چهارشنبه 27 اردیبهشت 1396 - 15:06

سخنگوی ستاد روحانی: اگر می‌خواهید سعید جلیلی جای ظریف بنشیند، به رئیسی رای دهید!/ حماسه خرداد ٧٦ تکرار می‌شود

گروه سیاسی – محمد علی وکیلی گفت: ۲۹ اردیبهشت حماسه شبه خرداد ٧٦ تکرار می‌شود.

به گزارش «بویر نیوز»، محمد علی وکیلی گفت: ۲۹ اردیبهشت حماسه شبه خرداد ٧٦ تکرار می‌شود.

به گزارش ایسنا، سخنگوی ستاد روحانی ظهر امروز در نشست خبری خود گفت:  براساس برآورد دقیقی که از نظر سنجی‌ها داریم ٢٩ اردیبهشت حماسه شبه خرداد ٧٦ تکرار می شود.

وی با بیان اینکه در روز جمعه ادعاها راستی آزمایی خواهد شد خطاب به کسانی که می‌خواهند به هر دلیلی در انتخابات رای ندهند گفت: شما با این کار عملا به کسی رای می دهید که نفعش در مشارکت حداقلی است. اگر می‌خواهید سعید جلیلی جای ظریف و میرکاظمی جای زنگنه بنشیند و قاضی زاده هاشمی از وزارت بهداشت حذف شود پای صندوق نیایید، اما اگر می‌خواهید این وزرای با کارنامه فاخر در کابینه حضور داشته باشند پای صندوق رای بیایید.

وکیلی خاطر نشان کرد: آنچه برای ستاد آقای روحانی مهم بوده دعوت هواداران به آرامش است. ما نیاز به پرخاشگری نداریم زیرا منطق ما پرخاشگری نیست بلکه اخلاق‌مداری است و آنچنان که در مناظره نشان دادیم حفظ متانت و نجابت برای ما مهمتر از نتیجه است. ما در فعالیت های انتخاباتی تا پایان ساعت مجاز تبلیغات این تقاضا را از همه هواداران نیز داریم؛ چرا که معتقدیم آرامش رمز موفقیت ماست و مردم نباید مقابل هم صف آرایی کنند بلکه باید به انسجام آنها افزوده شود.

وکیلی با بیان اینکه همدلی در انتخابات فرصتی برای تقویت همدلی مردم است خاطر نشان کرد: هر چه مردم پرخاشگری و رفتار رعب آور از رقیب ببینند نتیجه معکوس می‌گیرند. مردم تجربه رفتارهای خشن را به کرات داشته‌اند و تعجب من به عنوان کنشگر سیاسی از اردوگاه رقیب این است که چرا از گذشته عبرت نمی‌گیرند. منش ما  و اردوگاه آقای روحانی همراه با حرمت و احترام به قانون است. ما به قانون تمکین می‌کنیم و هر اقدام غیر قانونی را محکوم خواهیم کرد.

وکیلی در ادامه اظهار داشت: با کنار رفتن آقای قالیباف و جهانگیری آرایش اصلی انتخابات مشخص شد .

وی افزود: در حال حاضر ما شاهد رقابت دوگانه روحانی و رییسی هستیم ، آنچنان که از ابتدا این مسئله معلوم بود.

وکیلی تاکید کرد: معتقدم برخلاف مواضع آقای قالیباف معلوم شد که وی نقش پوششی را از ابتدا بر عهده داشته است.

درب ستادهای آقای روحانی به روی هواداران آقای قالیباف باز است

سخنگوی ستاد انتخابات روحانی تصریح کرد: براساس برآوردهای ما کنارگیری آقای قالیباف از لحاظ سبدآرایی این است که کناره گیری وی آرایی را به سبد رییسی اضافه نکرده است، لذا مجموعه آرای حامیان آقای قالیباف تاکنون و به استناد نظرسنجی‌های معتبر؛ در خوشبینانه‌ترین وضع ۵۰ _ ۵۰ است و کنارگیری وی ۵۰ درصد آرا را در سبد روحانی و ۵۰ درصد بعدی را در سبد رییسی قرار داده است؛ لذا ما دست تک تک هواداران آقای قالیباف را می‌بوسیم و از همین تریبون می‌گوییم که درب ستادهای آقای روحانی به روی آنها باز است.

