شنبه 23 اردیبهشت 1396 - 12:54

واکنش تند استانداری کهگیلویه و بویراحمد به سخنان رئیس ستاد قالیباف در استان

استانداری کهگیلویه و بویراحمد به اظهارات رئیس ستاد قالیباف در استان(از اینجا بخوانید) واکنش نشان داد.

به گزارش بویرنیوز متن ارسالی روابط عمومی استانداری در ادامه‌ آمده است:

دروغ بزرگ رئیس ستاد استانی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در استان در باره تعطیلی 80 درصد واحد های صنعتیدر ارتباط با مطالب مندرج در یکی از سایت های محلی به نقل از رئیس ستاد یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در استان کهگیلویه و بویراحمد که مواردی خلاف واقع و بدون رعایت انصاف و با بداخلاقی فراوان مطرح شده که خدمات دولت و تلاشهای تیم اقتصادی در استان را زیر سوال برده، در پاسخ به آن دروغ پردازی ها و در جهت تنویر افکار عمومی نکاتی را
متذکر می شویم.

بسم الله الرحمن الرحیم

در مطالب ارائه شده از سوی مسئول ستاد یکی از نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری در استان به وجود ۸۰۰ واحد صنعتی در استان اشاره شده است و این درحالی است که با پایش های صورت گرفته هم اکنون ۶۴۵ پروانه بهره برداری صنعتی معتبر در سطح استان وجود دارد و آمار ارائه شده توسط این شخص با واقعیت فاصله زیادی دارد و انتظار می رود در ارائه آمار مطرح شده و تشویش اذهان عمومی و دادن اطلاعات غیر واقع و غلط دقت بیشتری شود.

تعطیلی ۸۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی یکی دیگر از ادعا¬های واهی و غیر منصفانه ای بود که در این مطلب به آن اشاره شده است ، کارخانه هایی که زنگ تعطیلی شان در همان دولت قبل به صدا در آمد و دستاویزی برای ایرادگیری¬های پوپولیستی و با آمارهای نادرست، تلاشها و زحمات صنعتگران و تولید کنندگان و کارگران دلسوز و فداکار را زیر سوال می برند.

باید به این نکته توجه کرد که از مجموع 645 واحد تولیدی موجود در استان هم اکنون بیش از 70 درصد آنها فعال بوده و البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد حدود 50 واحد تولیدی و صنعتی که در نتیجه سیاست های غلط، رکود اقتصادی و انزوای کشور در دولت گذشته به حالت راکد و نیمه فعال در آمده بود، در دولت تدبیر و امید به چرخه تولید و فعالیت بازگشتند.

البته ذکر این نکته نیز ضرورت دارد، برخی واحدها های تولیدی و صنعتی در نتیجه سیاستهای غلط اقتصادی و بدون مطالعه و غیر کارشناسی و زود بازده در دولت گذشته نیز به حالت راکد نیز درآمدند. خوشبختانه باید اذعان کرد طی 4 ساله دولت تدبیر و امید هیچ واحد تولیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد تعطیل و راکد نشده است.

در طول 4 سال دولت تدبیر و امید در استان کهگیلویه وبویراحمد در مجموع در کل استان با بهره برداری از ۱۵۴ واحد تولیدی و صنعتی ۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد شد. حجم سرمایه گذاری انجام شده برای این واحدهای تولیدی بیش از سه هزار و ۳۴۳ میلیارد ریال است. این درحالی است که کل سرمایه گذاری واحدهای صنعتی بعد از انقلاب 5 هزار و 700 میلیارد ریال بوده است. گفتنی است از 154 واحد به بهره برداری رسیده تعداد 60 واحد تولیدی با اشتغالزایی 600 نفر در شهرکها و نواحی صنعتی استان مستقر می باشد.

توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مقوله اشتغال و توانمندسازی خانوارها یکی دیگر از سیاستهای اصلی این دولت بوده که خوشبختانه استان کهگیلویه وبویراحمد به دلیل همت و تلاش دولتمردان و حمایتهای بی دریغ از بخشهای مختلف سرمایه های انسانی، رونق کسب و کار، تلاش در جهت رفع موانع تولید و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بحث اشتغال در جایگاهی خوب قرار گرفته است، به گونه ای که نرخ بیکاری استان در سال 1395 که 13 و 3 دهم درصد بوده نسبت به یکسال قبل از آن با کاهش 4 و 4 دهم درصدی مواجه شده است .

شایان ذکر است هر چند در این مطلب کذب و خلاف واقع به رتبه آخر استان کهگیلویه وبویراحمد در اشتغال اشاره شده است اما باید برای روشن شدن افکار عمومی و آگاهی مردم استان به این نکته اشاره کرد که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران « که معتبرترین مرکز اعلام آمار رسمی کشور در همه زمینه هاست » استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1395 نه تنها استان آخر نبوده بلکه از نظر کاهش نرخ بیکاری مقام نخست را در کشور به خود اختصاص داده است و این دستاوردی مهم و قابل توجه برای دولت تدبیر و امید و مسولان استانی است و انتظار می رود افراد در بیان آمار و ارقام در ابتدا صداقت و اخلاق و سپس حفظ منافع استان و رعایت موازین شرعی را حفظ کنند.

یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری، بسته حمایتی رونق تولید یکی از مهمترین سیاست های دولت تدبیر و امید در جهت حمایت از واحدهای تولیدی بود که در دوران پس انقلاب بی سابقه بوده است و در استان کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید از محل منابع مختلف بیش از دو هزار و 170میلیارد ریال از این تسهیلات به طرح ها و واحدهای تولیدی و صنعتی تزریق شده است که نتیجه آن کاملا محسوس و ملموس بوده به گونه ای که رونق و تحرک ویژه ای به تولید در سطح استان بخشیده و طبیعی است اثر گذاری آن در سالهای بعد به وضوح قابل تصور خواهد بود.

بهره برداری از واحدهای تولیدی بزرگی همچون کارخانه سیمان مارگون ( هلال خاورمیانه )، کارخانه آجر کهگیلویه، واحد تولیدی روغن کشی گچساران، طرح توسعه بهنوش گچساران، کارخانه معین پلاست، کارخانه مبتکران جهان نایلون و تولید انواع ظروف گیاهی و کاغذی، واحد صنعتی الیگل بسته بندی انواع مواد غذایی و دهها واحد صنعتی و تولیدی بزرگ دیگر ، تنها بخش کوچکی از خدمات دولت تدبیر و امید در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=231143
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کریمی گفت:

    به لحاظ سیاستمداری واخلاقمداری آقای روحانی به او رای می دهیم

  2. یاسوجی گفت:

    روحانی سال 92با زور پنجاه درصد را آورد این بار 20درصد رای نمی اورد

دیدگاه شما