های غیرمجاز بحث سرقت گوشی‌های هوشمند گزینه دیگری است که گریبان‌گیر دارندگان گوشی‌های هوشمند است و در این خصوص کاربران می‌توانند با استفاده از قابلیت برخی نرم‌افزارها در صورت مفقودی و یا سرقت بهره بگیرند.

میراحمدی بااشاره به مواردی که کاربران با رعایت آن می‌توانند یک امنیت نسبی را برای تجهیزات خود ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: اولین قدم در این بخش نصب یک آنتی ویروس مناسب و بروز است که این امر باعث جلوگیری از نصب برخی بدافزارها و جاسوس افزارها برروی گوشی می‌شود. همچنین دومین قدم دانلود برنامه‌های مورد نیاز از منابع معتبر است، از این‌رو این نکته را همیشه مدنظر قرار دهید که برنامه‌هایی که در منابع نامعتبر به اشتراک گذاشته شده و یا عرضه می‌شوند قابل اعتماد نبوده و می‌توانند حامل فایل‌های آلوده باشند.

وی با بیان این‌که سومین قدم در این راستا نیز نصب نکردن برنامه‌های غیر ضروری است که کاربران باید از آن اجتناب کنند، تصریح کرد: چهارمین قدم محدودسازی دسترسی اپلیکیشن‌ها است. برخی نرم‌افزارها دسترسی‌های غیرضروری را از کاربر می‌گیرند می‌توان آن‌ها را از مسیر تنظیمات گوشی غیرفعال کرد. هم‌چنین پنجمین قدم عدم کلیک بر روی لینک‌های ارسالی توسط افراد در فضای وب به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی است.

این مقام ارشد انتظامی به کاربران با بیان این‌که امنیت در فضای مجازی نسبی است توصیه کرد: با این وجود می‌توان با رعایت برخی گزینه‌ها، امنیت اطلاعات خود را تأمین و از سودجویی سودجویان جلوگیری کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=232947
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما