چاپ این برگه

سخنان جنجالی و بی سابقه روحانی در مشهد (+حواشی و تصاویر)

رییس‌جمهور تاکید کرد: وقتی در آمریکا این آقای جدید سرکار آمد در اتاق فکر گفتند. یک لبه گاز انبر درست شد لبه گاز انبر بعدی اردیبهشت در ایران درست می‌شود.اشتباه کردید ما در ایران گاز انبر نداریم. ما لبه گاز انبر خارجی را پودر خواهیم کرد.

به گزارش «بویر نیوز»، حسن روحانی در جمع مردم مشهد عنوان کرد: السلام علیک یا مولی یا علی بن موسی الرضا. مشهد شهر شگفتی‌هاست. آسمان هم با شماست. رحمت خدا هم با خراسان است. سلام بر مردم غیور خراسان. سلام بر مردم خراسان رضوی شمالی و جنوبی. سلام بر امامی که از همیشه مظلومتر است.

او افزود: سلام بر دختران. سلام بر پسران. سلام بر غیورمردان. سلام بر اندیشه و هنر. سلام بر دانشگاه و آزادی. مردم عزیز مشهد مقدس. خراسان عزیز . خراسان بزرگ. امروز روز سرنوشت ملت بزرگ ایران است. ما می‌خواهیم در روز جمعه بین فریب و صداقت یکی را انتخاب کنیم ما می خواهیم کسی را انتخاب کنیم که بار اجرای مسئولیت کشور را به عهده بگیرد.

روحانی خاطرنشان کرد: شما بدانید رییس جمهور رییس شورای عالی دفاع است. با یک تصمیم خطا یعنی جنگ. با یک تصمیم درست یعنی صلح. کشور را بشناسیم. منطقه را بشناسیم. دنیا را بشناسیم. چرا از سیاست خارجی حرف نمی‌زنید. چرا نمی‌گویید در دوره بعد می‌خواهید روابط با جهان چگونه باشد؟ وقتی در آمریکا این آقای جدید سرکار آمد در اتاق فکر گفتند. یک لبه گاز انبر درست شد لبه گاز انبر بعدی اردیبهشت در ایران درست می‌شود.اشتباه کردید ما در ایران گاز انبر نداریم. ما لبه گاز انبر خارجی را پودر خواهیم کرد.

او یادآور شد: ما نخواهیم گذاشت تحریم به کشور برگردد. چقدر راجع به هواپیما با شما صحبت کردم. بحث سر هواپیما نیست. بحث سر قول ما به مردم است. گفتند که هواپیما کاغذی است. وقتی هواپیما رسید. یکی از سران دلواپس یک نامه به نوشت. که شما ایرباس خریدی کافی بود. چرا رفتی بویینگ خریدی؟ امروز چهار فروند ای تی ار هم به ایران رسید.

رییس‌جمهور تاکید کرد: امیدواریم دلشان برای هواپیمایی‌های جنوب خلیج فارس نسوخته باشد. ما می‌خواهیم ایرانی‌ها سوار هواپیماهای شرکت‌های ایرانی شوند. شما می‌خواهید کشور را اداره کنید؟ اول به من بگویید مشهد را چگونه اداره کردید؟ همه مشهد که دست شما بود و هست.

روحانی گفت:  شما با مردم و جوان‌ها مشکل داشتید. چرا با فردوسی مشکل دارید؟ چرا اشعار فردوسی را پاک کردید؟ شما به مردم گفتید اگر هنر می‌خواهید از مشهد بروید بیرون. حال می خواهید ایران را بگیرید به مردم بگویید از ایران بروید بیرون؟ فکر می‌کنند که اختیار استان در اختیار آنهاست. اختیار کشور در اختیار ملت ایران است. همه مسئولان باید نوکر ملت ایران باشند. ما یک رهبر داریم. یک دولت داریم. یک قانون اساسی داریم. در هر شهر رهبر نمی‌خواهیم. شما همه منابع کشور را گرفتید. برای حاشیه‌نشین‌ها چه کردید؟

او در واکنش به شعار مردم گفت: من می‌خواهم خواهش کنم راجع به فرد خاصی و راجع به امام جمعه محترم چیزی نگویید. شما می‌دانید که ما با مخالفان هم می‌خواهیم زندگی کنیم. اقلیت هم باید سر جای خودش محترم باشد ما فقط خواهش می‌کنیم اقلیت جای اکثریت ننشیند. شما فکر می کنید روحانی مشکلی با سپاه و بسیج عزیز دارد؟ من سپاهی را بیش از فرماندهانشان دوست دارم. من از سال ۵۹ درکنار سپاه و بسیج بودم. ما فقط یک خواهش داریم بسیج و سپاه سر جای خود برای کار خود دستشان را هم می‌بوسیم من از سپاه و بسیج در حضور شما تقاضا می‌کنم تقاضای من اجرای وصیت نامه امام است.

روحانی خاطرنشان کرد: امام فرمود قوای مسلح مطلقا در هیچ حزب و گروهی وارد نشوند و خود را از بازی‌های سیاسی دور نگهدارند. ما همین را از شما می‌خواهیم. مخلص شما هم هستیم مگر ما می‌گوییم قوه قضاییه نباشد؟؟ ما میگوییم قوه قضاییه باید در چارچوب قانون اساسی عمل کند. مگر ما می‌گوییم صدا و سیما نباشد؟ صداوسیما که الحمدالله هست. هر روز هم کانال‌هایش بیشتر می‌شود.

او ادامه داد: فقط می‌گوییم طبق قانون اساسی عمل کند. باید زیر نظر سه قوه باشد طبق قانون اساسی ما با کسی دعوا نداریم. چاقوکش‌هایی که گذاشتید عکس‌ها را پاره کنند. چرا نرخ را بالا بردید؟ هر عکس پاره کردن یک میلیون تومان؟؟؟؟ اگر کسی عکس مرا پاره کرد عکس العمل نشان ندهید. اگر کسی به روحانی فحاشی کرد. عکس‌العمل نشان ندهید. من به خاطر ملت ایران صبر کردم و صبر می‌کنم.

رییس‌جمهور یادآور شد: مردم عزیز. جوانان غیور. ای ورزشگاه عظیمی که این همه جمعیت موج می‌زند. ای جوانانی که پشت ورزشگاه ماندید. ما پیشرفت کشور با آرامش را می‌خواهیم. ما که حرفی نداریم شما می‌خواهید دستگاه فرهنگی داشته باشید؟ اما جا را برای مردم تنگ نکنید. از بودجه دولت برای تخریب دولت نگیرید. شما ۴ سال است دولت را تخریب کردید. مگر دولت نماینده مردم ایران نبود؟

روحانی تاکید کرد: شما در مذاکرات هسته‌ای در برابر قدرت‌های دنیا به ما کمک نکردید. به ما تهمت زدید. اشکال ندارد اما این مردانگی بود که از طریق تلفن‌های ناشناس شب مذاکره آقای ظریف و آقای عراقچی را تحت فشار قرار دهید؟؟؟ چرا به ملت خنجر زدید؟؟؟ شما خیلی نگرانید؟؟؟ نگرانید برای تحول ایران نگرانید که مردم به آرزوهای خودشان نرسند؟؟؟ این مردم تصمیمشان را روز جمعه خواهند گرفت. برای حاشیه‌نشین‌ها اولین دولتی که تصمیم گرفت، دولت سید محمد خاتمی بود.

او ادامه داد: پول‌ها را چه کردید؟ نه شغل درست کردید. نه پیشرفت کشور را محقق کردید امروز ادعا هم دارید؟؟؟ مردم برای گرفتن یک جنازه مسلمان از بیمارستان باید از ده‌ها نفر پول قرض میکردند. آیا دولت برای سلامت مردم کاری انجام نداد؟ چرا بی انصافی کردید؟ شما بازار نفت ما را در اختیار عربستان صعودی قرار دادید. ما بازار نفت را پس گرفتیم.

روحانی افزود: از زنگنه تشکر نکردید. اشکال ندارد از مهندسین نفت تشکر نکردید چرا از کارگران نفت تشکر نکردید؟ یا علی بن موسی الرضا ما می‌دانستیم تو غریب القربایی اما نمی‌دانستیم تو را تا این حد غریب می‌کنند. ما همه چیز را برای آستان قدس تو می‌خواهیم. ما نمی‌خواهیم آستان قدس تو وسیله رای برای انتخابات باشد. تو در عرش الهی هستی خواستند تو را پایین بیاورند و زیر خیمه حزب و جناح ببرند ملت ایران اجازه نخواهد داد  به علی بن موسی الرضا توهین شود ما نبات امام رضا را برای شفا می‌خواستیم نه برای رای.

او یادآور شد: که به شما اجازه داد سد راه زائران امام رضا شدید. شما با آتش زدن اینجا و آنجا می‌خواهید کشور را اداره کنید. هر چه به من تهمت زدید من گذشت می‌کنم. شما می‌خواهید تفتیش عقاید درست کنید آن عارف ما گفت نانش دهید و از دینش نپرسید. شما نان که نمی‌دهید. مدام از دین می پرسید چرا رفتید در روستاها دروغ گفتید که‌روحانی می‌خواهد درس قران را از مدارس حذف کند. شرمتان باد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه روحانی همان کسی است که در ۱۶ سالگی درس قرآن داده و دستگیر شده است، گفت: روحانی همان کسی است که در ۱۵ سالگی به نفع  امام شعار داده است. من از شما نمی‌گذرم که به آموزش و پروش کشور و به معلمان تهمت زدید انقلابی از نظر من سه کلمه بیشتر نیست؛ آزادی استقلال جمهوری اسلامی.

او با بیان اینکه در صداوسیما برای نامزدها سوال تنظیم کرده بودند، تصریح کرد:  از خود صداوسیما بپرسید. اسامی کسانی که سوال تنظیم کرده بودند را اعلام کنند. یک کلمه از مهار تورم نپرسیدند. یک کلمه از طرح تحول سلامت نپرسیدند. یک کلمه از خودکفایی گندم نپرسیدند. یک کلمه از خودکفایی بنزین و گازوییل نپرسیدند. از سیاست خارجی و داخلی نپرسیدند. چرا از آزادی نپرسیدید؟ چرا نپرسیدید برای هنر برنامه‌تان چیست؟ دولت دوازدهم نخواهد گذاشت حصر فکری در استان خراسان باشد. ما انحصار را نمی‌پذیریم.

روحانی یادآور شد: ما خراسانی را می‌شناختیم و می‌شناسیم که زادگاه مقام معظم رهبری است. ما خراسانی را می‌شناسیم که زادگاه شهید مطهری است. ما خراسانی را می‌شناسیم که زادگاه دکتر علی شریعتی است. ما خراسان را با افکار کوته‌نظرانه نخواهیم شناخت. خراسان دارای مسلک ادبی است. دارای سبک هنری است. دارای بزرگان خودش است. شما می‌خواهید خراسان را برگردانید به شرایطی که خود می‌خواهید؟ بحث چهار سال نیست بحث راه درست برای ملت ایران یا نابودی ایران است.

او تاکید کرد: من از برادرم دکتر جهانگیری تشکر میکنم. به صحنه آمد سخن حق را گفت. مسائل لازم را بیان کرد و به موقع برای وحدت و پیروزی به نفع روحانی کنار رفت. من از آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکر می‌کنم من از خاندان شهید بهشتی و شهید مطهری تشکر می‌کنم. من از سید محمد خاتمی تشکر میکنم. من دو خواهش از شما دارم ای حماسه سازان سال ۹۲ شما حماسه بزرگ ۹۲ را آفریدید. از همه جوانان ایران همه دانشجوها می‌خواهم با همه ابزارها و امکانات و موبایل‌ها همه مردم را پای صندوق آرا بیاورند به همه بگویید توطئه اینکه دولت می‌خواهد یارانه را حذف کند مسائل درسی دینی را حذف کند دروغ است به همه بگویید سرنوشت همه ما در روز جمعه است پس روز جمعه ۱+۱۱، همه دوستان و یاران نظام و کشور را پای صندوق بخوانید و بیاورید

روحانی گفت: نکته آخر را سربسته بگویم. همه آن چیزهایی که شما می‌خواهید فقط با حضور پررنگتان پای صندوق انتخابات بوجود خواهد آمد.

او تاکید کرد: نکته ای که مقام معظم رهبری گفتند را توجه کنید. بعضی ها می‌خواهند جو را ناآرام کنند. شما صبور باشید. جواب شما فقط رای پای صندوق است. همه ما نظم و امنیت کامل را در سراسر کشور مراعات کنیم و انتخاب بزرگ و شکوهمندی را بوجود بیاوریم. سلام بر آزادی؛ سلام بر صداقت و راستگویی؛ سلام بر اعتدال؛ سلام بر اصلاحات؛ سلام بر امید؛ دوباره ایران؛ دوباره اسلام

حواشی:

جوانان مشهد با شال‌های بنفش و سبز یکصدا شعار می‌دهند «ما از مشهد نمی‌ریم، مشهد رو پس می‌گیریم»

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، امروز در حالی همایش انتخاباتی رییسی و روحانی در مشهد برگزار می‌شود که زمان چندانی تا روز رای گیری باقی نمانده است.

جمعی از هواداران حسن روحانی خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت خود را به محل سخنرانی رییس جمهور رساندند.

آنها در راه شعارهایی در حمایت از حسن روحانی سر می‌دهند.

جوانان مشهد با شال‌های بنفش و سبز یکصدا شعار می‌دهند «ما از مشهد نمی‌ریم، مشهد رو پس می‌گیریم»

این در حالی است که تصاویر ارسالی از سوی خبرنگار ایلنا در مشهد نشان می‌دهد که پکیج‌هایی از سوی ستاد رییسی مهیا شده که حاوی پوسترهای این کاندیدا و مقداری خوراکی و آب میوه است.

تصاویر دیگری نشان‌دهنده کت و شلوارهای اهدایی آستان قدس به برخی از مردم مشهد است که البته ایلنا صحت یا رد آن را تایید نمی‌کند و انتظار می‌رود ستاد ابراهیم رییسی در این مورد برای افکار عمومی شفاف‌سازی کند.

در سفر رییس‌جمهور به مشهد هنرمندان زیادی وی را همراهی می‌کنند و شنیده شده قرار است چند تن از خوانندگان کشورمان در این مراسم به صورت زنده اجرا داشته باشند و تابوی برگزاری اجرای کنسرت را بشکنند.

هواداران روحانی در مسیر رفتن به محل سخنرانی رییس‌جمهور یکپارچه سروهای یار دبستانی و دوباره ایران را با یکدیگر زمزمه می‌کنند.

مسعود جعفری جوزانی با حضور در ورزشگاه تختی عنوان کرد: افتخار بزرگی است که در شهر مشهد هستیم. ما تاریخ را می‌سازیم. ما چوب اشتباهات گذشته را می‌خوریم پس نباید روز جمعه هم اشتباه کنیم

سالار عقیلی نیز در جمع مردم مشهد گفت: خوشحالم که اینجا هستم. امیدوارم بتوانیم برای شما کنسرت بگذاریم. اینجا جان پهلوان تختی است و حیف است اگر از او یادی نکنیم.

در ادامه سالار عقیلی سرود «وطنم» را اجرا کرد.

پیش از ساعت ۱۸ حجت الاسلام والمسمین روحانی در جمع انبوه هواداران خود حاضر شد.

این حضور در حالی صورت می‌گیرد که کاروانی از هنرمندان مشهور کشورمان از جمله سالارعقیلی، سعید سهیلی، مسعود جعفری جوزانی، فخیم زاده و… در همایش امروز حضور دارند.

ریییس جمهور در حالی وارد ورزشگاه تختی شده است که این ورزشگاه مملو جمعیت است و ساعتها پیش پر شده است گفته می‌شود که دو برابر جمعیت کنونی حاضر در ورزشگاه در خیابان‌های اطراف ورزشگاه حضور دارند.

شرکت کنندگان در این همایش با شعارهایی مانند: ما از مشهد نمی‌ریم ، مشهد را پس می‌گیریم ، روحانی اصلاحات پیروز انتخابات، وصیت هاشمی حمایت از روحانی ، حمایتشان را از رییس‌جمهوری اعلام کردند.پ

منبع: ایلنا