چهارشنبه 27 اردیبهشت 1396 - 0:24

چرا دکتر ابرهیم امینی لایق ترین فرد برای شورای شهر تهران است؟

گروه اجتماعی – روز جمعه همزمان با انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری، انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاها نیز برگزار می شود.

به گزارش «بویر نیوز»، انتخابات شوراها اگرچه از انتخابات ریاست جمهوری مهم تر نیست اما نقش آن در آینده شهرها کمتر از آن نیست و در کلانشهرها بخصوص پایتخت همپای انتخابات ریاست جمهوری در کشور اهمیت دارد چرا که رئیس دولت های نهم و دهم از طریق رای همین شوراها به شهرداری تهران رسید و سپس توانست برای ریاست جمهوری خود را مهیا کرد و یا محمدباقر قالیباف در طول 12 سال تکیه بر کرسی شهرداری تهران سه دوره در قامت نامزدی ریاست جمهوری اهر شد، اگرچه توفیقی نیافت.

با همه این اوصاف از شورای اول شهر که بخاطر مسائل حاشیه ای منحل شد، بگذریم، در دوره های بعدی یعنی شورای دوم و سوم اصلاح طلبان توفیقی نیافتند و در دوره چهارم نیز اگرچه 16 نفر از لیست اصلاح طلبان به شورای 31 نفره راه یافتند اما با چرخش یکی از اعضا (الهه راستگو) عملا ورق برگشت و بجز یک دوره یکساله ریاست احمد مسجد جامعی بر شورای شهر، اصلاح طلبان توفیقی در اداره شهر و شهرداری و شورای شهر نیافتند تا بدین ترتیب نیز شورای چهارم و شهرداری کلانشهر تهران بازهم به دست اصولگرایان بچرخد.

افزایش مسائل حاشیه ای و تبلیغات گرایی بجای عملگرایی در شهرداری تهران باعث شد تا به لطف رسانه های مستقل و شبکه های مجازی، اعضای اصلاح طلب تنها بتوانند در قامت منتقد و بعضا افشاگر ظاهر شوند ولی این موضوعات در عمل سود چندانی برای تهرانی ها نداشت چرا که روال اصلاح نشد و حتی وضع بدتر هم شد.

شاید تنها دستاورد انتقادات گاه و بیگاه اعضای اصلاح طلب شورای شهر تنها همین آگاهی و شناخت مردم از مسائل پشت پرده و موضوعات چون املاک نجومی، آسمانخراش ها و مجوزهای خاص بود تا مردم بتوانند دست کم در شواری پنجم انتخابات هوشیارانه تر و آگاهانه تری داشته باشند.

مشکل کار کجاست؟

اما اگر سکان شورای شهر در دست اعضای اصلاح طلب بود بازهم بروز برخی مشکلات هیچ بعید نبود چرا که مشکل اصلی کار قوانینی است که یادگار بیش از یک قرن پیش هستند و با آنها نمی توان تهران امروزی را اداره کرد.

بر همین اساس حضور یک حقوقدان برجسته در این شورا که با زیر و بم مسائل آشنا باشد و تجربه کار را هم داشته باشد از هر انتخابی برای شورای شهر واجب تر است.

کلید در دستان ابراهیم امینی

بیراهه نگفته ایم اگر ابراهیم امینی عضو لیست اصلاح طلبان شورای شهر تهران را با اهمیت ترین انتخاب برای مردم تهران بنامیم.

وی در مجلس ششم نماینده مجلس شورای اسلامی بود و در همان یک دوره (دوره های بعدی ردصلاحیت شد) توانست به جایگاه هیئت رئیسه هم برسد و توانمندی و لیاقت خود را نشان داد.

دکتر امینی که جزو هیئت موسسان حزب اعتماد ملی است پس از دوران نمایندگی در این حزب فعالیت کرد و البته با حکم سید محمد خاتمی رئیس جمهور وقت به عنوان عضو هیئت پیگیری و نظارت بر اجرای قانون اساسی انتخاب شد.

وی مدرک کارشناسی خود در رشته حقوق از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد خود را نیز از دانشگاه شهید بهشتی اخذ کرده است و اگرچه در کنکور دکتری اعزام به خارج قبول شد، ولی از این کار بازماند و مدرک دکتری حقوق خصوصی خود را از دانشگاه تربیت مدرس گرفت.

ابراهیم امینی در سخنرانی ها خود نکات قابل تاملی گفته است که نشان از میزان دانش وی می دهد و از جمله این مطالب، موضوع آئین نامه مناقصات شهرداری و رانت ها و فسادهای پس از آن، قدرت شورای عالی استان ها در ارائه لایحه به مجلس که تاکنون از این اختیار استفاده نشده است و یا موضوع تصویب قانون شهرداری ها است.

از همین رو وقت آن رسیده است برای احیای اساسی شهرداری و شورای شهر، مردم وکیلی توانمند برای خود در شورای شهر برگزینند تا بتواند حقوق بر زمین مانده خود را از این طریق مطالبه نمایند.

لازم به ذکر است بر اساس اعلام فرمانداری تهران کد انتخاباتی دکتر ابراهیم امینی 1968 است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=232347
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما