شنبه 23 اردیبهشت 1396 - 13:27

بیانیه مهم الهه شیروانی/ از خطر حضور منفعت طلبان در انتخابات شورای شهر یاسوج تا وعده های دروغین برخی نامزدها!

گروه سیاسی- الهه شیروانی از کارشناسان مطرح معماری شهر یاسوج و نامزد پنجمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج است.

به گزارش بویرنیوز، وی در اولین بیانیه رسمی خود مواردی در خصوصانتخابات شورای شهر یاسوج را  با شهروندان مرکز کهگیلویه و بویراحمد در میان گذاشته که در ادامه می آید:

به نام خداوند آزادی و اختیار
خداوند سرنوشت هیچ ملتی را تغییر نمی دهد، مگر اینکه خودشان تغییر دهند.

مردم شریف، اصیل و اندیشمند یاسوج ، سلام!

همانگونه که مستحضرید این روزها رقابت بر سر کرسی های شورای شهر بالا گرفته است و هر کس به نوبه ی خود سعی دارد رای و نظر محترم شما را تحت تاثیر قرار داده ، به سمتی خاص متمایل نموده ، گاه حتی از منافع و مصالحتان منحرف نماید.
در این کوتاه سخن ، کلامی صمیمانه دارم حضور مردم شریفی که سالها در کنارشان شیرینی و تلخی زندگی را تجربه کرده ام و دردلی به رسم شجاعانه ی لری ، صریح و بی پرده و به دور از پرده پوشی های بد حال کننده ی این روزها با خاک شهری که خودم و فرزندم در آن ریشه دوانده ایم.

متاسفم که مجبورم سخن را چنین آغاز کنم که : مردم عزیز شهر و دیارم که در این سالها شاهد بوده ام چه بار سنگینی از فشار زندگی را بر دوش می کشید، مراقب باشید که عزیز دردانه های چند روزه نشوید. مراقب باشید دستان قدرت طلب قدرت پرستان ، تنها به خاطر شناسنامه هایتان آنهم فقط در روز انتخابات، یقه ی شما را نچسبد.
این رای ابزار ابراز قدرت شماست. از این ابزار در ساختن شهری بهتر برای زندگی و زندگی بهتر برای خود و فرزندانتان استفاده کنید. آن را پلی نکنید که منفعت طلبان بی اعتنا ، خر مراد خویش را از آن عبور دهند و پشت سرشان را هم نگاه نکنند.

راستش همیشه برایم پرسش بوده است که چرا اکثر کسانی که وارد عرصه ی رقابت انتخاباتی می شوند، همیشه وعده هایی می دهند که بعدا نتوانند حتی بخشی از آنها را برآورده کنند. اگر بخواهم با شما صادق باشم ، امروز فهمیدم. امروز که خود وارد این عرصه شده ام ، می بینم که این دختر و خواهر ناچیز شما هم وسوسه شد سنگ بزرگ بردارد و حرف هایی بزند که خود نیز امیدی به تبدیل شدنشان به واقعیت نداشت. امروز فهمیدم که عطش قدرت پیر و جوان نمی شناسد و تنها معدودی افراد شجاع و سرافراز را توان گریز از وسوسه ی مردم فریبی در این راه هست.

خدا را هزاران بار شاکرم که لیاقت عطا فرموده تا به این بینش و نگرش برسم که دنیای خود و همشهریانم را و آخرت خود و خانواده ام را زیر پای عطش خانمان سوز خودخواهی و خودپرستی قربانی نکنم.

در همین ابتدا، به عنوان دختر و خواهر شما ، با شما عهد می بندم که حرفی نگویم که کارشناسی نشده باشد و وعده ای ندهم که امیدی به برآورده شدنش نداشته باشم. من نه الهه شیروانی که همه ی زنان و دختران متخصص و امروزی یاسوج هستم که می دانم می توانم از زیر بار سالها و قرنها تبعیض ، سر بلند کنم و دست در دست دیگر همشهریانم این شهر را به آنچه لیاقتش را دارد برسانم. این بهشت سر سبز را که بسیاری از هموطنان عزیز با یک بار سفر به آن افسوس می خورند که اگر این شهر شهر ما بود … .

نکته ی دیگر اینکه , برخی می خواهند این شهر بزرگ را به انزوا بکشانند. این افراد که متاسفانه برخی از آنها در عرصه ی انتخابات هم وارد شده اند ، از اصول پیشرفت و گسترش شهرهای مدرن و امروزی کاملا ناآگاهند و با دگم اندیشی گمان می کنند می توانند در دنیای امروز دور یاسوج حصاری بکشند و تنها برای خود زندگی کنند! متاسفانه اگر جوانان و خردمندان شهرم از چنین افرادی حمایت کنند ، سرعت رسیدن این شهر پر برکت به شهر مدرن و امروزی که لیاقتش را دارد سالها و سالها ، کم خواهد شد.

در آخر این اولین گفت و گوی صمیمانه با مردم شهرم، یاسوجم، شهری که در آن ریشه دوانده ام و شاخ و برگ گسترانیدم، رو در روی جوانان خوشفکر، امروزی و همزمان با اصالت شهرم عرض می کنم: خداوند شهری را به یک شهر مدرن ، امروزی و نمونه تبدیل نمی کند مگر اینکه مردم آن شهر بخواهند و دست به کار شوند.

یاسوج لیاقتش را دارد حتی اگر از دیگر پتانسیل های بی نظیرش استفاده ای نشود, حداقل به پایگاه اصلی گردشگران داخلی و خارجی که در همه جای دنیا باعث رونق اقتصادی ، فرهنگی و … هستند، تبدیل شود. یک یا علی بگوییم، دست در دست هم بگذاریم و شهرمان را به جایگاهی که لیاقتش را دار برسانیم.
یا علی!

خواهر کوچک شما
الهه شیروانی
کارشناس ارشد معماری

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=231147
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. یاسوج گفت:

    از کدوم دانشگاه مدرک گرفتی؟فقط سوال کننده هستم قصد توهین ندارم.چون مدرک مثل نقل ونبات تو بازار هست

دیدگاه شما