محمدعلی وکیلی در ادامه با اشاره به تفاوت کناره گیری قالیباف و جهانگیری بیان داشت : کناره گیری این دو رقیب از کارزار انتخابات در این بود که جهانگیری از ابتدا در نقش نامزد دوم ظاهر شد و کنار رفتنش با افتخار و در اوج بود، اما وضعیت آقای قالیباف به نحوه دیگری بود که خودتان می دانید.

وی با اشاره به اینکه حماسه حضور مد نظر ستاد روحانی است بیان داشت: همه تبلیغات ما برای تحقق حضور حماسی است. ما همواره معتقد بودیم که انتخابات فرصتی است برای رفراندوم جهت تولیت نظام است؛ بنابراین دعوت ستاد روحانی از مردم این است که به هیچ وجه قانع وضع مطلوب رای روحانی نباشند و پای صندوق رای بیایند؛ لذا هیچ کس اجازه ندارد در خانه بنشیند و همه باید در لحظات ابتدایی اخذ رای در محل صندوق ها حاضر شوند و فرصت رای گیری را به بعدظهر موکول نکنند .

وکیلی تاکید کرد: انتظار داریم مردم با حضور خود، مشارکت ۷۰ درصدی را در انتخابات رقم بزنند و نامزد مطلوب خود را با اکثریت آرا انتخاب کنند لذا تقاضای ما از رای اولی‌ها این است که با شعار جشن سرنوشت در جشن ملی شرکت و حتما خاطره حضور خود را ثبت و یادداشت کنند چراکه این خاطره برایشان نوستالژیک خواهد بود.

وکیلی ادامه داد:  ما از نصب بنر و پوستر در محل های غیر مجاز پرهیز کردیم؛ با این حال می بینیم که در برخی موارد در تهران و شهرستان‌ها تفاوت در عملکرد وجود دارد.

سخنگوی ستاد روحانی با بیان اینکه هواردان روحانی هیچ گاه از آرامش خارج نمی شوند، اظهار کرد:  همه در ۲۹ اردیبهشت نشان می‌دهیم که به چه میزان آرامش داریم .

وکیلی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه دلیل هشدار شریعتمداری مبنی بر پرهیز مردم نسبت به حضور در تجمعات خیابانی چه بوده و آیا نگرانی در بحث امنیتی کردن انتخابات وجود دارد؟ گفت: خواست ما این است که شور انتخاباتی در بین مردم حاکم باشد اما به هیچ وجه نباید در این مسیر معترض هم باشیم.

وی تصریح کرد: البته نگران این هستیم که برخی به دنبال تجمعات مشکوک باشند به همین دلیل همین جا تاکید می‌کنیم که این هشدار برای این است که بهانه را از دست شیطنت‌کاران بگیریم وگرنه نشاط مردم در انتخابات اصل است.

سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: ما عملکرد این سازمان را پای کارمندان سختکوش آن نمی‌گذاریم و می‌دانیم که دل کارمندان، تهیه کنندگان و مجریان این سازمان با ماست . متاسفانه صدا و سیما چوب حراج به سرمایه ملی کشور زد و در تخفیف فعالیت نامزد ما کوتاهی نکرد. این بی عدالتی رسانه‌ای باعث پایین آوردن اعتماد عمومی نسبت به رسانه ملی می‌شود اگر چه بدنه صدا و سیما محترم ، عزیز و همراه ما هستند و ما از کوره آرامش خارج نمی شویم.

وی با بیان اینکه صبوری شرط موفقیت ما است گفت: تشنج مال اردوگاه بازنده است. هر چه رقیب ضریب ناکامی‌اش را بیشتر ببیند رفتار تشنج آفرینی بیشتری از خود نشان می‌دهد. شاخص بازنده و برنده را باید رفتار سیاستمدار در صحنه رقابت دید. ما نیاز به ناآرامی و ر فتار خلاف قانون نداریم.

وکیلی خاطر نشان کرد: تجمعاتی که تحت مدیریت ستادهای رسمی نباشد ممکن است باعث سواستفاده شود لذا ما همچنان از مردم خواهش داریم در زمان مجاز فعالیت های انتخاباتی از شور و هیجان انتخاباتی نکاهند اما از هرحرکت و شعاری که بهانه برخوردایجاد می‌کند به شدت پرهیز کنند. مردم روز جمعه باید نشان دهند که تحت تاثیر فضای رعب آور قرار نگرفته و نمی گیرند و حاضر نیستند نقش سرنوشت سازشان را کمرنگ کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه پیروزی حسن روحانی با ۷۰ درصد آرا معنایی به مراتب متفاوت از پیروزی با ۵۲ درصد رای دارد گفت:‌ هر درصد افزایش رای آقای روحانی کمک به اعتماد به نفس ایشان برای حل گره های اساسی کشور است و ما ملتمسانه از مردم تقاضا داریم با هیچ برآوردی در خانه ننشینند و پای صندوق های رای بیایند و کمک کنند نامزدشان با اقتدار و رایی که پایه مشروعیت دولت را ارتقا می‌دهد رای بیاورد.

وی رفتار قالیباف در جریان تبلیغات انتخاباتی را انتحار سیاسی توصیف کرد و افزود: آقای قالیباف اجمالا کارنامه قابل قبولی داشت اما رفتار سیاسی‌اش در این انتخابات انتحار اخلاقی و سیاسی بود. ما راضی نیستیم سرمایه‌های انسانی کشور تحت تاثیر فضاهای احساسی قرار گیرد و گرفتار انتحار شود. آقای قالیباف مثل یک تخریبگر وارد صحنه شد و حضور جهانگیری را به چالش کشید و آن را غیرصادقانه خواند در حالی که کناره گیری ایشان پیش از جهانگیری نشان داد حضور خودش غیرصادقانه بوده است.

سخنگوی ستاد انتخاباتی روحانی تاکید کرد:  از اول معلوم بود که آقای جهانگیری نامزد دوم ماست ایشان از حریم‌های اخلاقی تجاوز نکرد، در اوج محبوبیت کنار رفت و به سرمایه‌های کشور افزوده شد؛ در حالیکه برعکس این برای آقای قالیباف اتفاق افتاد.

وکیلی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره رویکرد روحانی به حوزه سیاست خارجی اضافه کرد:‌ آقای روحانی در چهار سال گذشته نشان داد با چه سیاست راهبردی در عرصه بین‌الملل حضور دارد. ایشان با همین سیاست توانست برجام را به سرانجام برساند. بخش مهمی از وقت تیم آقای روحانی صرف مقابله با ایران هراسی شد و جابجایی در آرایش جهانی اتفاق افتاد و  اجماع جهانی علیه ایران برداشته شد و وعده‌های ترامپ که همچون برخی دلواپسان داخلی بنای پاره کردن برجام را داشتند  ناکام ماند. دلیلش اجماع جهانی در دفاع از برجام بود.

وی با بیان اینکه رویکرد و تمرکز سیاسی روحانی در دوره دوم دولت وی تقویت روابط  ایران با کشورهای منطقه است گفت: رفع سوء تفاهم‌های منطقه‌ای در دستور کار دولت دوم آقای روحانی خواهد بود و حل مسئله سوریه همچنان در دستور کار این دولت است. همچنین حفظ رابطه استراتژیک با روسیه و چین سیاست های راهبردی دولت آقای روحانی خواهد بود.

سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی اضافه کرد: ما به جمعه امیدواریم. به رغم بی مهری ها به دولت آقای روحانی در این چند روز، درک عمومی مردم پاسخ منصفانه ای به این تخریب های غیر منصفانه است. تخریبی که علیه آقای روحانی انجام شد شاخص مهمی در آورده آقای روحانی در حوزه آزادی هاست. من به عنوان یک روزنامه نگار می گویم شکل برخورد روزنامه های مخالف با روحانی و دولت که مصداق بارز سیاه نمایی است محصول آزادی عمل دولت روحانی در چهار سال گذشته است. میزان آزادی عمل مخالفین دولت هیچگاه در هیچ مقطعی از تاریخ سیاسی سابقه نداشته و مخالفین دولت مستقر هیچگاه از این میزان آزادی برخوردار نبوده اند که این دستاورد آقای روحانی است.

وکیلی با بیان اینکه مردم پاسخ وعده های بدون پشتوانه رقیبان را در استقبال از روحانی داده اند گفت: مردم معتقدند به رغم وجود مشکلات،‌ گریه رقیب بر تلنبار مشکلات گریه صادقانه ای نیست و بخش مهمی از مردم صداقت دولت روحانی را در ارتباط با وعده های ایشان دیده اند و متوجه این شده اند که آثار برجام به تدریج در سفره ها نمایان می شود.

وی ادامه داد: بر آورد ما در مجلس این است که مبنای قضاوت را باید در سال ۹۵ قرار داد که بخشی از دستاوردهای برجام را شاهد بودیم و دست دولت قدری باز شد و توانست در ظرف گشایش ها اقدامات قابل دفاعی انجام دهد. از جمله سه برابر کردن یارانه دهک های پایین شامل مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی، افزایش گازرسانی به مناطق روستایی،‌ خودکفایی در تولید گندم و آمادگی برای صادرات گندم،‌ تک نرخی شدن تورم و نرخ رشد منفی ۷ درصد که به مثبت ۸ درصد افزایش پیدا کرد.

وکیلی با اشاره به عملکرد وزارت نفت در دولت روحانی یادآور شد: برای اولین بار و به رغم دشمنی سعودی ها با ابتکار عمل آقای زنگنه ایران توانست خود را از محدودیت سهمیه بندی در اوپک بیرون بیاورد و این یعنی مجاهدتی در حد برجام. کار آقای زنگنه یک برجام نفتی بود که ایران را از محدودیت سهمیه بیرون آورد که به سهمیه پیش از تحریم برسد. همچنین در حالی که عقب بودن ما از قطر به عنوان یک کشور ذره ای عقده و حقارت ملی برای ما بود،‌ ظرف یک ماه گذشته با عملیاتی شدن فازهای جدید پارس جنوبی در بهره مندی از میادین مشترک در بخش نفت و گاز از قطر جلو افتادیم.

وی تاکید کرد: آیا برای ملت حیف نیست که چنین افراد کارآمدی حذف شوند؟ البته ترکیب دولت حتما باید تغییر کند. آقای روحانی وعده تغییر کابینه را داده اند و قبول کرده اند که میانگین سنی کابینه باید جوان شود و حداقل ۳۰ درصد مناصب ستادی به زنان و جوانان داده شود ولی این نافی عملکرد وزرای فاخری مثل آقایان ظریف، زنگنه و قاضی زاده هاشمی نیست.

سخنگوی ستاد انتخاباتی روحانی در پایان اظهار کرد: امیدواریم روز جمعه برگ دیگری از مشارکت حداکثری رقم بخورد و روز شنبه نیز این خبر خوش داده شود که مردم بین پوپولیسم و عملگرایی به عملگرایی رای دهند. لذا روز جمعه به هر بهانه پای صندوق رای می‌رویم تا با شعار ۱+۱۱ این حماسه را ثبت و ماندگار کنیم.

 

    

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=232479
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ماندنی قایدگیوی گفت:

    فقط رئیسی

دیدگاه شما